iOS datalimiet instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Mijn schoonvader verbruikt significant meer data sinds hij zijn motorola nexus 6 heeft ingeruild voor een iphone 6s plus. Zijn vrouw denkt dat het aan de telefoon ligt, ik en hijzelf ook denken dat hij gewoon meer data is gaan verbruiken.

Ding is, hij heeft een 10 euro abo bij simpel, 1gb internet onbeperkt bellen/sms. Afgelopen maand heeft hij wel 20 euro bij moeten betalen omdat hij dik over zijn limiet is gegaan. Ik vertelde hem, zet gewoon een datalimiet op je telefoon, ben je er doorheen, dan stopt je telefoon met data gebruiken. Op (stock) android heb ik dit bij mijn nexus 6p in een paar stappen ingesteld, als ik door mijn 10gb heen ben, geregistreerd door mijn telefoon zelf, dan kapt ie vanzelf met data.

Wij zoeken in de instellingen, en zoeken, we kunnen nergens zoiets vinden op iOS. Ik heb wat gegoogled, maar zonder resultaat. Mijn vraag is: is het mogelijk om een datalimiet in te stellen op iOS, en zo ja, hoe? Ik heb zelf maar een maandje ervaring met iOS, en ben toen terug gegaan naar stock android omdat ik dit vele malen gebruiksvriendelijker vond, dus ik heb zelf niet de ervaring met iOS om dit voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Dit klopt. Je kunt in iOS geen datalimiet instellen. Volgens mij kun je bij Simpel echter wel instellen dat je niet buiten je bundel kunt internetten of bellen. Tenminste, dat heb ik een tijdje geleden bij mijn vader zijn abonnement ingesteld. Werkt op zich hetzelfde, zo niet beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Op zich kan toename van data-gebruik bij een nieuwe telefoon voorkomen, door oa. uitzoeken en configuratie.

Wat je wilt zit niet standaard in iOS, maar je kunt het zelf wel in de gaten houden door naar Instellingen>Mobiel netwerk te gaan. Daar zie je een overzicht van verbruik in de huidige periode.
Wat ik daar echter eerst even zou checken is of (onderaan die pagina) WiFi-assistentie aan staat. Stel dat schoonpa daarmee ingeschakeld met een niet al te beste WiFi-verbinding zit, dan zorgt die optie ervoor dat juist het mobiele netwerk gebruikt wordt ipv. WiFi met hoger dataverbruik tot gevolg.

Edit: op de site van Simpel staat een link naar een eigen app waarbij oa. "plafonds" zijn in te stellen.
https://www.simpel.nl/mijn-simpel-app

[ Voor 10% gewijzigd door SuBBaSS op 04-03-2017 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou je hem overigens niet liever anders benaderen?
Als er bij (gevoelsmatig) gelijkmatig gebruik ineens significant meer data wordt verbruikt zou ik willen uitzoeken wat hier de oorzaak van is en kijken of dit op te lossen is.

Dataverbruik aftoppen lijkt mij persoonlijk niet de meest gewenste oplossing.
Als hij meer data verbruikt dan zijn bundel groot is lijkt mij het verhogen van de bundel een vriendelijkere oplossing

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruw ER
Thanks voor de antwoorden, ik zal in de simpel app dan dan een datalimiet in stellen.
Wifi assistentie had ik al voor hem uit gezet, die instelling kende ik wel.
Maar de beste man heeft gewoon lekker het journaal zitten kijken onderweg, dus dan is je 1gb er rap door heen. Ik denk niet dat er een significant verschil zit tussen 10 dezelfde apps gebruiken op android en iOS toch? De 6s+ heeft wel een stuk betere accuduur als zijn oude nexus dus misschien heeft ie er gewoon meer op gezeten :P

Ik heb gisteren wel een hele lijst tevoorschijn gekregen op zijn telefoon met datagebruik, deze vond ik zelf erg onoverzichtelijk. Stond alfabetisch, ik ben van android gewend grootste verbruiker eerst, en facebook stond bijvoorbeeld bij hem op 1.5gb, maar dat is onmogelijk, het was 3 maart. Ik kon niet vinden wat de afgelopen periode nu precies was, is dat sinds hij de telefoon heeft? Is het in te stellen vanaf de 1e van de maand?

[ Voor 6% gewijzigd door Ruw ER op 04-03-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:25
Ik gebruik de app mydatamanager om mijn dataverkeer in de gaten te houden.
Deze kan ook alarm geven.

