Toon posts:

Ps4 of game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil gaan gamen en ben aan het twijfelen tussen een Ps4 of een game pc

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nu gebruik ik de pc van m'n vader die niet erg geschikt is voor gamen, hij heeft veel lag en lange laadtijden.

Budget
Ik ben 14 en krijg 3€ zakgeld dus voor een goede game pc zak ik lang voor moeten gaan sparen dus dacht ik aan een Ps4

Wat wil je er mee gaan doen
Gamen :p , ik zou op pc als zwaarste ark survival evolved gaan spelen maar games zoals horizon zero dawn en destiny trekken me ook maar dat is weer PlayStation only dus vind ik de Ps4 erg interessant

Randapparatuur
Televisie heb ik (geen 4K dus de Ps4 pro is denk ik geld verspilling voor mijn budget) ga misschien later voor een betere televisie kijken want deze is van iedereen thuis

(Xbox hoef ik niet te weinig leuke xbox only games)

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-03-2017 21:28)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:06:
Gamen :p , ik zou op pc als zwaarste ark survival evolved gaan spelen maar games zoals horizon zero dawn en destiny trekken me ook maar dat is weer PlayStation only dus vind ik de Ps4 erg interessant

Randapparatuur
Televisie heb ik (geen 4K dus de Ps4 pro is denk ik geld verspilling voor mijn budget) ga misschien later voor een betere televisie kijken want deze is van iedereen thuis

Kijk naar de games, maar in jouw geval ook goed naar de kosten (van de games en PSN+) en waar en hoe je wilt gamen.

Zou je kiezen voor een game PC kun je games gewoon in de winkel kopen, maar via Steam (en de Steamsale _/-\o_ ) verschrikkelijk veel games tegen een redelijke prijs krijgen. Over het algemeen zal je meer 'moeten' betalen voor de games voor de PS4. Daar komt bij dat je dan ook nog weer een paar tientjes (in jouw geval dus een week of tien/dertien zakgeld) kwijt bent voor een PSN+ abonnement (ik neem aan dat je Ark online wil spelen) staat dan wel tegenover dat je ook ' gratis' games krijgt, maar toch...

Ik zou zeggen over het algemeen is de eerste aanschaf van een console aantrekkelijker (voor goed 330 euro heb je een PS4 met HZD en 3mnd PSN+) monitortje er bij en klaar... voor een PC zal je iets meer kwijt zijn dan die 330, maar op de lange termijn zal je minder betalen voor de games (ja, tuurlijk zijn er goede aanbiedingen voor consolegames en kan je best veel 2de hands aanschaffen maar toch)

Je geeft aan dat je een TV hebt, maar die is van iedereen, ik neem aan dat het dus gewoon de 'huiskamer' TV is... Dus... vrijdagavond (ik roep maar zo even iets... kan jij niet gamen tussen 20:30 en 23:00 want dan wordt er The Voice Kids gekeken..) Misschien iets om ook even rekening mee te houden.. Reserveer iets van je centen voor een monitor met HDMI in beide gevallen...

Persoonlijk vind ik het ideaal om lekker op de bank met een controller in mn hand te spelen, game in de console (of downloaden) en gaan. Af en toe een update (die standaar gedownload wordt klaar) geen 'gedoe' meer (ooit was ik ook een PC gamer, nu speel ik alleen nog Civ/4X games op de PC) met drivers en dergelijke. Maar jij vind 't misschien wel geweldig lekker klooien met drivers, settings, ini bestanden aanpassen ga maar door.

Wellicht nog iets om naar te kijken; als je vrienden gamen waar doen ze dat op (als ze dat überhaupt doen) Als zij (al) een PS4 hebben zou ik daar eerder naar kijken (nou ja... ik (> ik dus) zou sowieso een PS4 kopen) .

[ Voor 0% gewijzigd door dizzytal op 04-03-2017 21:33 . Reden: Typo's ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tja, als je geen geld hebt (of tijd om te sparen), dan is de keuze snel gemaakt en blijft alleen de PS4 over. Die begint bij 250 euro nieuw, daar heb je geen game-pc voor.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik zou met dat budget eerder kijken voor een ps3 of xbox360 tweedehands. Veel toppers die je voor een habbekrats kan kopen. Tegen de tijd dat je daarmee bent uitgespeeld ben je oud genoeg voor een bijbaan en kan je deze keuze opnieuw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké maar m'n ouders willen misschien ook wel iets mee betalen en ik heb al een tijdje gespaard dus heb nu al wel zo'n 200€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ligt eraan hoeveel ze mee willen betalen, maar een beetje game-pc begint bij minimaal 500 euro. En dan heb je nog geen games. Voor hetzelfde geld heb je een PS4 en 5 full price games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor alle snelle reacties maar is een Ps4 of Ps4 ook wel goed qua prijs qualiteit??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:23:
Oké bedankt voor alle snelle reacties maar is een Ps4 of Ps4 ook wel goed qua prijs qualiteit??
Ja, zowel de PS4 als de PS4.

