Sinds kort ben ik op zoek naar een klein laptopje (12" of 13") voor op de bank. Mijn vrouw kijkt regelmatig series op de televisie en op dit moment kijk ik nu met een half oog mee, maar het liefst zou ik nog een beetje productief willen zijn terwijl ik naast haar zit. Soms gebruik ik dan de tablet, maar dit is toch meer consumeren dan produceren...
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk internetten, Netflix/Youtube, email en wat "webapps" (Trello/Wunderlist) en dat dus voornamelijk op de bank. Ik ben van plan om ook wat meer aan wat kleine projecten te gaan werken (Python, Gamemaker (2d game engine), app inventor). Het zou ook fijn zijn als ik er Unity (3D game engine) op kan draaien, maar dit is geen vereiste.
Iets waar ik ook nog naar zat te kijken was een laptop met de mogelijkheid om 2D (Photoshop) te tekenen met een pen (bv de Surface pro of de x230t thinkpad), maar die zijn snel al een stuk duurder.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo rond de € 150/230,- zou heel fijn zijn, tweedehands is geen bezwaar.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij zal vermoedelijk niet heel veel meegaan, ik reis kort met het OV naar mijn werk en op kantoor staat gewoon een PC. Het zou wel fijn zijn als de laptop een tijdje met zijn accu kan doen en niet te veel herrie maakt. Qua formaat liever niet te groot, het wordt wel echt een "schoot" laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk internetten, Netflix/Youtube, email en wat "webapps" (Trello/Wunderlist) en dat dus voornamelijk op de bank. Ik ben van plan om ook wat meer aan wat kleine projecten te gaan werken (Python, Gamemaker (2d game engine), app inventor). Het zou ook fijn zijn als ik er Unity (3D game engine) op kan draaien, maar dit is geen vereiste.
Iets waar ik ook nog naar zat te kijken was een laptop met de mogelijkheid om 2D (Photoshop) te tekenen met een pen (bv de Surface pro of de x230t thinkpad), maar die zijn snel al een stuk duurder.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo rond de € 150/230,- zou heel fijn zijn, tweedehands is geen bezwaar.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij zal vermoedelijk niet heel veel meegaan, ik reis kort met het OV naar mijn werk en op kantoor staat gewoon een PC. Het zou wel fijn zijn als de laptop een tijdje met zijn accu kan doen en niet te veel herrie maakt. Qua formaat liever niet te groot, het wordt wel echt een "schoot" laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Goede ervaringen met Asus (G74), eigenlijk heb ik daar nooit problemen mee. Dus misschien is de Asus VivoBook L200HA-FD0053T wel interessant (wel weinig RAM)
- De wat oudere x220 en x230 Thinkpad serie spreekt mij ook wel aan, voornamelijk vanwege het toetsenbord, robuustheid en de uitbreidbaarheid, maar het scherm daarvan schijnt niet zo heel goed te zijn (lage resolutie). Ook zit hier geen dedicated grafische kaart in. Maar op dit moment spreekt mij zoiets toch het meeste aan
- Een andere optie is een Chromebook. Ik mis dan voornamelijk wel de programma's die alleen op Windows draaien, maar misschien zijn daar wel alternatieven voor.