Beste tweakers,
Na veel overwegen heb ik toch besloten om een nieuwe systeem samen te stellen.
Een game PC die over 3 jaar de games op low/mid moet kunnen draaien en met een kleine upgrade weer naar high ingame settings opgeschroeft kan worden.
Momenteel heb ik nog het nodige budget om te investeren in goede en nieuwe hardware.
Ik weet niet hoe dit over 1,5 jaar of later eruit gaat zien met het huren of kopen van een huis.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem zal gebruikt worden voor gamen en het liefst op 2k (1440p)
Om een kleine indicatie te geven, ik wil minimaal Battlefield 1 op ultra (hoogste settings) kunnen spelen op 1080p, maar ik wil wat zaken terug schroeven om ruim boven de 100fps te blijven op 1440p
Ook al is het een game pc, ik wil mijn pc niet beperken tot alleen gaming, daarom wil ik ook gewoon video's snel kunnen renderen indien ik hier ooit behoefte aan krijg.
Helaas game ik nog op WiFi (dit doe ik al 10 tallen jaren) met een USB dongle, maar als een onboard wifi een beter bereik heeft, dan hoor ik dat graag. ( Natuurlijk weet ik dat een kabeltje trekken te doen is, maar helaas is dat op mijn huidige locatie niet mogelijk en staat dit buiten de discussie)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting is om onder de 2000 euro te blijven Inclusief Windows en het assambleren van het systeem bij een webshop zoals Azerty (Goede ervaring al 2 pc's in elkaar laten zetten)
Maar misschien is 2000 euro niet haalbaar vanwege de prijs van geheugen op dit moment.
Daarom twijfel ik ook nog eens tussen een 16GB build of 32GB build
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier puur en alleen maar om de PC zelf. Mijn randapparatuur heb afgelopen jaar vernieuwd.
Op dit moment heb ik het volgende wat ik mee zal nemen:
- Corsair Strafe RBG cherry keyboard
- Logitech G502 Proteus Spectrum RGB
- Logitech G933 wireless headset
- Corsair RGB M880 muismat
- Dell ultrasharp 25 inch1440p/60hz monitor
- LG 27 inch IPS 1080p monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een tweaker doet altijd zelf een onderzoek.
Hieronder een build die ik eerder had bedacht.
Ik wil sowiso een GTX1080 (de GTX 1080 ti past denk ik niet in mijn budget van 2000 euro)
i7- 7700k (Ik heb juist voor deze versie gekozen vanwege zijn 4.2ghz klok, de boxed is langzamer)
Uiteraard een SSD, een M2 is denk ik niet perse nodig. zolang er maar een SSD van minimaal 500GB aanwezig is. dat is voor mijn PC ruim voldoende. een 2e SSD is later altijd er nog bij te prikken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
zoals hier boven aangegeven gaat mijn voorkeur uit naar Intel en Nvidia.
Ik heb in het verleden problemen gehad met AMD en daarom deze keuze.
als SSD wil ik Samsung of Curcial
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn pc moet koel zijn (het liefst geen watercooling, mits iemand mij kan overtuigen)
Het moet dus een krachtige pc zijn voor de komende 3 jaar en het liefst zo stil mogelijk.
Performance en goede airflow / koeling staat bij mij op 1 en daarna de stilte.
Zoals aangegeven ik wil een GTX 1080 minimaal. ik denk dat ik met de 1080 net een half jaartje verder kan gaan dan met een gtx1070.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar ik sta hier wel open voor om dit ooit te gaan doen. vooral na 2 jaar als de rek er misschien een beetje uitzit
Wat verwacht je van ons?
ik wil de snelste en beste hardware op dit moment voor mijn budget.
De pc zal binnen nu en 2 maanden besteld worden (Eigenlijk wacht ik op de 1080ti en de kleine prijsdaling van de GTX 1080.
Ik wil graag weten of mijn bovengenoemde build al goed is of dat mensen mij een andere build kunnen toewijzen.
Nogmaals ik ben een gamer en ik wil weer weggeblazen worden met ultra settings voor minimaal 2 jaar en daarna wil ik zaken gaan terug schroeven tot hoever dit allemaal mogelijk is.
Het mag zelfs een beetje overkill zijn voor dit moment (Zoals een GTX1080 een overkill is voor 1080p gaming
Na veel overwegen heb ik toch besloten om een nieuwe systeem samen te stellen.
