Opschonen iphone (geen itunes)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Mijn iPhone is vol en moet worden opgeschoond.
Ik wil vanaf mijn laptop een eenvoudige selectie van foto's maken die ik in 1x wil verwijderen.

Dit lijkt niet te gaan met itunes, maar ook met andere tools die ik heb uitgeprobeerd is het me nog niet gelukt.

Het programma'tje wat ik nu uitprobeer heet Apowersoft phone manager.

Als de telefoon aangesloten is kan ik alles ervan zien, netjes een export maken werkt goed, maar selecteer ik foto's om te verwijderen dan werkt dit niet.

Iemand een goede methode om een grote hoeveelheid foto's met een programma'tje te selecteren en te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat moet op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Is dat door Apple bepaald ?
Ik wil de baas zijn over mijn eigen toestel en vind het handiger om dit via m'n laptop te doen. kan me haast niet voorstellen dat dit niet mogelijk is. Of kan dat alleen buiten de normale wegen om ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Piet400 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:58:
[...]

Is dat door Apple bepaald ?
Ik wil de baas zijn over mijn eigen toestel en vind het handiger om dit via m'n laptop te doen. kan me haast niet voorstellen dat dit niet mogelijk is. Of kan dat alleen buiten de normale wegen om ?
Nee, dat is door je eigen gebruik bepaald. Waarschijnlijk heb je gebruik gemaakt van software op je iPhone die afbeeldingen in een database opslaat. Bijvoorbeeld de standaard Camera en Foto's app. Die slaan koppelingen naar de afbeeldingen in een database op, en niet in een mappenstructuur. Dat heeft heel veel voordelen, maar als nadeel dat je foto's in die software dus niet on-disk in een mappenstructuur opgeslagen worden. Dat is vrij normaal, de oudere methode van het opslaan van afbeeldingen in een DCIM mappenstructuur wordt alleen nog op klassieke stand-alone camera's en sommige MTP apparaten gedaan.

Er is wel software die de foto's presenteert als een virtuele mappenstructuur, maar dat is niet de norm en waarschijnlijk niet hoe je huidige gebruik van de software op je telefoon werkt. Je kan in het vervolg ook voor andere camera- en foto-software kiezen die aansluit bij je workflow of beeld van informatieopslag, maar dat is nu natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd.

Wat je zou kunnen proberen is software als iMazing. Een andere optie is tijdelijk de iCloud-fotobibliotheek aanzetten, de iCloud software op je computer installeren, en dan op je computer de foto's beheren. De wijzigingen worden dan met je telefoon gesynchroniseerd. Het kan waarschijnlijk ook met Dropbox of OneDrive, hoewel ook daar weer geldt dat dat pas zin heeft als je daar mee begonnen was. Achteraf gebruiken betekent nog steeds dat je de data over zal moeten zetten.

Een andere mogelijkheid is voor nu gewoon al je foto's naar je computer kopieren, en daarna alle foto's in een keer van je telefoon verwijderen. Daarna kan je foto's die je eventueel wil bewaren weer terugkopieren met een systeem naar keuze. Bijvoorbeeld Dropbox, OneDrive, iCloud Drive, Google Drive enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
iFunBox?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Helaas kan je met een iphone geen selectie maken op je computer om je foto's te verwijderen. Het is ook geen Android toestel waar alles bij open staat etccc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Mooie bump van dit topic, maar ik heb een mogelijke oplossing, dus post 'm maar :)

@Piet400 Er is wel een relatief makkelijke manier, maar deze werkt alleen op macOS. Je kunt namelijk met het ingebouwde programma "Image Capture" foto's eenvoudig importeren naar je harde schijf, maar ook gewoon gelijk verwijderen. CMD+A en delete, alles is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Je kunt dit eens proberen.

https://www.iphoned.nl/tips/ruimte-vrijmaken-op-je-iphone/

Dan maak je je cache leeg. Scheelde bij mij 3.5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In bulk foto's van iPhone verwijderen doe ik met Purge:
https://appsto.re/nl/ctEt4.i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Clavis schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:31:
Je kunt dit eens proberen.

https://www.iphoned.nl/tips/ruimte-vrijmaken-op-je-iphone/

Dan maak je je cache leeg. Scheelde bij mij 3.5GB.
Goed tip, maar TS heeft geen iTunes ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Hackus schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:53:
[...]

Goed tip, maar TS heeft geen iTunes ;)
Is ook niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
Gewoon selecteren en verwijderen.
YouTube: iOS 9: Select MULTIPLE Photos with a gesture!

Dat kan overigens ook met de pc, via de map die de iPhone beschikbaar maakt als externe schijf.

Je kunt in Foto's modus (linker tab) ook hele groepen selecteren.
Pagina: 1