Wat is momenteel de beste de televisie qua geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 20:16
Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie ben overtuigd van de kwaliteiten van het beeld. Het hoeft niet per se de hoogste beeldkwaliteit te worden ik ben ook tevreden met HD. Maar ik wil wel wel wel een goede geluidskwaliteit zonder daar een sound bar voor nodig te hebben. De afmeting zou maximaal 49 eens moeten zijn. Prijsklasse 800 tot 1200 euro.

Wat is op dit moment de juiste keuze voor wat betreft geluid?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in CEA. Dit topic krijgt dus een verhuizing die kant op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Dat is heel persoonlijk, ga luisteren zou ik zeggen.
Ik ken persoonlijk helemaal geen enkele tv die goed klinkt.
Ik heb daarom al jaren een receiver met zuilen voor mijn tv/films.

Zelfs mijn vintage (begin jaren 80) Akai toren klinkt tig keer beter dan welke huidige tv dan ook.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik zou altijd de linker pakken, en een zwarte die zijn het beste...

Oftewel, wij kunnen niet bepalen wat jij goed vindt. Loop dus een mediamarkt oid binnen en ga kijken en luisteren. Het is wellicht wat eng om een fysieke winkel te bezoeken, maar het kan meer duidelijkheid geven dan een review of advies op internet ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
Nu ga ik iets zeggen wat bijna nooit iemand zegt hiero...maar dit is dus een vraag waar een MediaMarkt-medewerker in een grote vestiging iets zinnigs over zou (moeten) kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:02
Moet het geluid harder kunnen of meer bas of zit je in een kamer met echo?
TS iets meer vertellen aub

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 20:16
Ik heb nu een 40" samsung, goedkoop model, (ooit gewonnen). Hier zit niet eens een headphone aansluiting op. Nu kijk ik meestal TV via de aangesloten PC, die via de versterker loopt, hierop zitten nu twee sonus faber boxen die een uitstekende weergave bieden. Maar het is ook belangrijk dat de rest van de familie gewoon tv kan kijken met een redelijk geluid.

Dat kan natuurlijk met een sound bar, maar dat kan niet aangesloten worden op mijn TV en ik vind die dingen ook niet echt mooi. Nu ik mijn tv ook nog een keer aan de muur wil bevestigen, oriënteer ik mij direct op een nieuwe.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Naar mijn mening kan de trend van hedendaagse televisies niet gecombineerd worden met goed geluid.

Voor goed geluid zijn een paar dingen noodzakelijk;
- Speaker/drivergrootte
- Klankkastgrootte
- Primair directe afstraling hiermee bedoel ik dat de drivers naar de luisterpositie gericht zijn en niet via een muur moeten werken

In alle gevallen waar niet aan bovenstaande criteria word voldaan, mis je per definitie iets aan klank (-beeld). Het is geen echte stereo, het is "iel", "schel", etc.

Een hedendaagse tv moet zo plat mogelijk en de bezels moeten het liefst afwezig zijn. Dat geeft 0 ruimte voor degelijke speakers (geen enkele van de criteria kan worden aangevinkt). Vandaar dat het allemaal zo matig klinkt. Fabrikanten halen diverse capriolen uit om er nog enigszins acceptabel geluid uit te krijgen, maar feitelijk horen hedendaagse tv's gecombineerd te worden met een losstaand speakersysteem.

Daarbij zit je met je gestelde budget in het lage tot midden segment, waarbij fabrikanten (zo vermoed ik) liever het beschikbare geld in het beeld steken, dan in de speakers. Een tv is tenslotte primair om dingen op te zien, niet om geluid mee te luisteren.

Een optie die je nog hebt is om de tv te combineren met een setje pc-speakers (soundbar is ook niet alles). Als de kamer niet te groot is, kun je daar best mee weg komen. Beter dan het geluid van de tv is het vrij snel. Een richtprijs hiervoor zou ik kunnen zetten op minimaal €200,-
Pagina: 1