Minecraft Screentearing (game)laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 23:42
Hallo allemaal,

Ik maak dit topic omdat ik al een hele tijd last heb van screentearing als ik minecraft speel op mijn laptop of op een andere game laptop. Op mijn eigen laptop heb ik 2 vertekende strepen linksboven op het scherm. Mijn eigen laptop is een Asus R510CC-XX439H, hierin zit een i7-3537U Dual core met een Nvidia GT720M GPU en 8GB DDR3 RAM. Ik heb zowel in minecraft als in het nvidia configuratiescherm v-sync aan staan maar de screentearing gaat niet weg.
Op een andere laptop, in dit geval een game laptop, de Asus ROG GL552VW-CN471T heb ik ook screentearing op minecraft, deze keer is het een diagonale vertekende streep over het hele scherm, in de Asus ROG zit een i7-6700HQ Quad Core, Nvidia Geforce GTX 960M en 8GB DDR4 RAM.
Ook op de Asus game laptop staat v-sync aan in zowel minecraft als in het configuratiescherm van nvidia.
Op mijn zelfgebouwde game PC heb ik geen last van screentearing.
Mijn vraag is nu of jullie misschien een oplossing weten want ik erger me behoorlijk aan die screentearing van minecraft.

Alvast bedankt!

Mvg,

Hydragon1

Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E | MSI RTX 3080 Gaming Z | 64GB RAM @ 3600C16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
*bump*

Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E | MSI RTX 3080 Gaming Z | 64GB RAM @ 3600C16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
hoeveel FPS draai je hem ongeveer? ik zou je niet aanraden om v-sync aan te zetten ik zou persoonlijk hemzelf locken via de settings naar 70FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je de drie oplossingen al geprobeerd die in de bovenstaande video worden geopperd? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Drivers bijgewerkt (Chipset, video door Geforce Experience, geluid etc. Java op de laatste versie?

En welk OS draai je? Windows 10, 8.1, 8 of 7?
Staat de Energy instellingen op High Performance (Hoge Prestatie)?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Wylana schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:55:
Drivers bijgewerkt (Chipset, video door Geforce Experience, geluid etc. Java op de laatste versie?

Kap eens met die standaard helpdesk antwoorden, daar schiet helemaal niemand wat mee op..

Als je wilt helpen, prima, maar doe het dan wel game specifiek, zoals Han doet.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meelobee schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:23:
Kap eens met die standaard helpdesk antwoorden, daar schiet helemaal niemand wat mee op..
Dat doet hij toch ook? ;)

Veel problemen worden veroorzaakt door verouderde drives en worden opgelost door het installeren van de nieuwste drivers. Voor sommigen, wellicht ook voor jou, een standaard handeling, maar het zal je verbazen hoeveel mensen hun drivers niet updaten en vervolgens problemen krijgen met spellen. En zo lang de topicstarter niet specifiek vermeld dat alle drivers up-to-date zijn is het een terechte suggestie, hoe standaard 'helpdeskerig' dit ook is voor sommigen. En welk OS wordt gebruikt kan zeer relevant zijn bij het zoeken naar een geschikte oplossing. Ook de opmerking over de laatste versie van Java is een goede opmerking aangezien Minecraft daar op draait en menig gebruiker automatisch updaten daarvan uit heeft staan :)

Tot nu toe is de enige reply zonder constructieve bijdrage tot het oplossen van het probleem van jou ;)

Laten we geduldig afwachten één van de voorgedragen hulp/suggesties een oplossing heeft geboden.

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 14-03-2017 15:33 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Han schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Dat doet hij toch ook? ;)

Veel problemen worden veroorzaakt door verouderde drives en worden opgelost door het installeren van de nieuwste drivers. Voor sommigen, wellicht ook voor jou, een standaard handeling, maar het zal je verbazen hoeveel mensen hun drivers niet updaten en vervolgens problemen krijgen met spellen. En zo lang de topicstarter niet specifiek vermeld dat alle drivers up-to-date zijn is het een terechte suggestie, hoe standaard 'helpdeskerig' dit ook is voor sommigen. En welk OS wordt gebruikt kan zeer relevant zijn bij het zoeken naar een geschikte oplossing. Ook de opmerking over de laatste versie van Java is een goede opmerking aangezien Minecraft daar op draait en menig gebruiker automatisch updaten daarvan uit heeft staan :)

Tot nu toe is de enige reply zonder constructieve bijdrage tot het oplossen van het probleem van jou ;)

Laten we geduldig afwachten één van de voorgedragen hulp/suggesties een oplossing heeft geboden.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Bedankt Han! :)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydragon1
Han schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:55:
[video]

Heb je de drie oplossingen al geprobeerd die in de bovenstaande video worden geopperd? :)
Ja, dit heb ik allemaal al geprobeerd. Helaas heeft het niet geholpen.
Wylana schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:55:

Drivers zijn geupdate, java is bijgewerkt en alles draait op High Performance, ik gebruik Windows 10 Home.
---------------------------------------------------------------------

Wat ik wel heb gevonden dat wel werkt maar geen optimale oplossing is, is als je naar Nvidia Control Panel gaat en de GPU voorkeur op auto laat staan. Er word dan automatisch voor de iGPU gekozen voor minecraft (en ook voor technic launcher met pixelmon en tekkit) Dit zorgt uiteraard voor minder FPS ten opzichte van de Nvidia GPU maar er is dan geen screen tearing gek genoeg. Je zou zeggen dat Intel HD Graphics juist voor screen tearing moet zorgen omdat het enkel bedoeld is op het OS beeld te geven en niet mee te gamen, daar is de Nvidia GPU voor. Helaas denkt Minecraft hier anders over.

PS, sorry voor de late reactie!

Pagina: 1