Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade basis PC

Pagina: 1
Acties:

• siard
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 13:05
Hallo, ik ben van een plan een combinatie te maken tussen 2 (oudere) computers en een aantal nieuwe onderdelen om een (relatief) oude computer te vervangen. De PC die vervangen gaat worden is een Acer Aspire M3300. De andere computer is de game pc die ik op dit moment gebruik en die binnenkort een update (CPU, mobo en RAM) krijgt.
De Acer Aspire M3300 (die vervangen gaat worden) is erg traag geworden en kan het video bewerken, wat 1 à 2 maal per jaar erop gebeurt, niet meer aan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het computer zal gebruikt worden voor normaal huis-tuin-keuken gebruik. Daarnaast zal er 1 à 2 keer per jaar een filmpje (van vakanties) op gemaakt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het limiet is €180 (excl. Windows 10 licentie), maar hoe minder hoe beter :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, dit zijn de CPU (incl. stock cooler), RAM en moederbord. Daarnaast is er nog een HDD aanwezig (weet niet exact welke dit is)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 67,51€ 67,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 67,51

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast bovenstaande onderdelen is er nog een voeding, behuizing nodig. Daarnaast zou een SSD erg gewenst zijn (128 GB is in principe voldoende).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet niet al te groot zijn, dus ik zat te denken aan een small form factor.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik nog wat advies van jullie kan krijgen wat betreft de onderdelen die ik gekozen heb. Misschien heeft iemand goede/slechte ervaringen moet één van deze componenten of iemand die mij kan vertellen waarom ik wel of juist niet één van deze onderdelen zou moeten kopen.
Ik twijfel sterk over de voeding, zou ik ook kunnen kiezen voor een 300W?

Dit is wat ik in gedachte heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 1500€ 54,90€ 54,90
1Corsair CX450M€ 55,-€ 55,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 55,41€ 55,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 165,31

[ Voor 0% gewijzigd door siard op 04-03-2017 18:12 . Reden: Toevoegingen ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
zou je kunnen kiezen voor een 300watt? ja, dat zou kunnen.
zou het je erg veel geld besparen? nee, dat niet.
zou de kwaliteit significant dalen ten opzichte van een cx450m? ja, best wel.
is een goedkopere 300 watt voeding minder efficient dan een cx450m en dus hoger in verbruik? ja, dat zeker

je onderdelenkeuze is prima

[ Voor 4% gewijzigd door youridv1 op 05-03-2017 10:51 ]

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Zoals hierboven al gemeld je kan inderdaad kiezen voor een 300watt voeding maar dat adviseer ik niet. Hou het lekker op de 450watt dan zit je zeker goed, ook als je nog ooit meer zou willen gaan uitbereiden. De SSD is zeker aan te raden. Bij de meeste trage systemen is de HDD het struikelblok, door dit struikelblok weg te halen door een SSD maak je er al een prima systeem van.

Waarom kies je voor de Corsair Vengeance LP. Persoonlijk vind ik dit een foute keus, maar dit is puur persoonlijk natuurlijk. Kijk eens naar dit soort RAM: pricewatch: Kingston KTH9600CS/4G

Succes!