Win10 installatie USB maken voor een AMD PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

eindelijk een nieuwe SSD in huis maar vanwege licentie-limitaties kan ik deze helaas niet vanaf mijn oude SSD van windows 10 voorzien; dat moet natuurlijk weer door eerst een externe usb-schijf te maken. Logisch, microsoft :? 8)7

Nu komt het probleem want ik heb met een oude windows 10 usb schijf die schijf ook meteen geformatteerd. Toen die installer vervolgens corrupt bleek had ik dus een probleem. Want: ik heb geen andere windows 10 pc hier. Alleen een mac. Kortom: HOE kan ik de bootable windows 10 ISO die ik op mijn mac gedownload heb, ook als bootable op een USB stick draaien.

Op de mac heb je Boot Camp Assistant, maar die installeert support voor Mac in de ISO en dat wil ik natuurlijk niet omdat het niet op een mac gaat draaien. Met de tool Unetbootin kan ik het bestand netjes op een USB branden, maar omdat ik hier alleen als exFAT kan formatteren start dit ook niet door.

Kortom het is gewoon weer het aloude microsoft verhaal sinds windows 3.1: installeer je een mac, dan ben je klaar in een uurtje, installeer je windows, dan zit je dagen achtereen tot 3 uur snachts te kl*ten.

Maargoed, heeft iemand een idee hoe ik dit probleem oplos? Ik heb zo 1-2-3 niets anders voorhanden dan deze mac dit weekend, dus hoop dat er toch iets mogelijk is. Iemand?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is vrij eenvoudig, google vertelt je precies wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ehhhh nou dan ben ik heel benieuwd wat google vertelt.
Boot Camp Assistant kan het niet, Unetbootin werkt niet, via de terminal kan ik alleen tutorials voor non-bootable usb disks te halen.

Ik hoop oprecht dat je ergens iets beters weet...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 22:31
"Kortom het is gewoon weer het aloude microsoft verhaal sinds windows 3.1: installeer je een mac, dan ben je klaar in een uurtje, installeer je windows, dan zit je dagen achtereen tot 3 uur snachts te kl*ten. "

Windows is geinstalleerd binnen 20 minuten..., Dus idd.., met MAC duurt het idd langer..

Eerste hit op google..: http://lmgtfy.com/?q=bootable+windows+10+usb+mac

Zo moeilijk is dat toch niet?

[ Voor 14% gewijzigd door da_PSI op 04-03-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ja sorry hoor, hoe moeiijk vind je het zelf om goed te lezen? Ik noem nota bene in BEIDE posts dat het met de tool Boot Camp Assistant niet kan omdat dat gemaakt is om windows 10 op een MAC te installeren. En dan doodleuk tóch verwijzen naar een linkje waar ze Boot Camp Assistant gebruiken...

[ Voor 31% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-03-2017 00:43 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 22:31
DeNachtwacht schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 00:41:
[...]

Ja sorry hoor, hoe moeiijk vind je lezen zelf?? Ik noem nota bene in BEIDE posts dat het met de tool Boot Camp Assistant niet kan omdat dat gemaakt is om windows 10 op een MAC te installeren. En dan doodleuk tóch verwijzen naar een linkje waar ze Boot Camp gebruiken...
Ik denk dat je toch wat fout doet, hier heb ik het wel gewoon werkende gehad...

Wij geven jou onze tijd om je te helpen, en je geeft dit soort antwoorden? Je opening kan ook wat opener. Wat heb je gegoogled? Wat gaat er mis met de bootcamp assistant? Wat heb je zelf gevonden op google, eigen inzet tonen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Virtual box windows installatie vanaf de iso. Dan vanuit de virtuele windows de usb installer aanmaken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Daar ga ik eens mee aan de slag, thanks @BillSpaarbank
@da_PSI sorry maar jouw eerste reactie en de reactie van tinzarian kan ik heel weinig mee. Je reageert niet op het feit dat ik zeg dat ik Boot Camp Assistant al geprobeerd heb, en legt ook niet uit dat het jou daarmee wel gelukt is, en hoe je dat dan gedaan hebt.

Na een avond rotzooien zonder resultaat is enige frustratie over dat soort reacties volgens mij niet heel verrassend... maargoed je onderbouwt nu in ieder geval iets meer. Mijn antwoord is dat de boot camp assistant drivers vanuit apple download en die in de ISO vouwt, met het risico op extra foutmeldingen. Bovendien kan ik op mijn macbook air (2010) geen windows 10 installatie kan maken, omdat mijn mac maximaal windows 7 ondersteunt.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-03-2017 01:07 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 11:48

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12

Blokker_1999

Full steam ahead

Normaalgezien had de BCA methode gewerkt. Het is niet omdat Apple extra drivers toevoegd dat Windows hier problemen mee gaat hebben op niet Apple hardware. Drivers die niet nodig zijn worden nu eenmaal niet ingeladen. Je kan ook met de CLI en dd de ISO gewoon naar een USB disk wegschrijven en deze zal dan ook netjes kunnen opstarten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 12:49
Dus als ik je verhaal goed begrijp, wil je een iso die op je mac staat op een bootable usb zetten zodat je die vanaf een amd pc kan booten? Dat is toch kinderspel. Zoek eens op google burn iso to usb osx. 101 resultaten, pick one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Helaas werken al die opties dus niet, alle reacties hier ten spijt. Het levert USB sticks op die niet starten of wel een bootmenu geven maar vervolgens niks doen. Ik heb het inmiddels aan de praat via een windows pc

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1