Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game pc voor 1440p

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 19:14

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers,

Na veel overwegen heb ik toch besloten om een nieuwe systeem samen te stellen.
Een game PC die over 3 jaar de games op low/mid moet kunnen draaien en met een kleine upgrade weer naar high ingame settings opgeschroeft kan worden.
Momenteel heb ik nog het nodige budget om te investeren in goede en nieuwe hardware.
Ik weet niet hoe dit over 1,5 jaar of later eruit gaat zien met het huren of kopen van een huis.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem zal gebruikt worden voor gamen en het liefst op 2k (1440p)
Om een kleine indicatie te geven, ik wil minimaal Battlefield 1 op ultra (hoogste settings) kunnen spelen op 1080p, maar ik wil wat zaken terug schroeven om ruim boven de 100fps te blijven op 1440p

Ook al is het een game pc, ik wil mijn pc niet beperken tot alleen gaming, daarom wil ik ook gewoon video's snel kunnen renderen indien ik hier ooit behoefte aan krijg.

Helaas game ik nog op WiFi (dit doe ik al 10 tallen jaren) met een USB dongle, maar als een onboard wifi een beter bereik heeft, dan hoor ik dat graag. ( Natuurlijk weet ik dat een kabeltje trekken te doen is, maar helaas is dat op mijn huidige locatie niet mogelijk en staat dit buiten de discussie)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting is om onder de 2000 euro te blijven Inclusief Windows en het assambleren van het systeem bij een webshop zoals Azerty (Goede ervaring al 2 pc's in elkaar laten zetten)
Maar misschien is 2000 euro niet haalbaar vanwege de prijs van geheugen op dit moment.
Daarom twijfel ik ook nog eens tussen een 16GB build of 32GB build

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier puur en alleen maar om de PC zelf. Mijn randapparatuur heb afgelopen jaar vernieuwd.
Op dit moment heb ik het volgende wat ik mee zal nemen:
- Corsair Strafe RBG cherry keyboard
- Logitech G502 Proteus Spectrum RGB
- Logitech G933 wireless headset
- Corsair RGB M880 muismat
- Dell ultrasharp 25 inch1440p/60hz monitor
- LG 27 inch IPS 1080p monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een tweaker doet altijd zelf een onderzoek.
Hieronder een build die ik eerder had bedacht.
Ik wil sowiso een GTX1080 (de GTX 1080 ti past denk ik niet in mijn budget van 2000 euro)
i7- 7700k (Ik heb juist voor deze versie gekozen vanwege zijn 4.2ghz klok, de boxed is langzamer)
Uiteraard een SSD, een M2 is denk ik niet perse nodig. zolang er maar een SSD van minimaal 500GB aanwezig is. dat is voor mijn PC ruim voldoende. een 2e SSD is later altijd er nog bij te prikken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 371,24€ 371,24
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G€ 599,-€ 599,-
1Asus ROG Strix Z270H Gaming€ 166,80€ 166,80
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 134,90€ 134,90
1Samsung 960 EVO 500GB€ 237,25€ 237,25
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 23,99€ 23,99
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.698,08

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
zoals hier boven aangegeven gaat mijn voorkeur uit naar Intel en Nvidia.
Ik heb in het verleden problemen gehad met AMD en daarom deze keuze.
als SSD wil ik Samsung of Curcial

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn pc moet koel zijn (het liefst geen watercooling, mits iemand mij kan overtuigen)
Het moet dus een krachtige pc zijn voor de komende 3 jaar en het liefst zo stil mogelijk.
Performance en goede airflow / koeling staat bij mij op 1 en daarna de stilte.
Zoals aangegeven ik wil een GTX 1080 minimaal. ik denk dat ik met de 1080 net een half jaartje verder kan gaan dan met een gtx1070.

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar ik sta hier wel open voor om dit ooit te gaan doen. vooral na 2 jaar als de rek er misschien een beetje uitzit

Wat verwacht je van ons?
ik wil de snelste en beste hardware op dit moment voor mijn budget.
De pc zal binnen nu en 2 maanden besteld worden (Eigenlijk wacht ik op de 1080ti en de kleine prijsdaling van de GTX 1080.
Ik wil graag weten of mijn bovengenoemde build al goed is of dat mensen mij een andere build kunnen toewijzen.
Nogmaals ik ben een gamer en ik wil weer weggeblazen worden met ultra settings voor minimaal 2 jaar en daarna wil ik zaken gaan terug schroeven tot hoever dit allemaal mogelijk is.
Het mag zelfs een beetje overkill zijn voor dit moment (Zoals een GTX1080 een overkill is voor 1080p gaming ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
Er mist een CPU koeler in je lijstje. Aangezien je aangeeft te willen kunnen overklokken en je stilte belangrijk vindt is bv een Mugen 5 of Dark Rock Pro 3 een mooie optie. Verder denk ik dat je gekozen SSD je in de praktijk geen meerwaarde zal bieden tov bv een MX300, dus daar kun je wat besparen. Verder lijkt het me een nette build.