Je zit wel echt een partij moeilijk te doen zeg. Kijk op welk platform jouw voorkeur qua games ligt en hak de knoop door. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:36
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:23:
Als je 'm wilt gebruiken om te gamen zal hij je niet teleur stellen. De PS4 heeft onderhand al veel spellen, waarvan ook veel voor een habbekrats te koop zijn.
Jammer dat je de €188,- deal van vandaag hebt gemist, was zeker het geld waard!

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie zeggen dat de Ps4 goed is. Geeft de Ps4 slim veel meerwaarde ik zag trouwens dat ie alleen maar met 500 gb te krijgen is, heb ik 1tb nodig of is 500gb al genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
PS4 Slim is met zowel 500GB als met 1TB te krijgen. 500GB is meer dan genoeg voor een paar games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:36
Als je niet teveel games tegelijk speelt, kan 500GB meer dan voldoende zijn. Als je veel games geïnstalleerd laat, dan zal die 500GB wel vol raken.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar aangezien games niet gratis zijn, lijkt dat vooralsnog niet aan de orde. En t.z.t. kan de HDD vast worden vervangen als er meer budget zou zijn voor games en 'dus' ook opslag.
bram1984 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:34:Je zit wel echt een partij moeilijk te doen zeg. Kijk op welk platform jouw voorkeur qua games ligt en hak de knoop door. Zo simpel is het.
offtopic:
Sja... Je hebt het hier over een uitgave van een jaar'salaris'. Ik denk ook iets langer na over de aanschaf van een dikke auto ;)

Lhamp11: aan de andere kant is dan eerst even rondzoeken voor je doorvraagt ook handig ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bram1984 sorry ik had per ongelijk Ps4 of Ps4 geschreven maar bedoelde Ps4 slim Hahaha 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2017 21:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:06:

Randapparatuur

Kijk naar de games, maar in jouw geval ook goed naar de kosten (van de games en PSN+) en waar en hoe je wilt gamen.

Zou je kiezen voor een game PC kun je games gewoon in de winkel kopen, maar via Steam (en de Steamsale _/-\o_ ) verschrikkelijk veel games tegen een redelijke prijs krijgen. Over het algemeen zal je meer 'moeten' betalen voor de games voor de PS4. Daar komt bij dat je dan ook nog weer een paar tientjes (in jouw geval dus een week of tien/dertien zakgeld) kwijt bent voor een PSN+ abonnement (ik neem aan dat je Ark online wil spelen) staat dan wel tegenover dat je ook ' gratis' games krijgt, maar toch...

Ik zou zeggen over het algemeen is de eerste aanschaf van een console aantrekkelijker (voor goed 330 euro heb je een PS4 met HZD en 3mnd PSN+) monitortje er bij en klaar... voor een PC zal je iets meer kwijt zijn dan die 330, maar op de lange termijn zal je minder betalen voor de games (ja, tuurlijk zijn er goede aanbiedingen voor consolegames en kan je best veel 2de hands aanschaffen maar toch)

Je geeft aan dat je een TV hebt, maar die is van iedereen, ik neem aan dat het dus gewoon de 'huiskamer' TV is... Dus... vrijdagavond (ik roep maar zo even iets... kan jij niet gamen tussen 20:30 en 23:00 want dan wordt er The Voice Kids gekeken..) Misschien iets om ook even rekening mee te houden.. Reserveer iets van je centen voor een monitor met HDMI in beide gevallen...

Persoonlijk vind ik het ideaal om lekker op de bank met een controller in mn hand te spelen, game in de console (of downloaden) en gaan. Af en toe een update (die standaar gedownload wordt klaar) geen 'gedoe' meer (ooit was ik ook een PC gamer, nu speel ik alleen nog Civ/4X games op de PC) met drivers en dergelijke. Maar jij vind 't misschien wel geweldig lekker klooien met drivers, settings, ini bestanden aanpassen ga maar door.