Een game PC die over 3 jaar de games op low/mid moet kunnen draaien en met een kleine upgrade weer naar high ingame settings opgeschroeft kan worden.
Momenteel heb ik nog het nodige budget om te investeren in goede en nieuwe hardware.
Ik weet niet hoe dit over 1,5 jaar of later eruit gaat zien met het huren of kopen van een huis.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem zal gebruikt worden voor gamen en het liefst op 2k (1440p)
Om een kleine indicatie te geven, ik wil minimaal Battlefield 1 op ultra (hoogste settings) kunnen spelen op 1080p, maar ik wil wat zaken terug schroeven om ruim boven de 100fps te blijven op 1440p
Ook al is het een game pc, ik wil mijn pc niet beperken tot alleen gaming, daarom wil ik ook gewoon video's snel kunnen renderen indien ik hier ooit behoefte aan krijg.
Helaas game ik nog op WiFi (dit doe ik al 10 tallen jaren) met een USB dongle, maar als een onboard wifi een beter bereik heeft, dan hoor ik dat graag. ( Natuurlijk weet ik dat een kabeltje trekken te doen is, maar helaas is dat op mijn huidige locatie niet mogelijk en staat dit buiten de discussie)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting is om onder de 2000 euro te blijven Inclusief Windows en het assambleren van het systeem bij een webshop zoals Azerty (Goede ervaring al 2 pc's in elkaar laten zetten)
Maar misschien is 2000 euro niet haalbaar vanwege de prijs van geheugen op dit moment.
Daarom twijfel ik ook nog eens tussen een 16GB build of 32GB build
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier puur en alleen maar om de PC zelf. Mijn randapparatuur heb afgelopen jaar vernieuwd.
Op dit moment heb ik het volgende wat ik mee zal nemen:
- Corsair Strafe RBG cherry keyboard
- Logitech G502 Proteus Spectrum RGB
- Logitech G933 wireless headset
- Corsair RGB M880 muismat
- Dell ultrasharp 25 inch1440p/60hz monitor
- LG 27 inch IPS 1080p monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een tweaker doet altijd zelf een onderzoek.
Hieronder een build die ik eerder had bedacht.
Ik wil sowiso een GTX1080 (de GTX 1080 ti past denk ik niet in mijn budget van 2000 euro)
i7- 7700k (Ik heb juist voor deze versie gekozen vanwege zijn 4.2ghz klok, de boxed is langzamer)
Uiteraard een SSD, een M2 is denk ik niet perse nodig. zolang er maar een SSD van minimaal 500GB aanwezig is. dat is voor mijn PC ruim voldoende. een 2e SSD is later altijd er nog bij te prikken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 371,24 | € 371,24 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Asus ROG Strix Z270H Gaming | € 166,80 | € 166,80 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 237,25 | € 237,25 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 23,99 | € 23,99 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,95 | € 69,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.698,08 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
zoals hier boven aangegeven gaat mijn voorkeur uit naar Intel en Nvidia.
Ik heb in het verleden problemen gehad met AMD en daarom deze keuze.
als SSD wil ik Samsung of Curcial
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn pc moet koel zijn (het liefst geen watercooling, mits iemand mij kan overtuigen)
Het moet dus een krachtige pc zijn voor de komende 3 jaar en het liefst zo stil mogelijk.
Performance en goede airflow / koeling staat bij mij op 1 en daarna de stilte.
Zoals aangegeven ik wil een GTX 1080 minimaal. ik denk dat ik met de 1080 net een half jaartje verder kan gaan dan met een gtx1070.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar ik sta hier wel open voor om dit ooit te gaan doen. vooral na 2 jaar als de rek er misschien een beetje uitzit
Wat verwacht je van ons?
ik wil de snelste en beste hardware op dit moment voor mijn budget.
De pc zal binnen nu en 2 maanden besteld worden (Eigenlijk wacht ik op de 1080ti en de kleine prijsdaling van de GTX 1080.
Ik wil graag weten of mijn bovengenoemde build al goed is of dat mensen mij een andere build kunnen toewijzen.
Nogmaals ik ben een gamer en ik wil weer weggeblazen worden met ultra settings voor minimaal 2 jaar en daarna wil ik zaken gaan terug schroeven tot hoever dit allemaal mogelijk is.
Het mag zelfs een beetje overkill zijn voor dit moment (Zoals een GTX1080 een overkill is voor 1080p gaming
Angelo NL / Global Cargo VTC