Heb je btw ooit al powerline geprobeerd? Mits dat goed werkt in je huis zou dat mijn voorkeur hebben boven WiFi, als bekabeld echt geen optie is.

[ Voor 18% gewijzigd door Wekko306 op 04-03-2017 19:07 ]

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:53
Ik snap niet waarom je een budget van 2000 euro aangeeft, maar vervolgens bezuinigt en daar 300 euro onder blijft? Bespaar 100 euro op de SSD door bijv. de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB te nemen en met het verschil kun je makkelijk zowel een 1080ti als 32GB geheugen halen (al is dat laatste écht overkill).

Let er ook op dat het gekozen moederbord slechts 2 case fan headers heeft en je het aantal case fans (of desnoods radiator fans) niet makkelijk kunt uitbreiden, mocht je je airflow en koeling willen verbeteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Extraxyz op 04-03-2017 19:42 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Wekko306 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:05:
Er mist een CPU koeler in je lijstje. Aangezien je aangeeft te willen kunnen overklokken en je stilte belangrijk vindt is bv een Mugen 5 of Dark Rock Pro 3 een mooie optie. Verder denk ik dat je gekozen SSD je in de praktijk geen meerwaarde zal bieden tov bv een MX300, dus daar kun je wat besparen. Verder lijkt het me een nette build.

Heb je btw ooit al powerline geprobeerd? Mits dat goed werkt in je huis zou dat mijn voorkeur hebben boven WiFi, als bekabeld echt geen optie is.
Powerline heb ik geprobeerd maar helaas veel problemen. Puur op wifi hoe ik nu speel heb ik "vrijwel" nergens last van.

Thnx voor de tip. Was inderdaad een cpu cooler vergeten.stom
Extraxyz schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:40:
Ik snap niet waarom je een budget van 2000 euro aangeeft, maar vervolgens bezuinigt en daar 300 euro onder blijft? Bespaar 100 euro op de SSD door bijv. de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB te nemen en met het verschil kun je makkelijk zowel een 1080ti als 32GB geheugen halen (al is dat laatste écht overkill).

Let er ook op dat het gekozen moederbord slechts 2 case fan headers heeft en je het aantal case fans (of desnoods radiator fans) niet makkelijk kunt uitbreiden, mocht je je airflow en koeling willen verbeteren.
Welke moederbord raad jij me dan aan ?
Ik ga inderdaad voor crucial mx300.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, als het budget dan toch 2000 euro is, waarom dan wel beknibbelen op de SSD? :? ;) Dat het budget ruim is, betekend niet dat het per se op moet natuurlijk. :)

An sich is (imo) het gekozen moederbord prima. Zelf ben ik meer van Gigabyte icm de SoundBlaster Recon audio chip. Die zijn wat duurder, maar geven ook veel beter geluid dan de Realtek chips, is mijn ervaring met mijn huidige moederbord. ;)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:41
Je kan met 2k aan budget ook gewoon een 1080TI erin frotten natuurlijk.
CPU koeler en eventueel nog wat casefans meebestellen is wel een aanrader.

Ben het wel met Chaos eens, ik heb ook een grotere voorkeur voor Gigabyte.

Verder is het op zich best een ok lijstje naar mijn idee.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
CH40S schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:59:
[...]
Tja, als het budget dan toch 2000 euro is, waarom dan wel beknibbelen op de SSD? :? ;) Dat het budget ruim is, betekend niet dat het per se op moet natuurlijk. :)

An sich is (imo) het gekozen moederbord prima. Zelf ben ik meer van Gigabyte icm de SoundBlaster Recon audio chip. Die zijn wat duurder, maar geven ook veel beter geluid dan de Realtek chips, is mijn ervaring met mijn huidige moederbord. ;)
Budget hoeft ook niet op haha.
Maar ik had gekozen voor m2. Omdat ik dacht nieuwe techniek is vaak sneller en beter.
M2 module zit nu ook in mn laptop.
Lampuhkap schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:07:
Je kan met 2k aan budget ook gewoon een 1080TI erin frotten natuurlijk.
CPU koeler en eventueel nog wat casefans meebestellen is wel een aanrader.

Ben het wel met Chaos eens, ik heb ook een grotere voorkeur voor Gigabyte.

