Debian (install problemen)

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik heb een oude i386 met 4 MB intern geheugen en een hd van 100 MB. Ik heb ook nog een nieuwe PC 900 MHz met 640 MB. Op die 386 wil ik nu Debian zetten dat moet kunnen.

Goed aangezien ik op de 386 maar 4 MB geheugen en voor de installatie is er een minimaal 12 MB nodig. Daarom heb ik het eerste deel uitgevoerd op de nieuwe PC. Daarna moest hij rebooten maar dat deed die niet op de nieuwe PC maar wel op de 386 dus ben ik daarop verder gegaan met installeren. Na een poosje komt de apt configuratie.

Dan nu het probleem.

Aangezien mijn 386 geen CD-rom speler heeft en die heb ik al geprobeerd erop te installeren maar dat lukt niet (waarschijnlijk kan de BIOS dat niet aan). Aangezien een netwerkkaart wel lukt heb ik die erin zitten (realtek) en wil ik het dus van mijn nieuwe PC halen. Nu de vraag hoe doe ik dat?

Mijn subnetmask is 255.255.255.0
Oude PC netwerkkaart 192.168.1.1
Nieuwe PC netwerkkaart 192.168.0.1

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Dat lukt niet met die subnet mask, die defineert dat 192.168.0.x een netwerk is en 192.168.1.x :), dus je zult ff creatief moeten zijn

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op woensdag 04 juli 2001 03:06 schreef Ikarus het volgende:
Dat lukt niet met die subnet mask, die defineert dat 192.168.0.x een netwerk is en 192.168.1.x :), dus je zult ff creatief moeten zijn
Tss, dan doe je een subnetmask van 255.255.254.0 en is het opgelost!

Maar wat hij bedoelt, hoe hij z'n CD-Rom geshared krijgt als ie eenmaal ethernet aan de gang heeft; toch :?

Dus je sources.list aanpassen ofzo en dan je lokale pc die cd mounten, ftp-server opzetten en dan apt-get doen. ( Toch leuk voor iemand die nooit debian gebruikt )

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem