Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc 2x vastgelopen waarschijnlijk door hitte

Pagina: 1
Acties:

• Flons0503
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-08 08:28
Ik heb een paar maanden terug in december een computer gebouwd met de volgende specificaties:

- sharkoon Shark Zone C10
- Asrock H81M-ITX
- AMD Athlon X4 840
- XFX Radeon RX 460
- corsair VS450
- samsung EVO 840 SSD
- Corsair vengeance 2x4 GB DDR3-2133

Het probleem heeft zich 2 keer opgetreden, maar dat vatte ik al verkeerd op aangezien het een zeer nieuwe pc is.
De eerste keer gebeurde het terwijl ik aan het streamen was, ik had een hele hoop programma's op de achtergrond. Ineens ging het scherm op zwart en niet lang daarna op een lichtblauw scherm en het geluid liep ook vast.
Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart en werkte prima.
Dat was echter een paar maanden geleden. Gisteren was het weer raak.
Precies hetzelfde gebeurde als bij de eerste keer. Ik heb dit keer de behuizing opengemaakt en ik merkte al gelijk dat het vrij warm was.
Toen checkte ik de ram en de ram was heel erg heet.
Ik heb toen de computer uitgezet want ik dacht dat het een warmteprobleem was.

Zou dit misschien aan de airflow in mijn behuizing kunnen liggen aangezien mijn cable management niet heel fantastisch is? Sharkoon heeft ook aangeraden om een modulaire PSU met de behuizing te kopen maar daar was ik iets te laat van op de hoogte :/

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Richt er eens een fan op en draai eens een zware benchmark.

Al ben ik wel benieuwd hoe je een amd cpu werkend hebt gekregen op een moederbord waar een Intel cpu op hoort.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

FlorisMLG schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:52:
Het probleem heeft zich 2 keer opgetreden, maar dat vatte ik al verkeerd op aangezien het een zeer nieuwe pc is.
Wat vatte je dan precies op?
De eerste keer gebeurde het terwijl ik aan het streamen was, ik had een hele hoop programma's op de achtergrond. Ineens ging het scherm op zwart en niet lang daarna op een lichtblauw scherm en het geluid liep ook vast.
Kan van alles zijn. Kun je misschien wat terug vinden in de error logs van windows?
Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart en werkte prima.
Ontkracht een beetje jouw veronderstelling dat het door hitteproblemen zou komen.
Een onderdeel wordt niet spontaan 30c koeler door een simpele restart
Dat was echter een paar maanden geleden. Gisteren was het weer raak.
Precies hetzelfde gebeurde als bij de eerste keer. Ik heb dit keer de behuizing opengemaakt en ik merkte al gelijk dat het vrij warm was.
Componenten als grafische kaarten en processoreren kunnen een temperatuur van 80c prima aan terwijl 100c ietwat kritiek is. Kan me niet voorstellen dat je dit verschil handmatig kunt aanvoelen
Zou dit misschien aan de airflow in mijn behuizing kunnen liggen aangezien mijn cable management niet heel fantastisch is? Sharkoon heeft ook aangeraden om een modulaire PSU met de behuizing te kopen maar daar was ik iets te laat van op de hoogte :/
Lastig te zeggen omdat de genoemde componenten per definitie al niet kunnen werken.
Desalniettemin zijn hedendaagse componenten ontworpen om een stapje terug te doen indien deze een te hogere temperatuur bereiken. Vastlopen of spontane reboots zouden dus in theorie niet door warmte-ontwikkeling van kritieke componenten kunnen komen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Toen checkte ik de ram en de ram was heel erg heet.
Wat is vrij warm? Zonder een temperatuur in graden Celsius is daar geen waarde oordeel aan te verbinden.

Je zal de temperaturen moet noteren van onderdelen als de CPU en de GPU om te kijken of dit een warmte probleem is.

Je CPU en moederbord combinatie is op zijn zachts gezegd interessant. Ik denk dat je daar een vergissing hebt gemaakt.
Sharkoon heeft ook aangeraden om een modulaire PSU met de behuizing te kopen maar daar was ik iets te laat van op de hoogte :/
Een modulaire, semi-modulaire of niet modulaire PSU maakt weinig uit voor de warmte ontwikkeling. En ook al is je kabel management niet de beste dan nog zou dat niet in een kokende PC mogen resulteren.

De Corsair VS voeding die je hebt is overigens geen geweldige voeding. Zie ook hier bij kopje "Niet interessante voedingen": Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Je had beter deze kunnen nemen: pricewatch: Corsair CX450M

De CX450M van Corsair is een stuk betere voeding. Een slechte voeding kan namelijk ook voor onverwachte problemen zorgen.