Verder is het op zich best een ok lijstje naar mijn idee.
Ga ik morgenvroeg ff kijkje nemen naar een gigabyte moederbord.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:49
Ik heb twee maanden geleden een vergelijkbare game pc gebouwd. Je kan hem bekijken in mijn inventaris. Hij is erg stil en presteert beter dan ik had verwacht. Let niet op de te dure 1080 van mij, die wou ik gewoon graag hebben. Ik koop ook eventueel later een 1080ti. Maar misschien hou ik het eerst wel vol tot de 1180ti.

Waarom zet je hem zelf niet in elkaar? Dat maakt het extra leuk, naar mijn menig. Geen idee hoeveel mensen die high-end gamen op een pc dat eigenlijk wel of niet doen.

Edit: een 960 evo (dus op m.2) is flink sneller dan sata-ssd's. Niet dat het echt nodig is, maar als je budget ruim is, is het best leuk om zoiets te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Playa del C. op 05-03-2017 00:28 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pykow schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:10:
Budget hoeft ook niet op haha.
Maar ik had gekozen voor m2. Omdat ik dacht nieuwe techniek is vaak sneller en beter.
M2 module zit nu ook in mn laptop.
M.2 is niet per se sneller. Het scheelt je sowieso een SATA-slot, wat ook fijn is. De NVMe SSDs zijn vaak ook M.2, maar zijn heel duur. ;)
Ga ik morgenvroeg ff kijkje nemen naar een gigabyte moederbord.
Zelf zit ik te kijken naar deze: pricewatch: Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 7 is met €238,- an sich vrij prijzig, maar komt een stuk beter geluid uit, hahaha! :) De SupremeFX audio chip (die je bij Asus planken ziet) is een relabelde Realtek.

Moet voor deze plank nog wel even de supported hardware list even doornemen, voor RAM, eventueel een SSD (al voldoet mijn EVO 840 nog prima in mijn desktop eigenlijk). Die kun je hier vinden. :)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2017 00:55 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Playa del C. schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:25:
Ik heb twee maanden geleden een vergelijkbare game pc gebouwd. Je kan hem bekijken in mijn inventaris. Hij is erg stil en presteert beter dan ik had verwacht. Let niet op de te dure 1080 van mij, die wou ik gewoon graag hebben. Ik koop ook eventueel later een 1080ti. Maar misschien hou ik het eerst wel vol tot de 1180ti.

Waarom zet je hem zelf niet in elkaar? Dat maakt het extra leuk, naar mijn menig. Geen idee hoeveel mensen die high-end gamen op een pc dat eigenlijk wel of niet doen.

Edit: een 960 evo (dus op m.2) is flink sneller dan sata-ssd's. Niet dat het echt nodig is, maar als je budget ruim is, is het best leuk om zoiets te kopen.
Ik ga morgenvroeg even verder kijken naar jou inventaris. Begrijp alleen niet waarom je hebt gekozen voor led ram module als je een dichte kast hebt.

Verder kijk ik even wat de prijs doet tussen een m.2 ssd of sata ssd.
CH40S schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:51:
[...]
M.2 is niet per se sneller. Het scheelt je sowieso een SATA-slot, wat ook fijn is. De NVMe SSDs zijn vaak ook M.2, maar zijn heel duur. ;)
[...]
Zelf zit ik te kijken naar deze: pricewatch: Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 7 is met €238,- an sich vrij prijzig, maar komt een stuk beter geluid uit, hahaha! :) De SupremeFX audio chip (die je bij Asus planken ziet) is een relabelde Realtek.

Moet voor deze plank nog wel even de supported hardware list even doornemen, voor RAM, eventueel een SSD (al voldoet mijn EVO 840 nog prima in mijn desktop eigenlijk). Die kun je hier vinden. :)
Dat is zeker prijzig. Geef liever meer geld uit aan een snellere ssd of meer ram. Dan dat ik voor een duur moederbord ga.

Morgen geef ik jullie een update

• Playa del C.
Toen ik dat LED geheugen kocht, was het precies wat ik zocht, behalve de LED's. Ik vind licht uit een pc kast storend, vandaar een dichte kast. Alsnog ziet mijn kast er van binnen prachtig uit. Mooi kabelmanagement, matchende kleuren, coole hardware, geen dvd of oude hd. Op het moment van aankoop was er vrijwel geen prijsverschil tussen wel of geen LED op geheugen met die specs.

Ik let niet zo op geld of beste prijs/prestatie. Ik geef mijzelf een hoog budget en geef het dan ook uit. Ik kocht deze game pc als beloning van het geld wat ik laatst heb verdiend voor extra werkzaamheden. Vandaar.

Jij gaat terecht voor een 550 W voeding. De 750 W versie was 15 euro duurder. Die paar euro maken mij dan niet uit. Met deze voeding kan ik altijd nog SLI draaien.

