Miditower case advies/mening

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik zoek een?
een case voor een nieuw te bouwen systeem. Momenteel heb ik een NZXT H440 new edition maar ik heb die in het zwart/rood gekocht destijds, en ik wil een meer neutralere kleur zodat ik verschillende settings kan maken middels RGB of componenten. De H440 is ook wel de maximale grootte mijn inziens.

Wat is je budget?
Max €250,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De kwaliteit, afwerking, details, nadenken over ontwerp van Fractal, Phanteks en NZXT bevallen mij goed. Corsair lijkt met bijvoorbeeld cablemanagement nog niet zover te zijn plus dat geen enkel van de modellen me aanspreekt.

Pluspunten voor een case:
- goed/makkelijk cablemanagement
- mogelijkheid voor 280mm AIO, liefst in top gemonteerd
- psu shroud
- tempered glass / fullsize window

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asus Maximus IX Hero, 7700K en een GTX 1080 ti. Die GTX zal of een Asus strix uitvoering, of EVGA zijn. Beide uitvoeringen hebben 3 fans, dus de kans is groot dat ze langer dat de standaard formaten zullen zijn. De Asus Strix non-ti was bv bijna 30CM en past daardoor niet in een Design C als je een front radiator wilt.

ik heb een paar cases op mijn shortlist staan, maar ik heb mijn twijfels. Graag hoor ik jullie meningen, ervaringen, maar wellicht ook suggesties voor cases die ik misschien over het hoofd gezien heb.

1. Phanteks Evolve atx TG
Kan de 280mm in de top, goed cable management, hoge kwaliteit. Vind de voorkant wat minder, robotlook.

2. NZXT S340 Elite
De intake lijkt mij behoorlijk belemmerd door enkel aan de voor-bovenkant en voor-onderkant een opening te hebben.

3. Fractal Design Define C
Super compact, geweldig! Echter geen full size window. Kan geen 280mm in top, dus moet in front, en daardoor kun je geen hele lange grafische kaarten installeren, zoals de Asus strix 1080

Van deze 3 cases kan alleen de Evolve de radiator bovenin mounten. Ik zou kunnen zeggen, is dit een puntje van mezelf als zoveel cases radiators in de front stellen, maar mijn natuurkundige beleving zegt me nou eenmaal dat een radiator niet daar moet zitten waar koele lucht binnen komt, maar aan de uitgang. De Evolve is behalve zijn front looks mijn inziens de beste keus uit mijn shortlist. Maar wel dik 100,- duurder.

Define C, die compactheid is wel heel fijn, maar misschien een tikkeltje te compact? De S340 vind ik een leuke case, maar ik heb sterk de indruk dat de airflow ten kostte van looks gaat waar Fractal Design dat beter doet.

Ultiem gezien zou ik graag een revisie van de Define S zien komen, met een full size tempered glass en psu shroud.

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-03-2017 13:08 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Let wel op dat het passen en meten -kan- zijn met een evolv ATX. Een dik mobo en bijv een Kraken X61 kan best zo uitpakken dat het elkaar bijt bijv. Zo groot is hij ook weer niet. Wel super dik, daar komt een S340 of P400S niet bij in de buurt. Maar goed, de prijs ook ;) Moet zeggen, die staat -hoog- op mijn favo cases lijstje.

Ik weet nog niet hoe de 1080 Ti's het gaan doen, maar een front rad AIO met 1070/1080 heb ik zat keer op tafel gehad, en thermals zijn nooit een issue geweest. Ik verwacht geen drama, maar zou reviews even afwachten voordat je die keuze definitief maakt.

Ergens voelt het alsof je een H440 Elite zou willen :D If only huh...

Kijken we verder is het inderdaad lastig. MasterCase Maker met TG paneel wellicht? Binnenkort heb ik een review van de Anidiees AI Crystal, tot dusver best onder de indruk, maar die lijkt best op Corsair wat je niet mooi vindt. 'iets' In Win perhaps? Of gewoon wachen op een andere kleur / tempered glass H440?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11
Foritain schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:11:
Let wel op dat het passen en meten -kan- zijn met een evolv ATX. Een dik mobo en bijv een Kraken X61 kan best zo uitpakken dat het elkaar bijt bijv. Zo groot is hij ook weer niet. Wel super dik, daar komt een S340 of P400S niet bij in de buurt. Maar goed, de prijs ook ;) Moet zeggen, die staat -hoog- op mijn favo cases lijstje.
Asus Maximus IX Hero komt erin ;) Moet geen probleem zijn lijkt mij.
Ik weet nog niet hoe de 1080 Ti's het gaan doen, maar een front rad AIO met 1070/1080 heb ik zat keer op tafel gehad, en thermals zijn nooit een issue geweest. Ik verwacht geen drama, maar zou reviews even afwachten voordat je die keuze definitief maakt.
Nu kun je in de Evolv de 280MM in de top hangen en deze helemaal naar voren hangen, waardoor die maar half boven de graka hangt. Zodoende kan ik de front voorzien van 2 140MM die direct naar de 1080 ti blazen.
Ergens voelt het alsof je een H440 Elite zou willen :D If only huh...
Dat klopt helemaal! Ik heb al meermaals naar NZXT getweet dat een H440 Elite nodig is! Dat zou echt de ultieme case zijn!
Kijken we verder is het inderdaad lastig. MasterCase Maker met TG paneel wellicht? Binnenkort heb ik een review van de Anidiees AI Crystal, tot dusver best onder de indruk, maar die lijkt best op Corsair wat je niet mooi vindt. 'iets' In Win perhaps? Of gewoon wachen op een andere kleur / tempered glass H440?
De Maker vond ik persoonlijk mooi, same voor de Bitfenix Shogun, maar beide te hoog, meer full towers.

De keuze is overigens inmiddels gemaakt. Alle opties voorgelegd aan mijn vriendin, wat vond ze mooier, en zij koos voor de Phanteks Evolv. Dat was mijn inziens toch ook wel de beste keus, dus dat duwtje was voldoen ;)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Tbh, de Evolv ATX TG is gewoon een pracht kast, dus volgens mij komt het helemaal goed :D