Wellicht nog iets om naar te kijken; als je vrienden gamen waar doen ze dat op (als ze dat überhaupt doen) Als zij (al) een PS4 hebben zou ik daar eerder naar kijken (nou ja... ik (> ik dus) zou sowieso een PS4 kopen) .

[ Voor 0% gewijzigd door dizzytal op 04-03-2017 21:33 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedank ik denk inderdaad dat ik voor een Ps4 ga kijken want gewoon lekker onderuit gezakt op de bank gamen 😁 🎮 Weet iemand misschien een site waar de Ps4 goedkoop te krijgen is ?? Ik zag dat Gamemania goedkoop is maar het liefst zou ik dan bijvoorbeeld horizon zero dawn erbij willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:31:
Oké bedank ik denk inderdaad dat ik voor een Ps4 ga kijken want gewoon lekker onderuit gezakt op de bank gamen 😁 🎮 Weet iemand misschien een site waar de Ps4 goedkoop te krijgen is ?? Ik zag dat Gamemania goedkoop is maar het liefst zou ik dan bijvoorbeeld horizon zero dawn erbij willen.
pricewatch: Sony PlayStation 4 Slim 1TB + Horizon Zero Dawn Zwart
pricewatch: Sony PlayStation 4 Slim 500GB Zwart
Even de pricewatch rond gesnuffeld.....
Eventueel kan je kijken in Vraag en aanbod
categorie: Consoles

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Deze :P

pricewatch: Sony PlayStation 4 Slim 1TB + Horizon Zero Dawn Zwart

Bij Mediamarkt krijg je er zelf Uncharted 4 bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag het inderdaad leuke actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben me héél goed geholpen dank jullie wel, ik heb mijn keuze gemaakt
Ps4 slim 1tb met horizon en uncharted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou voor een PS4 gaan, slim of geen slim maakt weinig uit. Ik heb zelf in Oktober een 2e hands PS4 in nieuwstaat gekocht voor een leuke prijs. Voor dat geld is het lastig een game-PC te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb plannen om mijn PS4 te koop te zetten en een Xbox voor in plaats te zetten.
Aangezien dat meer aansluit op mij wensen....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Nivida_intel schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:51:
Ik heb plannen om mijn PS4 te koop te zetten en een Xbox voor in plaats te zetten.
Aangezien dat meer aansluit op mij wensen....
Dan vraag ik mij toch echt af wat je wensen dan zijn...

Xbox One heeft dezelfde multiplats als de PS4 dus het moeten dan de (console) exclusives zijn. Als die je meer aanspreken zou ik zeggen "doen!", maar gezien je username heb je volgens mij ook een PC en kan je die dus ook gebruiken om de MS first party titles te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 08:57
Enige wat ik nog wil meegeven is dat je voor zowel een Xbox of PlayStation een maandelijks bedrag moet betalen als je online wil spelen. Gezien je inkomen wel iets om rekening mee te houden. Daarbij blijft een console de beste optie aangezien een gamepc over het algemeen duurder is in aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik bijvoorbeeld eerst horizon zero dawn wil uitspelen heb ik online toch niet nodig? Verder is het verschil tussen Ps4 en Ps4 slim alleen het formaat en het elektriciteits verbruik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:32

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:17:
Maar als ik bijvoorbeeld eerst horizon zero dawn wil uitspelen heb ik online toch niet nodig? Verder is het verschil tussen Ps4 en Ps4 slim alleen het formaat en het elektriciteits verbruik toch?
Hardware matig niet veel meer dan dat.
http://www.xgn.nl/ps4-slim-vs-ps4-vs-ps4-pro/all

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan het bij mediamarkt te gaan kopen alleen heb het geld nog niet bij elkaar weet iemand misschien hoelang zo'n actie geldig is (uncharted4+horizon+3maanden ps plus)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:17:
Maar als ik bijvoorbeeld eerst horizon zero dawn wil uitspelen heb ik online toch niet nodig?
Nee, maar het is wellicht wel interessant om wat geld voor bij elkaar te sparen. Bij de bundel die je op het oog hebt zit drie maanden PSN+ 'voordeel' van PSN+ is naast het online kunnen spelen dat je ook maandelijks een aantal (geloof dat max voor PS4 meestal drie is) gratis (nouja, je betaald voor PSN+ dus helemaal gratis is 't niet) games kan downloaden. Zolang je PSN+ lid bent kan je deze games spelen.

Hier een lijstje games die ooit beschikbaar zijn geweest, dan kan je een beetje een idee krijgen om welke games het gaat. (je kunt deze niet ' met terug werkende kracht' downloaden trouwens.

Pagina: 1