De keuzes zijn verder aan jezelf, iedereen heeft eigen wensen en eisen. De basis van jouw en mijn build is iig erg degelijk en goed in balans. Op hardware.info staat trouwens een goede best buy guide voor high end gamen uit januari 2017. Die is erg vergelijkbaar met wat je nu koopt (en met wat ik al heb).

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Als ik even naar de reactie kijk van iedereen dan kom ik bij de volgende build
Gelijk even bij Azerty in het winkelmandje gestopt.

https://azerty.nl/basket/...pOjI7aToxNTQxNzEwO2k6MTt9

@Extraxyz Ik heb mijn SSD vervangen naar Curcial, dan heb ik wat meer geld over voor de fans
@Lampuhkap Ik heb gekozen om extra fans aan de bovenkant te laten plaatsen. dan heb ik 4 case fans en 1 cpu fan voor de cooling
@CH40S Moederbord heb ik nog niet vervangen, jouw aangeraden moederbord valt buiten mijn budget
Maar ik weet niet of mijn huidige geselecteerde moederbord voldoet om alle componenten aan te kunnen sluiten. (Zoals de 2 extra fans)

@Playa del C. Licht uit mijn kast stort mij niet zo, sterker nog het lijk mij wel leuk. Alleen voor de prijs/prestatie ga ik daar geen extra geld voor uitgeven.
Ik koop de PC omdat mijn huidige pc tegen zijn limiet loopt en ik nu nog het geld ervoor heb.
Meestal kosten mijn pc rond de 1200 euro, maar nu wil ik een stapje hoger.

De twijfel blijft nog steeds GTX 1080 of GTX 1080ti. Maar als het gat ruim 200 euro is, weet ik niet waarop ik kan besparen (Nee, ik ga hem niet zelf in elkaar zetten. wil geen risico lopen en heb goede ervaring dat dit bij de webshop zelf geregeld wordt)

• Playa del C.
Elke goede webshop kan uiteraard prima zelf het systeem in elkaar zetten. Dit kost meestal iets van 30-50 euro. Dat geld kan je eventueel besparen en daarnaast heb je een leuke dag. En persoonlijk maakt het voor mij de game-pc nog iets specialer en persoonlijker. Tijdens het bouwen, leer je je nieuwe hardware ook meteen goed kennen. Is altijd handig als er later iets met het systeem is.
Als je het een te groot risico vindt, of zelf bouwen gewoon niet leuk vindt, of andere redenen hebt, geen enkel probleem. Dat mag iedereen zelf weten. Ik denk dat de meeste gamers het systeem niet zelf bouwen.

De 1080Ti heeft betere prestaties/euro. Hij is iets duurder dan de non-ti, maar een flink stuk sneller. Als ik nu een videokaart zou kopen, zou ik hoe dan ook voor de Ti gaan. Zeker op jouw gewenste resolutie.

Licht uit de kast is verder persoonlijk, daar gaf ik geen advies over, ik gaf alleen aan waarom ik een dichte kast heb. En dat LED effecten mij verder niet veel uitmaken daardoor. Toevallig zit het nu op mijn geheugen, maar het zit uiteindelijk ondertussen overal. Mijn scherm kan zelfs een logo onder zich projecteren, de muis en het toetsenbord zitten vol met LED en vrijwel elk moederbord en elke gaming videokaart heeft standaard wel licht hier en daar. Als je mijn kast opent ziet het er in ieder geval mooi en strak uit, maar al dat licht hoef ik zelf niet de hele avond te zien.

Met je huidige selectie bij Azerty is niks mis. Daar kun je alleen nog over persoonlijke voorkeuren praten. Zo zou ik liever een gaming X of gaming Z versie van je videokaart kopen. Ook ben ik wel fan van het MSI moederbord, de Carbon. Mooi zwart en goede features. Een Asus Z270 bord is verder ook prima.

Je had eerst echter een goedkope internet key voor Windows 10 in je lijst staan. Het is wat shady en ik vertrouwde dat eerst ook niet, maar heb het toch maar geprobeerd. Werkt prima en is volgens mij verder een normale licentie. Je moet dan uiteraard wel een windows 10 ISO downloaden via de Microsoft site en een USB opstartstick maken. Scheelt 60 euro en je hebt hetzelfde resultaat.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Playa del C. schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:45:
Elke goede webshop kan uiteraard prima zelf het systeem in elkaar zetten. Dit kost meestal iets van 30-50 euro. Dat geld kan je eventueel besparen en daarnaast heb je een leuke dag. En persoonlijk maakt het voor mij de game-pc nog iets specialer en persoonlijker. Tijdens het bouwen, leer je je nieuwe hardware ook meteen goed kennen. Is altijd handig als er later iets met het systeem is.
Als je het een te groot risico vindt, of zelf bouwen gewoon niet leuk vindt, of andere redenen hebt, geen enkel probleem. Dat mag iedereen zelf weten. Ik denk dat de meeste gamers het systeem niet zelf bouwen.

De 1080Ti heeft betere prestaties/euro. Hij is iets duurder dan de non-ti, maar een flink stuk sneller. Als ik nu een videokaart zou kopen, zou ik hoe dan ook voor de Ti gaan. Zeker op jouw gewenste resolutie.

Licht uit de kast is verder persoonlijk, daar gaf ik geen advies over, ik gaf alleen aan waarom ik een dichte kast heb. En dat LED effecten mij verder niet veel uitmaken daardoor. Toevallig zit het nu op mijn geheugen, maar het zit uiteindelijk ondertussen overal. Mijn scherm kan zelfs een logo onder zich projecteren, de muis en het toetsenbord zitten vol met LED en vrijwel elk moederbord en elke gaming videokaart heeft standaard wel licht hier en daar. Als je mijn kast opent ziet het er in ieder geval mooi en strak uit, maar al dat licht hoef ik zelf niet de hele avond te zien.

Met je huidige selectie bij Azerty is niks mis. Daar kun je alleen nog over persoonlijke voorkeuren praten. Zo zou ik liever een gaming X of gaming Z versie van je videokaart kopen. Ook ben ik wel fan van het MSI moederbord, de Carbon. Mooi zwart en goede features. Een Asus Z270 bord is verder ook prima.

Je had eerst echter een goedkope internet key voor Windows 10 in je lijst staan. Het is wat shady en ik vertrouwde dat eerst ook niet, maar heb het toch maar geprobeerd. Werkt prima en is volgens mij verder een normale licentie. Je moet dan uiteraard wel een windows 10 ISO downloaden via de Microsoft site en een USB opstartstick maken. Scheelt 60 euro en je hebt hetzelfde resultaat.
Gaming X kaart is trouwens ook nog eens 80 euro goedkoper

https://azerty.nl/basket/...7aToxO2k6MzY3Nzc7aToxO30=

Nu nog een weekje wachten voor de prijzen van een GTX1080ti.
Zodra er een kaart komt met een prijs van 700 euro (of daar in de buurt) dan ga ik daar gelijk voor.

En anders blijft mijn vraag gelijk.
Wie kan mij een goedkopere moederbord adviseren zodat ik daar weer minimaal 50 euro winst op kan boeken

• Extraxyz
pricewatch: MSI Z270 Gaming Pro Carbon is een mooi bord inderdaad en een goede optie m.b.t de case fan aansluitingen. Wel 20 euro duurder dan de voorlopig gekozen Asus, maar dat zou je ook kwijt zijn aan een losse fan splitter.

Een goedkopere optie is pricewatch: MSI Z270 PC Mate, maar dat bord ondersteunt geen SLI, heeft een iets mindere audiochip en geen optische uitgang, en geen lichtjes.

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10 18:06
Waarom boven de 100fps willen halen als je een 60hz monitor gebruikt?

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Extraxyz schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:03:
pricewatch: MSI Z270 Gaming Pro Carbon is een mooi bord inderdaad en een goede optie m.b.t de case fan aansluitingen. Wel 20 euro duurder dan de voorlopig gekozen Asus, maar dat zou je ook kwijt zijn aan een losse fan splitter.

Een goedkopere optie is pricewatch: MSI Z270 PC Mate, maar dat bord ondersteunt geen SLI, heeft een iets mindere audiochip en geen optische uitgang, en geen lichtjes.
Dan zou ik voor de MSI Z270 PC mate gaan.
SLI zal ik nooit gaan gebruiken
Lichtjes merk je niet in een dichte kast
Audiochip is niet zo van belang. zolang er maar geluid uit komt en daarnaast heb ik een logitech G933 die via USB is aangesloten.

Zolang er maar 4 USB aansluitingen aan de achterkant zitten voor mijn randapparatuur, 2 aan de voorkant en dat al mijn gekozen hardware erin past.

Ik heb nu het volgende moederbord in mijn huidige PC
pricewatch: Asus B85M-G

Geeft mij wel weer wat ruimte voor een GTX1080ti
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjE1NDE4NzE7aToxO30=

[ Voor 10% gewijzigd door Pykow op 05-03-2017 11:22 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
The Underminer schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:11:
Waarom boven de 100fps willen halen als je een 60hz monitor gebruikt?
Ik kan mijn vinger er niet goed op leggen.
Maar toch merk ik een verschil tussen 60 fps of hoger.
De games worden wat vloeiender, hoewel ik niet denk dat ik inderdaad ook meer framse zie.

