PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Powerline adapters kan je beter van dezelfde fabrikant kopen, tussen verschillende merkenschijnt het niet altijd lekker te werken. En die dingen kosten gewoon geld.
product: TP-Link AV500 Nano Powerline adapterOxigeon schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:34:
... Op internet vind ik er alleen maar die 30 tot 45 Euro kosten...
[ Voor 15% gewijzigd door Brahiewahiewa op 03-03-2017 21:37 ]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Twee modems???Oxigeon schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:34:
Beste lezers,
Op dit moment heb ik beneden in mijn meterkast een ziggo modem staan. En boven een modem wat het ziggo signaal (wifi) via een tp-link adapter via het stopcontact ernaartoe stuurt.
Voor een dubbeltje ga je niet op eerste rij staan. EUR 30-45 is ultra low-end meuk. Voor enigszins fatsoenlijke PLC wil je MiMo, dus "1200Mbps" of beter hebben. Dat begint ergens rond de EUR 80. Daaronder zit je op de fase-nulpaar aan te modderen en kun je noch performance noch stabilitiet verwachten.Oxigeon schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:34:
[...]
Op internet vind ik er alleen maar die 30 tot 45 Euro kosten. Maar is er geen alternatief?
Als je voor EUR 30 iets wilt doen, koop een Ethernetkabel en werk die ergens weg. Zowel goedkopere als performantere oplossing.
Oslik blyat! Oslik!