The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Die is echt bedoeld voor Apple schermen. Er is bijvoorbeeld geen enkele mogelijkheid om de helderheid aan te passen.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
BugBoy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:27:
Die is echt bedoeld voor Apple schermen.
Werkelijk?Er is bijvoorbeeld geen enkele mogelijkheid om de helderheid aan te passen.
How do you adjust screen brightness on the LG UltraFine Display?
Since the display features no buttons or joysticks, and no OSD menu, users must adjust all monitor settings via the operating system. If you go to System Preferences → Displays, you will see a brightness slider that allows you to adjust the brightness of the LG display.
39
heb je voldoende displayport aansluitingen om de 5K resolutie ook over te brengen naar je scherm?BugBoy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:38:
Ik wil wel graag een 5K monitor hebben bij mijn Precision 5510. Nu had Dell altijd de UP2715K in het programma zitten, maar die lijkt een stille dood te zijn gestorven zonder dat er een opvolger is. Ik had eigenlijk wel graag een combinatie van het TB16 dock en UP2715K scherm gezien.
Tot mijn verbazing is er ergens nergens een goed 5K scherm met TB3 aansluiting te krijgen. Ik zou verwachten dat hier best vraag naar zou zijn. Helemaal als die ook nog eens de laptop van power kan voorzien. Weet iemand of er dit soort schermen in de pipeline zitten?
Mijn Precision 5510 heeft Thunderbolt 3 en die kun je d.m.v. een dock (Dell TB16 of StarTech TB32DP2) opsplitsen naar 2x DisplayPort. Het nadeel van die oplossing is dat je een extra kastje nodig hebt en twee kabels naar je monitor. Daarom zou ik liever een 5K monitor hebben die je rechtstreeks op TB3 kunt aansluiten. Helemaal als je (net als de TB16 dock) ook nog een netwerkaansluiting, USB, audio en voeding (130W) integreert.
De LG Ultrafine 5K monitor is speciaal ontwikkeld voor Apple apparaten. De helderheid van dat scherm is dan ook alleen aan te passen in macOS zelf en is niet volledig ondersteund door Windows, omdat de resolutie gaat tot "4k".

Die beschrijving in het plaatje zegt wat mij betreft al genoeg. Het ziet er "superb" uit op een lagere resolutie met niet 1 op 1 pixel mapping. Dat zou ik dus met een grote korrel zout nemen.Danny.G schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:53:
[...]
De LG Ultrafine 5K monitor is speciaal ontwikkeld voor Apple apparaten. De helderheid van dat scherm is dan ook alleen aan te passen in macOS zelf en is niet volledig ondersteund door Windows, omdat de resolutie gaat tot "4k".
[afbeelding]
Je koopt een 5k scherm om van die resolutie te genieten en niet om nog eens op een lagere resolutie te moeten draaien.
Dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat Windows dat op het moment van testen gewoon niet kon, in combinatie met de GPU, transport, driver en het scherm.Sp3ci3s8472 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:42:
[...]
Die beschrijving in het plaatje zegt wat mij betreft al genoeg. Het ziet er "superb" uit op een lagere resolutie met niet 1 op 1 pixel mapping. Dat zou ik dus met een grote korrel zout nemen.
Je koopt een 5k scherm om van die resolutie te genieten en niet om nog eens op een lagere resolutie te moeten draaien.
5K aansturen is niet zo eenvoudig als je zou denken, dit is een beetje hetzelfde als het oude DVI dual-link verhaal waar je ook twee verbindingen nodig hebt om genoeg bandbreedte te krijgen voor het transport. TB3 en DP1.2 zijn relatief nieuw en niet echt gericht op budget-systemen of consumenten. Daarmee is de afzetmarkt en testpool een stuk kleiner. Het is daarom dus niet ondenkbaar dat het wat meer tijd en moeite kost om 5K TB3 goed en universeel te laten werken.
HDMI 2.1 met 48G kabels is pas een maand geleden aangekondigd, en nog totaal afwezig en niet ondersteund, DP 1.3 met 5K support was er in 2014 al. Nu is DP 1.2 net pas een beetje de norm op high-res schermen, en MST begint ook een beetje meer aanwezig te zijn. Het is dus niet heel gek dat 5K transport op niet-primaire systemen (zoals Windows, bij Microsoft wordt niet echt DP, HDMI of TB ontwikkeld, die nemen het vooral af) nog niet helemaal je-van-het is.
We zitten met 5K op het randje van wat er ondersteund wordt, en Apple (en de LCD fabrikanten) zijn pas net een tijdje op een standaard productie gekomen, en zelfs daar (zie LG's 5K scherm) loopt het nog niet bepaald lekker.
De opties zijn:
- Nu een 4K scherm kopen, later vervangen
- Nu een 5K scherm kopen, en in 4K mode gebruiken tot dat de software en Windows zo ver zijn
- Wachten
[ Voor 56% gewijzigd door johnkeates op 05-03-2017 14:54 ]
Helemaal mee eens. Anders kan je volgens mij net zo goed een ander 4k scherm kopen.Sp3ci3s8472 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:42:
[...]
Die beschrijving in het plaatje zegt wat mij betreft al genoeg. Het ziet er "superb" uit op een lagere resolutie met niet 1 op 1 pixel mapping. Dat zou ik dus met een grote korrel zout nemen.
Of je controleert of er in de tussentijd driver updates of windows updates geweest zijn zodat Windows het nu wel kan.Danny.G schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:47:
[...]
Helemaal mee eens. Anders kan je volgens mij net zo goed een ander 4k scherm kopen.
Ik weet niet of je +6 jaar oud als relatief nieuw moet zien (dat is voor DP1.2, DP stamt zelf al uit 2006). Display port zit al enkele jaren standaard op elke videokaart, lowend of highend. Laat ik het zo stellen dat het behoorlijk moeilijk is om een discrete videokaart te vinden zonder displayport en dat zijn meestal workstation kaarten of kaarten die ondertussen al te oud zijn om voor iemand interessant te zijn. (een kaart moet er wel 2 hebben voor 5k indien de dp maar 1.2 is).
[ Voor 5% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 05-03-2017 17:38 ]
Kijk de reviews van dat schermSwitchie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:52:
http://www.apple.com/nl/s...197d23cabdf1fafe0a2cc9891
Volgens mij voldoet deze aan jouw wensen

Pagina: 1