6 jaar terug heb ik Team fortress 2 competities gespeeld. daar was het advies om je pc op 121 fps te laten draaien, 2x je verversing snelheid. Het verschil was merkbaar op één of andere manier. Sinds dien mik ik erop om boven de 60 fps te blijven

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:45
Pykow schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Ik kan mijn vinger er niet goed op leggen.
Maar toch merk ik een verschil tussen 60 fps of hoger.
De games worden wat vloeiender, hoewel ik niet denk dat ik inderdaad ook meer framse zie.

6 jaar terug heb ik Team fortress 2 competities gespeeld. daar was het advies om je pc op 121 fps te laten draaien, 2x je verversing snelheid. Het verschil was merkbaar op één of andere manier. Sinds dien mik ik erop om boven de 60 fps te blijven
Meer frames zorgen ervoor dat je meer beelden heb, waardoor je jouw acties vaker/sneller kan uitvoeren ;). In sommige games kun je zelfs nog hoger of sneller schieten, puur omdat jij veel frames heb.

[ Voor 6% gewijzigd door karimmm op 05-03-2017 11:33 ]

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10 18:06
Misschien dat als je de tearing voor lief neemt dat de 2e frame te zien is in de onderkant van je beeld, dus dat er tijdens 1 schernupdate delen van 2 frames gebruikt worden.

• Extraxyz
Ik snap het wel hoor, meer FPS "voelt" gewoon beter ook al gaat je monitor niet verder dan 60Hz. Het is allemaal toch merkbaar responsiever en heb daar in shooters altijd profijt van gehad.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Je PC is wel beetje overpowered voor 1440p/60Hz. Ik heb een 980TI (gelijk aan ongeveer een 1070) en een 6700K en mijn PC kan zonder problemen >60fps halen bij vrijwel iedere game op max settings. De 1080 is nog een flink stapje sneller.

Ik adviseer een 100Hz+ monitor erbij. Als dat buiten je budget valt, zou ik zelfs adviseren te besparen met een goedkopere videokaart of cpu en dan alsnog een mooi scherm te halen.

Dit is een topper: pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart. Je krijgt 165fps door deze monitor heen, met G-Sync variable refresh rate. Super vloeiend beeld.

De bovengenoemde monitor is de beste upgrade die ik mijn gaming PC setup heb gegeven sinds de SSD. Een wereld van verschil tegenover een "normale" 60Hz/1440p monitor, mits je natuurlijk de hardware hebt om 'm aan te sturen. Een 980TI of 1070 is daarbij al ruim voldoende, maar een 1080 is natuurlijk nog mooier. Mocht budget een issue zijn, is 2e hands ook een optie. Sommigen zijn gek genoeg hun 1080 te dumpen voor de 1080TI, vaak nog met aankoopbewijs (en dus garantie)

[ Voor 92% gewijzigd door Gamebuster op 05-03-2017 12:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Playa del C.
Gezonde ogen kunnen boven de 60 Hz gemakkelijk opmerken. Boven de 100 Hz is het al zo vloeiend dat (vrijwel) niemand het effect merkt. Op hoge resolutie haal je voorlopig ook nog niet zo snel boven de 100 fps. Ik heb al jaren monitoren die meer dan 60 Hz weergeven en kan voor gaming niet meer terug.

Met een dergelijke dikke game pc is het inderdaad wel zonde om niet een 100+ Hz scherm te gebruiken. Liefst ook nog met g-sync. De aanbevolen Asus ROG Swift is inderdaad geweldig. Heb zelf de iets grotere ultra-wide versie daarvan. Ultiem om op te gamen. Helaas haalt die maximaal 100 Hz, maar dat is op zich net genoeg. Dus als je budget het toelaat, is het wel aan te raden om een goede game monitor met hoge frequentie te halen. Je zou eventueel oude schermen kunnen verkopen, zodat een nieuwe in het budget past.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Playa del C. schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:58:
Gezonde ogen kunnen boven de 60 Hz gemakkelijk opmerken. Boven de 100 Hz is het al zo vloeiend dat (vrijwel) niemand het effect merkt. Op hoge resolutie haal je voorlopig ook nog niet zo snel boven de 100 fps. Ik heb al jaren monitoren die meer dan 60 Hz weergeven en kan voor gaming niet meer terug.

Met een dergelijke dikke game pc is het inderdaad wel zonde om niet een 100+ Hz scherm te gebruiken. Liefst ook nog met g-sync. De aanbevolen Asus ROG Swift is inderdaad geweldig. Heb zelf de iets grotere ultra-wide versie daarvan. Ultiem om op te gamen. Helaas haalt die maximaal 100 Hz, maar dat is op zich net genoeg. Dus als je budget het toelaat, is het wel aan te raden om een goede game monitor met hoge frequentie te halen. Je zou eventueel oude schermen kunnen verkopen, zodat een nieuwe in het budget past.
Ik zet mijn oude pc en playstation 4 nog in de verkoop binnenkort.

