Toon posts:

Zal KPN het ooit doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het voor KPN niet het beste is om de snelheid van ADSL flink te verhogen. Dit is denk ik 1 van de weinige manieren om de Kabel concurrentie en Cistron voor te blijven op internet gebied. Want zeg nou zelf.. 1 mbit op een netwerk dat in principe 8 mbit aan kan is toch wel heel erg zuinig... maar ik blijf hopen...

wat denken jullie?

Verwijderd

neej kpn doet dat niet en ze zullen het ook voorlopig niet doen. Dit omdat het hun geld gaat kosten. En mensen die alleen maar gebruik kunnen maken van kpn zullen dat dan ook wel gaan gebruiken.

Verwijderd

Hier valt vrees ik niks nuttigs over te zeggen.
Mensen die er eventueel wat over zouden kunnen zeggen mogen dat vast niet :)
Op dit moment is er nauwelijks ADSL concurrentie en in een hoop kabelgebieden is ADSL simpelweg beter, afzetmarkt zat en weinig reden om de snelheid omhoog te gooien.

Verwijderd

Bovendien blijven mensen liever bij de oude vertrouwde KPN zitten...

..ook al weten wij tweakers wel beter ;)

Verwijderd

De huis-tuin-en-keuken gebruiker heeft niks aan een grotere bandbreedte en aan die-hard-downloaders is weinig te verdienen.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Sjah, als je ziet wat zij voor hun zakelijke abbonnementen rekenen zal KPN niet snel de snelheid van hun goedkope abbonnementjes verhogen, is concurrentie voor hun eigen duurdere accounts..

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

sjah dat zit er de komende.......1000 jaar niet in :) of kpn moet overgekocht worden (door cistron hehe) want omdat die sukkels zonodig zoveel geld over de balk moesten gooien bij die utms veiling om hun reputatie hoog te houden zit de consument nu met de gebakken peren
stelletje sukkels, in japan is allang een betere opvolger van utms, wat willen ze er hier nog meer bereiken
wap is ook al een flop, nahja iig geen groot suc6
ik kijk liever op een 19inch scherm :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Japan heef imode...en dat is niet beter dan UMTS...imode is zoiets als speciaal wap + grps netwerk

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Als ik mij niet vergis zal de snelheid wel degelijk omhoog gaan.
Verwacht hierbij echter niet dat dit meer dan 2Mbit down wordt.

het waarom:
Uitgegaan van een verdubbeling van de max. snelheid moet ook de capaciteit over de backbone verdubbeld worden, de snelheid tot de provider wordt n.l. niet gedeeld.
Verder is performance een belangrijke factor, hoe sneller de verbinding des te groter het risico dat verbindingen op dezelfde koperbundel elkaar 'in de weg zitten'.
Dit kan resulteren in onbetrouwbare verbindingen, voor een aDSL lijn vervelend voor een eventuele huurlijn mag dit niet gebeuren.
verklaring: aDSL is een Best Effort product, bij Digistream producten wordt er flink betaald voor een gegarandeerde Up-Time

Nog FF een reacties op een paar andere puntjes.

FRaGMaN: Cistron is helaas in elke discussie over aDSL de standaard dooddoener, helaas zijn ze marginaal bezig.
Ook BaByXL, Versatel, @Home, BBned
en Novaxess zitten op een max van 1 a 2Mbit.
Geeft wel een beetje aan hoe haalbaar de business case van Cistron is.

effex: UMTS is een beetje een damned if you do, damned if you don't geval.
Heb je de licenties niet, dan weet je zeker dat je over een paar jaar geen speler op de mobiele markt meer bent.
Natuurlijk zijn de kosten hoog, maar de huidige malaise in heel telecomland komt niet alleen daardoor.
Kijk maar eens goed naar de andere bedrijven, die doen het geen van allen erg goed.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

nahja kdenk toch niet dat utms het word
ik denk dat het nog te beperkt is
maar afijn, kpn zuigt gewoon maar je hebt weinig keus, toch maar mxstream nemen in oktober want casema wordt je ook niet vrolijk van :)

Verwijderd

Ik heb op mijn werk een vertegenwoordiger van Planet Internet gesproken die kwam kijken hoe het met de ADSL verkoop ging.
Dus ik vertel uitstekend....bla...bla.
Op een gegeven moment zeg ik: "Ik hoor veel mensen praten over de upload van het basic abonnement, deze is maar 8k, is er de mogelijkheid dat deze verhoogd wordt?"
Vertegenwoordiger: "Dat is zeerzeker mogelijk, het geen waar ik niet van op de hoogte was, is dat er veel mensen over de lage upload spreken". "Ik zal dit daarom ook noteren en die te woord brengen bij de KPN".

Chill d8 ik dus.. :)

Toen vroeg ik over de algehele snelheid of die verhoogd zou worden. "In de toekomst, wanneer er meer concurrentie komt van bijvoorbeeld een Cistron/BabyXL ect. dan zullen wij wel genoodzaakt zijn om de snelheid te verhogen, maar daar is het nu nog lang geen tijd voor." "Ook is de prijs die u betaald voor uw ADSL aansluiting zeer laag (dit ben ik zeker met ze eens) er word dus ook gekeken of het prijstechnisch mogelijk is, is dit het geval dan wordt er overwogen over een snelheids verandering".

Het enige dat ik kan zeggen is:

"Time will tell, sooner or later, time will tell".

Dit is dus geen gel*l :)

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

kun je niet inbreken in je wijkcentrale en daar wat aan die modems knutselen >:)

nee maar KPN vind het denk ik wel best zo lekker betalen die mesnen en ze zeuren wel maar gaan niet weg dus boeit hun het nu ?

Sommige mensen....

Pagina: 1