Dag allemaal,
Sinds een aantal dagen heb ik een Zyxel NAS NSA325 v2, inmiddels netjes ingericht etc etc. Nu wil ik hem graag buiten mn eigen netwerk benaderen, maar tot op heden nog niet met succes.
Na lang proberen ben ik er achter gekomen dat osx geen upload ondersteund in de finder.... Nu maak ik gebruik van FileZille, maar nog niet helemaal zoals ik het wil:
- port 20 en 21 staan open op router > OK
- Extern IP ingevoerd in FileZilla > OK
- Account gegevens werken > OK
Foutmeldingen die ik bij filezilla krijg:
Server sent passive reply with unroutable address. Using server address instead.
Deze melding kan ik veranderen naar:
Status: Server sent passive reply with unroutable address. Passive mode failed.
Command: PORT 192,168,43,85,196,47
Response: 500 I won't open a connection to 192.168.43.85 (only to 89.200.12.141)
Error: Failed to retrieve directory listing
Maar dan moet ik bij settings > passive mode > " fall back to active mode" instellen.
//
Hoe het wel werkt binnen filezille:
- encryption te veranden van "use explicit FTP over TLS if available" naar " Only use plain FTP (insecure) "
maar ik heb het idee dat dat niet helemaal secure is
--
Jullie enig idee?
Sinds een aantal dagen heb ik een Zyxel NAS NSA325 v2, inmiddels netjes ingericht etc etc. Nu wil ik hem graag buiten mn eigen netwerk benaderen, maar tot op heden nog niet met succes.
Na lang proberen ben ik er achter gekomen dat osx geen upload ondersteund in de finder.... Nu maak ik gebruik van FileZille, maar nog niet helemaal zoals ik het wil:
- port 20 en 21 staan open op router > OK
- Extern IP ingevoerd in FileZilla > OK
- Account gegevens werken > OK
Foutmeldingen die ik bij filezilla krijg:
Server sent passive reply with unroutable address. Using server address instead.
Deze melding kan ik veranderen naar:
Status: Server sent passive reply with unroutable address. Passive mode failed.
Command: PORT 192,168,43,85,196,47
Response: 500 I won't open a connection to 192.168.43.85 (only to 89.200.12.141)
Error: Failed to retrieve directory listing
Maar dan moet ik bij settings > passive mode > " fall back to active mode" instellen.
//
Hoe het wel werkt binnen filezille:
- encryption te veranden van "use explicit FTP over TLS if available" naar " Only use plain FTP (insecure) "
maar ik heb het idee dat dat niet helemaal secure is
--
Jullie enig idee?