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:24
Waarom ga je voor de MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G?
De MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G heeft iets betere prestaties en is net zo duur en bij Azerty zelfs goedkoper?
MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

Vergelijk

[ Voor 38% gewijzigd door simso1 op 05-03-2017 16:33 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
simso1 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:31:
Waarom ga je voor de MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G?
De MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G heeft iets betere prestaties en is net zo duur en bij Azerty zelfs goedkoper?
MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

Vergelijk
Ja daar kwam ik achter.
Nu nog wachten op de gtx 1080 ti prijs en dan weet ik wanneer ik hem kan bestellen.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:54
Je kunt voor slechts 6 euro als Windows 10 kopen.

Link: http://www.allkeyshop.com...al-cd-key-compare-prices/

Edit: Engelse versie dan wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeanke117 op 05-03-2017 19:53 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom zou je daar alleen zoveel geld aan willen besteden, als een 1080 al simpelweg overkill is voor 1440p op 60Hz? Een 1080 met bijvoorbeeld het aangeraden scherm hier heb je een hele hoop meer aan.
Playa del C. schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:58:
Gezonde ogen kunnen boven de 60 Hz gemakkelijk opmerken. Boven de 100 Hz is het al zo vloeiend dat (vrijwel) niemand het effect merkt.
Ja en nee. In principe in games denk ik dat je een heel eind bent. En voordat ik mijn 144Hz scherm had, ging ik er ook vanuit dat je dan het verschil toch niet meer kan zien. Maar dat is niet helemaal waar. Simpele test: Beweeg je muiscursor met een rustige, constante, beweging over je scherm. Ook bij een 144Hz scherm is hij dan vager dan wanneer hij stil staat.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:12
Pykow schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:54:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Mijn nieuwe systeem zal gebruikt worden voor gamen en het liefst op 2k (1440p)
Om een kleine indicatie te geven, ik wil minimaal Battlefield 1 op ultra (hoogste settings) kunnen spelen op 1080p, maar ik wil wat zaken terug schroeven om ruim boven de 100fps te blijven op 1440p

Ook al is het een game pc, ik wil mijn pc niet beperken tot alleen gaming, daarom wil ik ook gewoon video's snel kunnen renderen indien ik hier ooit behoefte aan krijg.
Wat verwacht je van ons?
ik wil de snelste en beste hardware op dit moment voor mijn budget.
De pc zal binnen nu en 2 maanden besteld worden (Eigenlijk wacht ik op de 1080ti en de kleine prijsdaling van de GTX 1080.
Ik wil graag weten of mijn bovengenoemde build al goed is of dat mensen mij een andere build kunnen toewijzen.
Nogmaals ik ben een gamer en ik wil weer weggeblazen worden met ultra settings voor minimaal 2 jaar en daarna wil ik zaken gaan terug schroeven tot hoever dit allemaal mogelijk is.
Het mag zelfs een beetje overkill zijn voor dit moment (Zoals een GTX1080 een overkill is voor 1080p gaming ;)
Weet je zeker dat je echt niet voor AMD wilt gaan? Met Battlefield, zeker in de multiplayer heb je veel profijt van een octa ipv quad core. Moederborden voor Ryzen zijn nu nog niet allemaal goed beschikbaar maar over 2 maanden zal de markt er wel anders uitzien. Daarbij is Vega ook nog in aantocht wat of de prijzen van Nvidia doet dalen of met AMD is er meer te halen.

Zelf heb ik beide Nvidia en AMD hardware in huis gehad en persoonlijk kan ik zeggen dat AMD tegenwoordig de drivers beter op orde heeft dan Nvidia als ik een voorkeur moest geven, maar eigenlijk zijn beide kampen nu goed up to date met hun drivers.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Yamotek schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:26:
[...]

[...]

Weet je zeker dat je echt niet voor AMD wilt gaan? Met Battlefield, zeker in de multiplayer heb je veel profijt van een octa ipv quad core. Moederborden voor Ryzen zijn nu nog niet allemaal goed beschikbaar maar over 2 maanden zal de markt er wel anders uitzien. Daarbij is Vega ook nog in aantocht wat of de prijzen van Nvidia doet dalen of met AMD is er meer te halen.

