Asus laptop geschikt voor studie en Sims 4?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Op advies van mijn broer, ben ik op dit forum terecht gekomen. Ik zit er aan te denken om een Asus laptop aan te schaffen (ASUS VIVOBOOK R301UA-FN115T). Omdat het om 600 euro gaat, wil ik er toch zeker van zijn dat de laptop geschikt is voor wat ik er mee wil gaan doen. Daarbij is deze laptop me aangeraden door CoolBlue en weet ook niet helemaal zeker hoe betrouwbaar hun advies is :P

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil mijn laptop voornamelijk gebruiken voor mijn nieuwe studie. Ik ga een docentenopleiding doen en ik denk niet dat het verder komt dan verslagen typen in Word. Daarbij speel ik graag Sims 4 met de nodige uitbereidingen :). Verder speel ik geen games maar kijk ik graag Netflix en download zo nu en dan stiekem een serie.

Wat is je budget?
Echt niet meer dan 700 euro en goedkoper mag natuurlijk altijd./

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik vind het belangrijk dat ik mijn laptop mee kan nemen naar school en dus ook een redelijke accuduur heeft. Volgens CoolBlue staat Asus bekend om de redelijk tot goede accu. Is dat zo? Verder lijkt 13 inch me een ideale grootte.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Iets anders dan Asus vind ik ook prima. Op het moment heb ik een 6 jaar oude HP laptop waarvan de accu het na 2 jaar zo goed als begaf dus echt goede ervaringen heb ik niet met HP ;).

Sorry als deze vragen al wat vaker zijn gesteld. Ik weet weinig tot niks van laptops en van het meeste wat op dit forum geschreven staat, begrijp ik weinig. Ik hoop dat één van jullie me wat advies kan geven. Zoals ik al zei, wil ik graag weten of deze laptop geschikt is. Op mijn huidige laptop kan ik het Sims 4 spelen alleen het gaat erg moeizaam en het is altijd wel een droom geweest om zo'n spel zonder vastlopen te kunnen spelen :). Oh en ik heb ook al geprobeerd om andere laptops te vergelijken (samen met de specificaties die EA aanraadt voor De Sims 4) maar ik kom er niet echt uit.

Groetjes Arlandria

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Om even en snel antwoord te geven en misschien wat verduidelijking te geven.

Voor de dagelijkse taken zal deze laptop prima volstaan.

Je moet alleen voor games gaan kijken naar meer dingen zoals hoe krachtig is de CPU, Videokaart en hoeveel geheugen zit erin.

De laptop die je aankaart zit enkel een onboard GPU in van Intel waar ik zelf niet altijd van onder de indruk ben als het aankomt op games.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd:

Ik sluit me aan bij de post van Rubman. Ik heb even snel gekeken en gezien jouw wensen kom ik uit bij de volgende laptop:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Die komt in mijn configuratie uit op €728,00, wanneer ik kies voor een Kingston UV400 240Gb SSD (+49,00€)

Wellicht zijn er nog andere tweakers die goedkopere en betere opties weten. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2017 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rubman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:02:
De laptop die je aankaart zit enkel een onboard GPU in van Intel waar ik zelf niet altijd van onder de indruk ben als het aankomt op games.
Hedendaagse igp'tjes zoals in de Skylake cpu's zijn niet heel verkeerd hoor.
Laptop heeft ook maar een 720p schermpje dus denk dat je zelfs met een igp best ver kunt komen. Zeker met games als Sims wat nou niet echt een grafisch hoogstandje is
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:17:
@Verwijderd Ik sluit me aan bij de post van Rubman. Ik heb even snel gekeken en gezien jouw wensen kom uit bij de volgende laptop:
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen
Wellicht zijn er nog andere tweakers die goedkopere opties weten. ;)
Is qua specs inderdaad stukje krachtiger dan de Asus maar ook een stuk lomper. Daarnaast ga je hiermee waarschijnlijk bij far de gewenste accuduur niet halen

Gezien het gebruik van TS is rauwe rekenkracht niet nodig.
Een skylake igp'tje zal de sims prima kunnen draaien.
Waar @Verwijderd wel even op moeten letten is het stukje opslagruimte.
Hoewel sims grafisch gezien niet spannend is, kunnen allerhande uitbreidingspakketten best wat opslag vreten. Als ik (boefje dat ik ben) wat torrents doorzoek kom ik al pakketten a 90GB tegen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook nog deze tegen gekomen. Mooi slank en 14 inch scherm, maar zonder extra grafische kaart:

https://laptopparts4less....ffice-laptop-samenstellen

Alleen kom ik op een bedrag uit van €747,00 door de aangepaste configuratie:

- Scherm 14" FHD IPS (1920x1080) non-glare LED
- Processor Intel Dual Core i5-7200U (2.50-3.1Ghz Turbo)
- Geheugen Kingston HyperX 8Gb DDR4 2400Mhz (1x 8Gb)
- HDD/SSD Kingston UV400 240Gb SSD
- Wireless Realtek RTL8723BE Wifi
- Toetsenbord US Internationaal
- Besturingssysteem Windows 10 Pro NL 64-bit + Installatie
- Accu 44WH Accu
- Adapter 40W Adapter
- Garantie 2 jaar carry-in garantie

