Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn trouwe Phenom II X6 1090T is aan vervanging toe. Hier doe ik voornamelijk webdevelopment op (PHP, met een Homestead VM), wat kleine projectjes in VS (C#), wat licht photoshopwerk, heel soms een GoPro filmpje bewerken in Premiere Pro en wat casual gaming op 1080p (dingen als Life Is Strange, Kerbal Space Program, CS:GO etc maar zodra er leuke Xbox Play Anywhere-titels komen wil ik die waarschijnlijk ook hier op spelen).
Mijn huidige PC gaat al ruim 5 jaar mee dus het zou mooi zijn als het nieuwe systeem dat ook lukt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000 maar dit is geen harde limiet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD, HDD en alle randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 of i7, 16GB RAM, een mid-range videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb wel een aantal eisen.
Moederbord
- Digitale geluidsuitgang om mijn Logitech Z-5400 setje op aan te sluiten
- M.2 PCI-e x4 slot om er later een nvme schijf in te stoppen
- x2xx chipset
Behuizing
- Maximaal 45x25x41 (HxBxD) zodat hij in het kastje past (kleiner = beter). Er moet ruimte zijn voor een 3.5'' HDD
- Stoffilters
- Stille fans
Videokaart
- Er moeten 2 monitoren via HDMI op aangesloten worden
- Stille fans
Ga je overklokken?
Een K-processor lijkt me al handig ivm de hogere baseclock voor die paar euro en gezien mijn eisen voor het moederbord zit ik al snel aan een Z270-bord. Dan kan overklokken altijd nog.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of alle onderdelen bij elkaar passen en of er betere alternatieven zijn (i7 vs i5 bijv., of een andere videokaart/moederbord/geheugen/koeler/voeding etc).
Wat ik zelf al heb samengesteld:
Mijn trouwe Phenom II X6 1090T is aan vervanging toe. Hier doe ik voornamelijk webdevelopment op (PHP, met een Homestead VM), wat kleine projectjes in VS (C#), wat licht photoshopwerk, heel soms een GoPro filmpje bewerken in Premiere Pro en wat casual gaming op 1080p (dingen als Life Is Strange, Kerbal Space Program, CS:GO etc maar zodra er leuke Xbox Play Anywhere-titels komen wil ik die waarschijnlijk ook hier op spelen).
Mijn huidige PC gaat al ruim 5 jaar mee dus het zou mooi zijn als het nieuwe systeem dat ook lukt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000 maar dit is geen harde limiet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD, HDD en alle randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 of i7, 16GB RAM, een mid-range videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb wel een aantal eisen.
Moederbord
- Digitale geluidsuitgang om mijn Logitech Z-5400 setje op aan te sluiten
- M.2 PCI-e x4 slot om er later een nvme schijf in te stoppen
- x2xx chipset
Behuizing
- Maximaal 45x25x41 (HxBxD) zodat hij in het kastje past (kleiner = beter). Er moet ruimte zijn voor een 3.5'' HDD
- Stoffilters
- Stille fans
Videokaart
- Er moeten 2 monitoren via HDMI op aangesloten worden
- Stille fans
Ga je overklokken?
Een K-processor lijkt me al handig ivm de hogere baseclock voor die paar euro en gezien mijn eisen voor het moederbord zit ik al snel aan een Z270-bord. Dan kan overklokken altijd nog.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of alle onderdelen bij elkaar passen en of er betere alternatieven zijn (i7 vs i5 bijv., of een andere videokaart/moederbord/geheugen/koeler/voeding etc).
Wat ik zelf al heb samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 256,- | € 256,- |
1 | ASRock Z270M Extreme4 | € 160,25 | € 160,25 |
1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 230,- | € 230,- |
1 | Fractal Design Define Mini C Window | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 17,95 | € 17,95 |
1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 119,- | € 119,- |
1 | Corsair CX450M | € 55,- | € 55,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 951,06 |