Vraag: Hobbyprojectje met 2e hands onderdelen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optyfus Prime
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-05 07:07
Hallo medeTweakers!

Ik kijk al een tijdje naar RandomGaminginHD op YouTube en dat is een gast in het Verenigd Koninkrijk die nieuwe, maar ook tweedehands zooi van eBay en dergelijke koopt en in elkaar zet. Hij kan zeer goede deals krijgen op websites zoals eBay, CeX en andere websites/forums. In mijn ogen lijkt het in ons land niet zo gemakkelijk te zijn. Tenminste, dat vraag ik mij af na enige tijd op eBay en CeX te hebben gezocht. Hij kan voor grofweg 5 dollar een Dell Optiplex krijgen, en na een avondje zoeken heb ik op zijn minst voor 20-30 euro naar dezelfde Dell zitten zoeken. Nu heb ik ook nog naar losse onderdelen gezocht, maar kan ik ook niets vinden voor echt lage prijzen. Ik zoek niet echt de nieuwste sockets als het om CPU en mobo gaat, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb dus mijn twijfels over het doen van het project, aangezien ik er niet veel geld naartoe wil gaan smijten. Bovendien heb ik als zestien-jarige zonder bijbaan niet al te veel inkomsten.

Wat zoek ik exact?:

- Een socket 775 of vergelijkbaar moederbord, met een Core 2 Quad Q6600 (net even gegoogeld, is ook op Aliexpress te krijgen, maar dat vertrouw ik niet, of kan dat wel?) of vergelijkbare processor (mag ook van team AMD zijn.)
- Een videokaart van ongeveer de performance van een 750 Ti of RX 460, wat maar de beste balans heeft. (deze zijn hier op tweakers en Marktplaats simpel te vinden voor niet al te hoge prijzen, maar ik zet het toch even neer.)
- Een gratis op te halen kast.
- Een gloednieuwe gesloten kast voor later, maar die kan ik zelf wel vinden.
- Een goedkope voeding die stabiel genoeg levert voor de volgende onderdelen. (het liefst wel in nieuwstaat hier in NL, maar dat kan wel wat kosten...)

Dit is zo'n beetje wat ik zoek, als iemand weet waar ik deze spulletjes vandaan kan halen, (het liefst voor een zo laag mogelijke prijs natuurlijk) ben ik je zeer dankbaar! Als iemand toevallig zijn of haar oude zooi weg wilt hebben, hier is de "vuilnisbak" :P . Als je in de buurt van Alphen a/d Rijn, Boskoop, Hazerswoude e.d. woont kom ik het graag halen/kopen ;) . Anders wil ik graag jullie advies.

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, en hopelijk stromen de antwoorden binnen! oOo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05 20:19

Sweatleek

404: Member Not Found

Het is slimmer als je dit in V&A doet

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optyfus Prime
Dan zal ik dit even daar reposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optyfus Prime
Hoe sluit je een Topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:00
Slechts een tip: informeer bij familie / vrienden. Loop wat 2e hands winkels af. De meeste mensen hebben wel ergens een oude pc staan die je misschien mag gebruiken/meenemen. Koningsdag is ook weer binnenkort, dan kan je ook je slag slaan.

Topics sluiten kan je niet zelf, dat doet een mod.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optyfus Prime
Bedankt voor het antwoord! Ik zal dan nog even wachten inderdaad.

Verdere tips of uitleg zijn welkom!

(Sweatleek, ik weet niet of het slim is om dit als een advertentie in V&A te zetten. Als het wel zo is hoor ik het graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-03-2024
Denk dat een systeem vinden met q6600 niet zo heel moeilijk zou moeten zijn. Gezien de hoeveelheid systemen daarmee zijn uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optyfus Prime
Dat is dan mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 22:50
Echt goede prijzen krijg je bij de boer die restpartijen opkoopt en per pallet in een loods zet. Zodra iemand er al manuren aan heeft besteed betaal je al extra. Level1tech had er laatst een interessant filmpje over op youtube (curing consolitis meen ik). Deze locaties zou ik NL helaas ook niet zo weten te vinden.

Dan gezegd hebbende, op ebay nooit de "buy now" optie gebruiken maar een bod doen via een berichtje. Laatst kwam ik bijvoorbeeld een dell c2100 barebone tegen op ebay in de aanbieding voor 30 dollar, de week erna waren ze bij dezelfde verkoper weer gewoon 90 dollar. Houd wel rekening met invoerheffingen, btw en verzendkosten.

Edit: hier bij de plaatselijke milieustraat hebben ze een container voor elektronica. Heb daar ook wel een eens pctje meegenomen om de voeding en kast te gebruiken. uiteraard gratis.

[ Voor 12% gewijzigd door kubuksa op 03-03-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optyfus Prime
kubuksa schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:02:
Echt goede prijzen krijg je bij de boer die restpartijen opkoopt en per pallet in een loods zet. Deze locaties zou ik NL helaas ook niet zo weten te vinden.

Dan gezegd hebbende, op ebay nooit de "buy now" optie gebruiken maar een bod doen via een berichtje. Laatst kwam ik bijvoorbeeld een dell c2100 barebone tegen op ebay in de aanbieding voor 30 dollar, de week erna waren ze bij dezelfde verkoper weer gewoon 90 dollar. Houd wel rekening met invoerheffingen, btw en verzendkosten.
Jammer, maar logisch. Bedankt in ieder geval :)

Handig om te weten :o . Met de verzendkosten heb ik al rekening gehouden, maar de rest nog niet eerlijk gezegd.

Word gewoon op koningsdag de eerste beste Optiplex kopen :Y
Pagina: 1