Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Onlangs een HP 13.3 laptopje overgenomen met wat ik dacht alleen een gebroken digitizer. Nu bleek er uiteindelijk weinig bruikbaar te zijn, op het MB en de accu na. Nu ligt dat bordje voor me (beetje zielig) en het leek me een leuk idee om hier een pc van te bouwen. Nadeel is dat het bord behoorlijk langwerpig is, niet echt ideaal. Eerst wilde ik een kast maken die je achter de monitor hangt, maar toen bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om een monitor stand te maken en dit bordje hier in te bouwen. Plaatsing vertikaal. Zo kan je elke monitor er aan kan hangen die bv een Vesa mount heeft, lijkt mij genoeg ruimte te hebben voor 1 of 2 fans ipv zo'n verschrikkelijk lullig fannetje die in de laptop zit ik, en zo zie ik nog wel meer mogelijkheden. Ook in hoogte verstelbaar moet toch wel kunnen :).Zit trouwens een i7-4500U en 8gb onboard. Vooralsnog: het is maar een idee, maar wel realiseerbaar lijkt me.

Fotootje mb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/omA1RJ4V68S616ocZq4rjxqR/thumb.jpg

foto van een voorbeeld stand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YMsXbTnNSS6pcFSyBemzQ99A/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Eh, wat is nu precies de bedoeling van je topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Nou, ik hoop op reacties waarom dit niet mogelijk zou zijn om redenen waar ik zelf niet aan gedacht heb. Of dat iemand iets soortgelijk heeft gebouwd, met ideeën. Mijn eigen motivatie is aan te geven dat een half defect ultrabookje niet meteen het einde hoeft te betekenen voor het hart hiervan maar dat het gewoon verder kan functioneren in een andere vorm. Zonder al te hoge kosten, hopelijk. Ik ben inmiddels aan het rondkijken voor een geschikte, gebruikte monitor. Het wordt dus wel meer dan alleen een gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:15
Lijkt me een leuk project. Alleen lijkt mij het lastigste om de beeldscherm output goed te krijgen, de aansluiting op op moederbord is niet echt standaard. Of ga je gebruik maken van de extra beeldscherm uitgangen van het moederbord?
Ook voor aan/uit knop zul je zelf iets moeten maken.
Het is denk ik wel uitvoerbaar, maar heb je ervaring met dit soort projecten/casemodding/solderen/etc?

[ Voor 15% gewijzigd door FoxLenny op 05-03-2017 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat je moet controleren is of dat moederbord/computerding opstart zonder beeldscherm aan de LVDS connector. Had destijds ook zo'n project maar dat moederbord wilde niet doorstarten omdat er geen scherm aan de LVDS connector was gekoppeld.

Achteraf had dit opgelost kunnen worden met een weerstandje tussen bepaalde punten maar daar kwam ik te laat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Ik heb tot nu toe niet 1 moederbord gezien die niet via een extern scherm wilde booten. Dit bord heeft een standaard hdmi uitgang. Wat betreft de powerbutton; ik heb de complete palmrest met daarin de aan/uit knop. Deze zit bevestigd aan een pcb'tje dus het handigst lijkt mij om het hele zaakje over te zetten. Toch maar net alles aan een monitor gehangen, voor de zekerheid. Werkt prima, hij boot extern. Krijg alleen een melding dat de fan niet is aangesloten maar dat zijn dingen die of standaard in het bios kunnen worden aangepast of eventueel het bios zelf aanpassen met wat tooltjes. Solderen aan het moederbord begin ik niet aan, beetje KISS principe hanteren. Mijn gereedschap bestaat uit een boormachine, ijzerzaag, vijl en wat klein gereedschap. Geen plasmasnijder, CNC machine of 3D-printer. Het aluminium wil ik online en zo veel mogelijk op maat bestellen. Eerst nog even een monitor vinden :)

Eerste 2 aankopen zijn gedaan: een aluminium heatsink : http://www.ebay.co.uk/itm/321199970078

en een m.2 ssd: http://www.ebay.co.uk/itm/321567852639

[ Voor 7% gewijzigd door poema op 09-03-2017 06:58 ]

Pagina: 1