Bizar geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Ik heb een bizar probleem waar jullie me wellicht mee kunnen helpen. Ik heb twee top end MSI gaming laptops die allebei perfect draaien en nooit problemen hebben. Nu reis ik vrij veel voor miin werk en neem ik de laptops (of in ieder geval 1) mee naar de hotels waar ik in zit.

Nu wil het geval dat in 1 hotel het volgende probleem zich voordoet:
Na geringe tijd (random) begint de laptop te haperen en slaat volledig vast. Ik heb vastgesteld dat er op moment x iets gebeurt waardoor het memory vol begint te lopen (gewoon een egaal stijgende lijn in gebruik).
Als het memory vol is treden de symptomen op. Logisch. Het enige wat helpt is rebooten.

Na wat troubleshooting kan ik het voorkomen door de WiFi uit te zetten zodra het memory begint vol te lopen. Vreemd genoeg treedt identiek hetzelfde probleem op met de andere laptop in precies hetzelfde hotel.
Mijn conclusie is dus dat er iets in dit specifieke hotel moet zijn wat iets doet icm de msi laptops.

Suggesties? Oplossingen? Tips?

Alvast bedankt.

Xbox Live: Ofthewell NL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hairball schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 02:20:
Ik heb vastgesteld dat er op moment x iets gebeurt waardoor het memory vol begint te lopen (gewoon een egaal stijgende lijn in gebruik).
Als het memory vol is treden de symptomen op. Logisch. Het enige wat helpt is rebooten.

Suggesties? Oplossingen? Tips?
Breng even in kaart welk process/app precies verantwoordelijk is voor het overmatig RAM gebruik
Bij voorkeur bv even een screenshot van je taalbeheer op het moment dat het probleem zich voordoet

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Switchie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 02:37:
[...]

Breng even in kaart welk process/app precies verantwoordelijk is voor het overmatig RAM gebruik
Bij voorkeur bv even een screenshot van je taalbeheer op het moment dat het probleem zich voordoet
Daar zit nou juist het vreemde. Ik kan dat dus niet zien. Ik gebruik de standaard windows tools (prestatie/geheugen en bron....) en die laten geen proces zien welke excessief veel gebruikt.

Ik zal, wanneer ik weer in Nederland ben en in dit hotel zit, een screenshot produceren. Ik heb nu thuis (ik woon en werk in Hamburg) geen enkel probleem. Raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Het klinkt als een van de achtergrond-services. Je hebt ontdekt dat het alleen voorkomt als wifi aanstaat, wat zou suggereren dat iemand anders op dat betreffende netwerk jouw laptop benadert. En dat niet handig doet, of juist bewust een DoS-aanval uitvoert.
Kijk goed of de Firewall op je laptop nog aanstaat, en juist is ingesteld.

Mocht dit het niet zijn, kijk eens in de eventlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Misschien je wireless drivers even updaten. Dit klinkt als een memory leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Free rider schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:38:
Het klinkt als een van de achtergrond-services. Je hebt ontdekt dat het alleen voorkomt als wifi aanstaat, wat zou suggereren dat iemand anders op dat betreffende netwerk jouw laptop benadert. En dat niet handig doet, of juist bewust een DoS-aanval uitvoert.
Kijk goed of de Firewall op je laptop nog aanstaat, en juist is ingesteld.

Mocht dit het niet zijn, kijk eens in de eventlog.
Mijn eerste gedachte was ook een DoS aanval, maar mijn firewall en virusprotector geven niets aan. Het is vreemd dat mijn werklaptop geen enkel probleem heeft en de twee gaminglaptops (zelfde merk en zelfde netwerkkaart/drivers) wel.

Ik heb de WiFi drivers geupdate en alle andere mogelijke drivers. Ik ga volgende week weer naar NL en dan kan ik het testen.

Edit 15/3/2017: Heb vandaag en gisteren weer in het hotel gezeten en heb tot nu toe geen enkel probleem gehad. Wellicht hebben de driver updates hun werk gedaan of het hotel heeft iets aangepast. Lijkt wel goed te zijn nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Ofthewell op 15-03-2017 18:35 ]

Pagina: 1