Zelf heb ik beide Nvidia en AMD hardware in huis gehad en persoonlijk kan ik zeggen dat AMD tegenwoordig de drivers beter op orde heeft dan Nvidia als ik een voorkeur moest geven, maar eigenlijk zijn beide kampen nu goed up to date met hun drivers.
AMD processoren hebben mij in het verleden veel problemen gegeven. Kloksnelheid was lager of zelfs cache dat niet vrij gegeven werd.
Ook laten reviews zien dat intel het ietsje beter doet dan amd

Vega kaarten zijn er nog niet, maar heb mu de behoefte aan een nieuwe pc. Ik kan het uitstellen maar heb nu al games die ik op low moet zetten om het speelbaar te houden.
Heb nooit een probleem gehad met nvidia.
Ok battlefield 1 had problemen met gtx 770 maar dat is 2 maanden geleden verholpen.

Het is nu gewoon even wachten op gtx 1080 ti
En kijken wat de prijs zal gaan worden

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik lees op diverse websites waaronder hardware.info dat de GTX 1080ti al een advies heeft van 680 dollar.
Het lijkt er dus op dat er een GTX 1080ti in gaat komen.

Volgens mij krijgen we vrijdag 10 maart de mogelijkheid om de kaarten te bestellen.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Even nog een vraagje over behuizing.

Mijn hele setup is Rood/wit/zwart.
Nu Heb ik in mijn winkelmandje de behuizing en ventilatoren veranderd

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNjQ5NTk7aToxO30=

Het gaat om
Behuizing: pricewatch: Corsair Carbide SPEC-02 Red LED

Casefans:
pricewatch: Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Rode led (Twin pack...

Het is persoonlijk uiteraard, maar ik vraag me af of alle componenten er keurig in passen.
Ik heb nu een Corsair 500r

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mQ2pu1l.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Pykow op 08-03-2017 22:26 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Helaas nog geen reactie op mijn behuizing gekregen.

Ik denk eraan om een gtx 1080 non ti te nemen en dan volgende week bestellen.

Heb nog graag een reactie over mijn verhuizing

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 21:53
Ik hoor het ook graag! Want ik wil deze build ook zo overnemen!

• Extraxyz
Je CPU koeler is met 163mm te hoog voor de kast, waar een koeler van maximaal 157mm in past.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Extraxyz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:05:
Je CPU koeler is met 163mm te hoog voor de kast, waar een koeler van maximaal 157mm in past.
Heb je nog een suggestie ?

Bijvoorbeeld mijn voorkeur
https://azerty.nl/product...rbox-5t-midtowermodel-atx

Of

https://azerty.nl/product...ar-400c-midtowermodel-atx

Of
https://azerty.nl/product...9/define-s-towermodel-atx

• Extraxyz
Ik zou eerder een andere koeler nemen dan een andere kast, maargoed :P . Van die drie vind ik persoonlijk de Corsair het mooist. Is met 42 liter tenminste ook niet onnodig groot (i.t.t. die 52 liter Coolermaster en 57 liter Define S)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Extraxyz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:05:
Ik zou eerder een andere koeler nemen dan een andere kast, maargoed :P . Van die drie vind ik persoonlijk de Corsair het mooist. Is met 42 liter tenminste ook niet onnodig groot (i.t.t. die 52 liter Coolermaster en 57 liter Define S)
Deze cooler past wel.

https://azerty.nl/product...m2--am3-am3--fm1-fm2-fm2-

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik sta op het punt om het volgende te bestellen:
https://azerty.nl/basket/...7aToxO2k6NDU0MjgwO2k6MTt9

Heeft iemand nog een opmerking of heb ik iets over het hoofd gezien ?

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Zojuist mijn PC besteld en op dit moment is hij aangemeld bij het assamblage team van Azerty.
3 werkdagen dat zou dus betekenen aankomende Donderdag of Vrijdag in huis.

Het systeem is als volgt
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,-€ 375,-
1MSI Z270 PC Mate€ 130,95€ 130,95
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 600,50€ 600,50
1Corsair Carbide Clear 400C Zwart€ 83,95€ 83,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 17,89€ 17,89
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Rode led (Twin pack), 120mm€ 17,94€ 17,94
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.631,03

Vanwege de beschikbaarheid van de GTX 1080 MSI gaming X, ben ik toch gegaan voor een ASUS die goed uit de bus kwam bij meerdere reviews en gebruikerservaringen.
Ik kan hier lekker games weer op Ultra spelen, misschien even wat AA uitzetten om op 1440p te kunnen gamen, maar dit gaat zeker goed komen (Beter dan nu alles op LOW settings net aan 60FPS te halen)

Ook ben ik gegaan voor een open kast Corsair 400C.
Met de 2 case fans met rode LED en een videokaart met RGB(stel ik ook in op rood), is het denk ik een mooi plaatje en past bij mijn setup (Zie screenshot die ik eerder heb geplaatst)

[ Voor 95% gewijzigd door Pykow op 13-03-2017 17:21 ]

Pagina: 1