Hey allen,
Het is wat lastig te omschrijven maar ik ga een poging wagen.
Setup:
- KPN Glasvezel met V10 modem
- netwerkkabel naar 1e verdieping
- ASUS AC88U
- in de modem is een Switch aangesloten m extra NIC's te hebben.
De switch in de meterkast is daar geplaatst om alle kabels te verbinden door het huis. 1 van de kabels is die naar de TV/KPN tv ontvanger/NVidiva Shield.
Wanneer ik KPN heb draaien is er niets aan de hand alleen wifi komt niet door heel het huis.
Daarom en AC88U op de 1e verdieping geplaatst in Access Point mode.
Op 1 of andere manier valt er geen verbinding meer te maken met de wifi netwerken (2.4 en 5g) van de KPN modem.
Na herstart van de modem komt hij weer terug maar na eentijd verdwijnt het weer
Ik heb dit met meerdere Acces Points gehad dus het ligt niet perse aan de ASUS. Ook de KPN modem is 4x gewisseld.
Ik hoor dat ik heb een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat er misschien wat tips en ideeen zijn om te testen.
Groetjes, Stefan
Het is wat lastig te omschrijven maar ik ga een poging wagen.
Setup:
- KPN Glasvezel met V10 modem
- netwerkkabel naar 1e verdieping
- ASUS AC88U
- in de modem is een Switch aangesloten m extra NIC's te hebben.
De switch in de meterkast is daar geplaatst om alle kabels te verbinden door het huis. 1 van de kabels is die naar de TV/KPN tv ontvanger/NVidiva Shield.
Wanneer ik KPN heb draaien is er niets aan de hand alleen wifi komt niet door heel het huis.
Daarom en AC88U op de 1e verdieping geplaatst in Access Point mode.
Op 1 of andere manier valt er geen verbinding meer te maken met de wifi netwerken (2.4 en 5g) van de KPN modem.
Na herstart van de modem komt hij weer terug maar na eentijd verdwijnt het weer
Ik heb dit met meerdere Acces Points gehad dus het ligt niet perse aan de ASUS. Ook de KPN modem is 4x gewisseld.
Ik hoor dat ik heb een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat er misschien wat tips en ideeen zijn om te testen.
Groetjes, Stefan