Subtotaal: €617,36
BTW (21.0%): €129,64
Totaal: €747,00

Gezien het budget en de eisen c.q. wensen van @Verwijderd is het niet eenvoudig. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2017 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVD
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-01-2024
Zou de pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC329T niet iets voor jou kunnen zijn? Met de HD620 en Core i5 7200U zou deze Sims 4 moeten kunnen draaien, zeker op 720p. Zelf heb ik deze notebook ook en de batterijduur en het scherm zijn echt top. Het mooie aan deze laptop is dat het relatie f makkelijk is om een 2,5" HDD of SSD toe te voegen, of de ingebouwde M.2 SSD te vervangen. Ook het geheugen is met een goedkoop reepje DDR4 SODIMM makkelijk uit te breiden, mocht 4 GB niet genoeg blijken. Als de opslag niet genoeg is, is het misschien een optie om van een familielid/een vriend een oude HDD op de kop te tikken? Veel mensen hebben 2,5" HDDs liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 09:32
Als je sims alleen thuis speelt is het mogelijk om een externe schijf te gebruiken, zal best wat meer ruimte geven aan keus in laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nearox
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-08 23:09
TeunVD schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:26:
Zou de pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC329T niet iets voor jou kunnen zijn? Met de HD620 en Core i5 7200U zou deze Sims 4 moeten kunnen draaien, zeker op 720p. Zelf heb ik deze notebook ook en de batterijduur en het scherm zijn echt top. Het mooie aan deze laptop is dat het relatie f makkelijk is om een 2,5" HDD of SSD toe te voegen, of de ingebouwde M.2 SSD te vervangen. Ook het geheugen is met een goedkoop reepje DDR4 SODIMM makkelijk uit te breiden, mocht 4 GB niet genoeg blijken. Als de opslag niet genoeg is, is het misschien een optie om van een familielid/een vriend een oude HDD op de kop te tikken? Veel mensen hebben 2,5" HDDs liggen.
Ik ben deze laptop ook sterk aan het overwegen. Het wordt of deze zenbook of de ideapad 710S.

Kun je iets meer vertellen over het geluid van deze Zenbook? Ik wil die voornamelijk gaan gebruiken voor te studeren en wil dus niet de hele dag naar een hard fangeluid luisteren.

En hoe lang gaat de accu bij jou mee?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVD
Nearox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Ik ben deze laptop ook sterk aan het overwegen. Het wordt of deze zenbook of de ideapad 710S.

Kun je iets meer vertellen over het geluid van deze Zenbook? Ik wil die voornamelijk gaan gebruiken voor te studeren en wil dus niet de hele dag naar een hard fangeluid luisteren.

En hoe lang gaat de accu bij jou mee?

Alvast bedankt voor de reactie.
De laptop draait vaak fanless bij licht gebruik (mail, woordprocessor etc.). Verder is hij ook relatief stil maar tijdens gamen of andere zware loads kan 'ie flink gaan blazen. Als je aan het studeren bent (ben ik zelf ook) zal je er echter geen last van hebben. De accu gaat bij mij met gemixt (voornamelijk browsen met een beetje videostreaming) gebruik en een gemiddelde helderheid een uur of 7 tot 8 mee. Wat ik zelf erg leuk vond aan deze laptop, is dat je er lekker mee kunt klooien en dingen kunt upgraden (zoals RAM en opslag). Ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen, in ieder geval succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nearox
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-08 23:09
TeunVD schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:04:
[...]

De laptop draait vaak fanless bij licht gebruik (mail, woordprocessor etc.). Verder is hij ook relatief stil maar tijdens gamen of andere zware loads kan 'ie flink gaan blazen. Als je aan het studeren bent (ben ik zelf ook) zal je er echter geen last van hebben. De accu gaat bij mij met gemixt (voornamelijk browsen met een beetje videostreaming) gebruik en een gemiddelde helderheid een uur of 7 tot 8 mee. Wat ik zelf erg leuk vond aan deze laptop, is dat je er lekker mee kunt klooien en dingen kunt upgraden (zoals RAM en opslag). Ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen, in ieder geval succes met je aankoop!
Veel dank, dit heeft me zeker geholpen!

Ik heb nog een vraga eigenlijk, als het kan :) Ik ben niet van plan om er serieus op te gaan gamen (eventueel wat oudere spellen/emulators). Maar wil er wil graag films op kijken. Gaat de fan ook zo hard blazen tijdens een 1080p film/serie?

En is dit normaal voor dit prijssegment denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
1080p content afspelen is niet zo heel zwaar. Fan's zullen normaal niet boven geluid uitkomen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVD
Nearox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:05:
[...]

Veel dank, dit heeft me zeker geholpen!

Ik heb nog een vraga eigenlijk, als het kan :) Ik ben niet van plan om er serieus op te gaan gamen (eventueel wat oudere spellen/emulators). Maar wil er wil graag films op kijken. Gaat de fan ook zo hard blazen tijdens een 1080p film/serie?

En is dit normaal voor dit prijssegment denk je?
Tijdens het kijken van een offline serie is 'ie nauwelijks te horen. Met video streamen wel iets meer, maar met een redelijke audio setup, of met de ingebouwde luidsprekers op meer dan half volume zal je er geen last van hebben. Ik heb niet erg veel ervaring met laptops van deze prijsklasse, maar van wat ik op internet lees heeft deze een goede koeling, en de volledige passiviteit bij licht gebruik is zeker een pluspunt.
Pagina: 1