Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wifi valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Het is wat lastig te omschrijven maar ik ga een poging wagen.
Setup:
- KPN Glasvezel met V10 modem
- netwerkkabel naar 1e verdieping
- ASUS AC88U
- in de modem is een Switch aangesloten m extra NIC's te hebben.

De switch in de meterkast is daar geplaatst om alle kabels te verbinden door het huis. 1 van de kabels is die naar de TV/KPN tv ontvanger/NVidiva Shield.

Wanneer ik KPN heb draaien is er niets aan de hand alleen wifi komt niet door heel het huis.
Daarom en AC88U op de 1e verdieping geplaatst in Access Point mode.

Op 1 of andere manier valt er geen verbinding meer te maken met de wifi netwerken (2.4 en 5g) van de KPN modem.

Na herstart van de modem komt hij weer terug maar na eentijd verdwijnt het weer

Ik heb dit met meerdere Acces Points gehad dus het ligt niet perse aan de ASUS. Ook de KPN modem is 4x gewisseld.

Ik hoor dat ik heb een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat er misschien wat tips en ideeen zijn om te testen.

Groetjes, Stefan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Probleem is redelijk helder beschreven, kan je ter aanvulling aangeven hoe je alles ingesteld hebt (WiFi security en SSID/kanalen/kanaalbreedte)? En kan je een schermprintje van (bijvoorbeeld) inSSIDer posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
Kan het probleem niet een broadcast storm zijn? Probeer eens IGMP snooping instelling van de Asus te veranderen.

[ Voor 29% gewijzigd door EricJH op 04-03-2017 04:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de modem een reset gegeven en nu lijken de 2 netwerken van de modem weer te werken. De vraag is alleen hoe lang.

Het gekke is dat vd week ik de AP exact hetzelfde had ingesteld en dat hij niet vroeg om een SSID naam. Met andere woorden. Hij nam de naam van de modem over en versterkte het als het waren.

Nu moet ik dus een aparte SSID aanmaken waardoor ik dus moet switchen naar gelang het signaal afzwakt van het ene netwerk.

Misschien dat ik toch iets over het hoofd heb gezien met het opnieuw instellen?

Ik wist even niet hoe ik een afbeelding hier kon uploaden dus heb even via IMGUR gedaan

http://imgur.com/a/ZnJ89

dat zijn de instellingen van de ASUS en van de modem.

Alle tips zijn welkom :)

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: de 2.4ghz van de modem is toch niet meer te benaderen (KPN Segers). De 5ghz van de modem nu weer wel (KPN Segers 5ghz) en de (KPN Kantoor) lijkt ook te werken vreemd genoeg.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Eerst zou ik beginnen met allemaal vaste kanalen in te stellen, 2.4GHz op 1,6 of 11 en 5GHz bij voorkeur op DFS kanalen. Verder is auto (voor de overige instellingen) naar mijn idee de minst goede oplossing, stel op z'n minst kanaalbreedte in (20MHz voor 2.4GHz).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Lier voor je reactie.

De KPN Modem heeft vaste kanalen voor zowel de 2.4 en 5ghz. Ik heb via WiFI Explorer gekeken welke Wifi netwerken op welke kanalen zitten. Ik heb daarom kanalen uitgekozen die niet in gebruik zijn door omwonende.

In de ASUS maak ik gebruik van Dual-Band Smart Connect waarbij de ASUS en device bepalen op welk kanaal je terecht komt. Je kunt in deze modes niet aangeven of je op een speciaal kanaal wilt komen.
Wanneer je deze modus uit zet kan je wel kiezen maar ook daarbij hetzelfde probleem ;)
Pagina: 1