Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Power laptop advies

Pagina: 1
Acties:

• ErikSeyferth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2021
Dames en heren tweakers,
Ik ben op zoek naar een high end laptop met het liefst de mogelijkheid om 2 externe monitors aan te sluiten.

Wat ga je met je laptop doen?
ik wil de laptop dual boot gaan gebruiken : Windows/Ubuntu. Op Windows zal ik voornamelijk games draaien als warhammer total war, civ 6 en af en toe fps games als overwatch. Op Ubuntu gebruik ik de laptop voor development in PHP en javascript etc. Hier zijn de meerdere monitors van belang. Het liefst heb ik 2 externe en de laptop monitor tegelijk in gebruik. Performance is hier ook van belang omdat ik zware database scripts snel wil kunne draaien.

Wat is je budget?
budget staat vrij. Van belang is dat de prijs de prestaties matcht. Dus al een Xtra 700 maar 10% prestatie winst geeft is dat niet nodig. Dus high end zonder perse de allernieuwste (lees hardware die net gereleased is) te gebruiken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
gewicht en formaat zijn niet zo belangrijk. Performance eerst. Hey zou wel fijn zijn als hij stil kan zijn. Tijdens een zware game is wat ventilator gezoem prima maar tijdens ontwikkeling graag stil(ler)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
het liefst geen flashy game laptop. Maar ook dat is prima als dat de beste specs heeft

Alvast bedankt voor jullie wijze woorden :)

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 09:19

waseland

War... war never changes

Ik heb een aantal laptops gevonden die aansluiten bij je behoeftes (2 video uitgangen, middel gaming performance, looks, processorkracht en natuurlijk prijs/kwaliteit)

Laptop 1: pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY217T
Pro: Normale looks, SSD, Processor (Skylake), HDMI en Mini DP, GPU (960m)
Con: RAM (maar 8gb dus misschien uitbreiden?)

Laptop 2: pricewatch: MSI GE62 7RD-097NL (Apache)
Pro: Betere GPU (gtx 1050) , SSD + HDD, HDMI en Mini DP, Betere Processor (Kaby Lake), 16Gb RAM
Con: Gamer look

Hier een vergelijk link: https://tweakers.net/pricewatch/compare/571195;723609/

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de MSI laptop, ook al ziet hij er wat gamer achtig uit, de kracht die je terugkrijgt voor de prijs is uitermate goed. Plus je kan de lichtjes op het toetsenbord vast wel uitzetten :)

Succes nog met je zoektocht!

[ Voor 4% gewijzigd door waseland op 06-03-2017 10:37 ]

Verwijderd

waseland schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:36:
Ik heb een aantal laptops gevonden die aansluiten bij je behoeftes (2 video uitgangen, middel gaming performance, looks, processorkracht en natuurlijk prijs/kwaliteit)

Laptop 1: pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY217T
Pro: Normale looks, SSD, Processor (Skylake), HDMI en Mini DP, GPU (960m)
Con: RAM (maar 8gb dus misschien uitbreiden?)

Laptop 2: pricewatch: MSI GE62 7RD-097NL (Apache)
Pro: Betere GPU (gtx 1050) , SSD + HDD, HDMI en Mini DP, Betere Processor (Kaby Lake), 16Gb RAM
Con: Gamer look

Hier een vergelijk link: https://tweakers.net/pricewatch/compare/571195;723609/

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de MSI laptop, ook al ziet hij er wat gamer achtig uit, de kracht die je terugkrijgt voor de prijs is uitermate goed. Plus je kan de lichtjes op het toetsenbord vast wel uitzetten :)

Succes nog met je zoektocht!
@ErikSeyferth

Ook ik zou de MSI in deze kiezen.

Good luck ;)

• ErikSeyferth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2021
waseland en Tusa,

bedankt voor voor de reacties. De MSI ziet er goed.. de prijs is ook heel goed te doen.
Weten jullie of de 1 TB hdd makkelijk te vervangen is door een 2e SSD?

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
ErikSeyferth schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:43:
waseland en Tusa,

bedankt voor voor de reacties. De MSI ziet er goed.. de prijs is ook heel goed te doen.
zolang besturingssysteem op de M.2 ssd staat zou dat geen probleem moeten zijn. Ik start mijn eigen laptop regelmatig genoeg op zonder mijn 2e hdd, (omdat windows updates wel eens fout lopen ivm hdd caddy).

Wat je ook kan doen is een hdd caddy kopen via ebay, die in plaats van de optische speler zetten, de hdd daarnaar toe verhuizen en een nieuwe ssd plaatsen waar de hdd zat.
Dan heb je 2 ssd's en een hdd ;)

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

ErikSeyferth schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:43:
waseland en Tusa,

Elke huidige HDD is heel eenvoudig te vervangen door een SSD, want het besturingssysteem staat bij MSI standaard op de M.2 ssd. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 15:47 ]

Pagina: 1