[ Voor 82% gewijzigd door nietvoorniets op 04-03-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ruw ER schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:27:
Thanks voor de antwoorden, ik zal in de simpel app dan dan een datalimiet in stellen.
Wifi assistentie had ik al voor hem uit gezet, die instelling kende ik wel.
Maar de beste man heeft gewoon lekker het journaal zitten kijken onderweg, dus dan is je 1gb er rap door heen. Ik denk niet dat er een significant verschil zit tussen 10 dezelfde apps gebruiken op android en iOS toch? De 6s+ heeft wel een stuk betere accuduur als zijn oude nexus dus misschien heeft ie er gewoon meer op gezeten :P

Ik heb gisteren wel een hele lijst tevoorschijn gekregen op zijn telefoon met datagebruik, deze vond ik zelf erg onoverzichtelijk. Stond alfabetisch, ik ben van android gewend grootste verbruiker eerst, en facebook stond bijvoorbeeld bij hem op 1.5gb, maar dat is onmogelijk, het was 3 maart. Ik kon niet vinden wat de afgelopen periode nu precies was, is dat sinds hij de telefoon heeft? Is het in te stellen vanaf de 1e van de maand?
Die teller moet je handmatig resetten, dus die 1.5GB is sinds hij de telefoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik gebruik DataMan om m'n verbruik te tracken, die reset netjes op de 1e van de maand, heeft een mooie widget om aan te geven of je het ongeveer gaat redden met je huidige verbruik en je kan waarschuwingen instellen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 17:52
Waarom geen t-mobile go unlimited abbo nemen? €35 p/m kan die onbezorgd hele dag journaal kijken waar die maar wil, scheelt een hoop gekloot met apps en het in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
Sokoo schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:15:
Waarom geen t-mobile go unlimited abbo nemen? €35 p/m kan die onbezorgd hele dag journaal kijken waar die maar wil, scheelt een hoop gekloot met apps en het in de gaten houden!
Zei ik hem ook, is hij van plan als zijn abo afloopt aan het einde van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

klein dingetje...als je de app van je provider gebruikt en daar een datalimiet instelt, check dan goed of hij daadwerkelijk op tijd blokkeert. Bij youfone.nl laten ze je altijd iets over de limiet gaan zodat je 5 a 10 eur meer betaalt. Ik heb bij Youfone om uitleg gevraagd en het ongelofelijke kulverhaal gekregen dat het "technisch niet mogelijk" is en er altijd een "vertraging" in de limiet-stop zit. Leuk verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 00:00
Of de fout bij iPhone ligt of bij Simpel weet ik niet maar mijn telefoon en Simpel zijn het nooit eens over het verbruik.
De maand Maart bv daar zou ik volgens Simpel 1015 MB hebben verstookt en volgens mijn iPhone slechts 949 MB, dus dat was weer bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:38
Pindasaus schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:45:
Of de fout bij iPhone ligt of bij Simpel weet ik niet maar mijn telefoon en Simpel zijn het nooit eens over het verbruik.
De maand Maart bv daar zou ik volgens Simpel 1015 MB hebben verstookt en volgens mijn iPhone slechts 949 MB, dus dat was weer bijbetalen.
Sommige providers ronden sessies af naar boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
8.1. Je kan zelfstandig een plafond instellen, via je ‘persoonlijke pagina’, met het in je Aanvullende Voorwaarden genoemde minimum. Simpel zal jou informeren wanneer het plafond is bereikt. Zodra het plafond is bereikt kun je geen ‘buiten de bundel kosten’ meer genereren teneinde overschrijding van het ingestelde plafond zoveel als mogelijk tijdig te voorkomen, behoudens de in de Aanvullende Voorwaarden genoemde gevallen ten aanzien van de vooraf ingestelde telefoonnummers. Tussen het tijdstip van het instellen van het plafond en het in werking treden daarvan kan enige tijd liggen.
uit de algemene voorwaarden van Simpel.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruw ER
Pindasaus schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:45:
Mijn nexus 6p zegt bij het instellen van een datalimiet dat het door de telefoon gemeten verbruik kan verschillen van het door de provider gemeten verbruik.
En nu ook, 0.29gb door de telefoon gemeten deze maand, 276 mb zegt de kpn app. Dat is 0.269gb (276/1024), dus mijn telefoon geeft zelfs meer aan.

Weet niet waar dit verschil aan ligt.
Pagina: 1