Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke Processor kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 10 ga ik gebruiken, laptop zal worden gebruikt voor surfen, mailen en tekstverwerking.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 500,- euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Dit is niet noodzakelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb tot nu toe een Asus en Lenovo laptop gebruikt, beide prima ervaringen mee.

Mijn vraag:

Ik zat op internet te kijken en iets veel mij op.

Een I3-6100U is een dual-core processor met 3MB Cache en een snelheid van 2300mhz.
De Pentium N3710 is een quad-core processor met 4MB Cache een een snelheid van 1600mhz (boost tot 2560mhz).

Beide laptops uitgerust met 256GB Solid State Drive en 8GB RAM. Welke laptop kan ik dan beter kiezen? Een laptop met een volwaardige quad-core en meer cache of een I3? Of toch een AMD A8?

Gr.

Verwijderd

Deze http://cpu.userbenchmark....-i3-6100U/m141841vsm37381 zegt in elk geval dat de Core i3 altijd beter is. Core i3 is het minimum (qua U variant dan) wat ik zelf in een laptop zou willen. Vaak heb je voor ongeveer hetzelfde budget ook al een Core i5 U in laptops. Die AMD zou ik nooit doen. => De Core i3 6100U dus :)

Verwijderd

Topicstarter
En wat is dan het (prestatie) verschil met de Pentium? Want die heeft meer cache en 4 "echte" cores. Gr.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
De pentium is een low cost-low voltage processor (6 watt).

De i3 staat op plek 227, de 3710 op 500.

http://www.notebookcheck....enchmark-List.2436.0.html (volledige lijst)

i3 vs N3710: http://www.notebookcheck....o_mhz=1&cores=1&threads=1

[ Voor 54% gewijzigd door White Feather op 05-03-2017 11:03 . Reden: i3 vs N3710: ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voor jouw gebruik gaat letterlijk elk moderne processor volstaan. Zou me meer richten op andere zaken zoals wellicht resolutie van het scherm of accuduur.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:05:
En wat is dan het (prestatie) verschil met de Pentium? Want die heeft meer cache en 4 "echte" cores. Gr.
Dat zie je toch duidelijk in mijn linkje? Die Core i3 is overal 80% sneller dan die Pentium die je opgaf.

En ook wat White Feather zegt.

Nogmaals, de Core i3 dus. Alles vanaf een Core i3 is goed. Daaronder is gewoon te traag, ik erger me mateloos aan elke 2 seconden wachten op iets. Met een Core i3 of hoger heb je daar geen last van.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 10:44 ]

Pagina: 1