DivX Film archief op CD... hoe doen we dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ben maar gewoon stomweg begonnen om een zooi goeie films op cd te pleuren. Maar als ik zo doorga brand ik er elke week een stuk of 5. Nu is mijn vraag:

Doen jullie dit ook?
Is dit zinvol?

Tis misschien een vage topic maar ik vraag me af of het wel zin heeft aangezien er steeds betere codecs uitkomen en een film altijd opnieuw te downloaden valt... :? |:(

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 16:07
euuuuuh, als je ze op je HDD hebt staan is het slim... als je ze moet rippen van VHS, KAPPEN!!! die kun je vast wel egens weg krijgen, al ben ik er nog neit achter waar :?

• Blauw
  • Laatst online: 16:34

Blauw

De Schreeuw

Tjaa, nuttig? Ach, als je ze later nog eens op je comp. wilt kijken en de kwaliteit is gewoon goed: waarom niet :) Ik heb echter een paar films op cd en eigenlijk kijk jedie bijna nooit meer (althans, ik niet :) )

Leuk topic >:)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Mja... tenzij je een 80+ GB schijf hebt waarvan je >= de helft voor DivX hebt gereserveerd, erop vertrouwt dat je nooit een HD crash zal meemaken, er zeker van kan zijn dat je je films altijd kan (blijven) downloaden (goede rips that is... maar goed, ik zal hierover niets meer zeggen), en bovendien nog iedere keer die moeite wilt doen (of zit je op een T3? ;) ), zou ik ze gewoon branden :)
Wachten op nieuwe codecs... er komt hoe dan ook wel een betere versie, dus gewoon branden die hap - anders blijf je twijfelen.

• Victorio
Nee ik download alles, DVD DivX rip. Maar wil niet alles ophopen op m'n HD dus pleur ze op CD's.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:07
ik heb hier ook een cd of 200 liggen met films, eigenlijk best zonde, nadat je een film 1 keer hebt gezien komt het zelden voor dat je (ik?) hem nog een keer ga kijken.

heb hier gewoon 200 cd's met films liggen waar ik zelf eigenlijk niks mee doe, anderen vinden het wel is leuk, maar om daar nou alles voor te branden :7

• Neejoh
dan lijk thet me een heeeel slim idee.... doe ik wel ja, stel dat je ene crash krijgt ;(

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

ik heb ook alles op cd is beter. scheelt ruimte en een cd kost toch maar een gulden.

>Systeemspecs<

• Victorio
Idd, wil ze dus niet op me HD laten staan maar vidn het na 10 uur resumen op sommige GOEIE films ook zonde om ze weer weg te gooien. Maar als het erop aankomt, en je hebt idd een rij van 200 staan, kijk je ze toch nooit meer voor een 2e keer... dus ja... :?

Verwijderd

Ik zou alleen "goeie" films wegfikken, andere films een keer kijken en dan deleten. ik bedoel, je moet ook maar de tijd hebben om 5 films per week te bekijken. ik heb nu 3 films op me hdd die ik nog niet heb gekeken. en op zich download er 1tje per week

• Victorio
Ja ik heb er nu nog 5 die ik niet gezien heb, maar dat zijn dan ook brakke versies die ik niet ga kijken... ook weer zo iets... :r

• Neejoh
tja das ook weer waar, maar hoevaak kijk jij nou een film als hij op de HDD staat? zal niet veel uitmaken. Als je in Excel ff een lijstje maakt met welke je hebt, kan je ze nog eens kijken als je zin hebt (dan weet je in ieder geval welke je hebt :D vooral bij de 200 vergeet je nogal eens wat)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Moraal van het verhaal: downloaden, kijken, evt. nog een keer kijken en dan van je hd verwijderen...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:40
Ik zet ze ook op cd, heb er nu iets van 200, heb er 5 van gekeken. Zonde van de HDD ruimte (tis al zo weinig >:)) lijstje gemaakt in Acces, das wel handig om bij te houden bij grotere aantallen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

En dan heb je ook nog het probleem als je films hebt die groter zijn dan 700 mb, bijvoorbeeld crouching tiger hidden dragon (801 MB)of Dude wheres my car (706 MB).

Hoe sla je die dan op?

Kungfu films :9~ en zo die wil je toch bewaren lijkt me zo.

• Speedy
706 MB is wel te overburnen (althans die film staat hier op CD), crouching tiger heb ik op 2 cd's (700mb per file) echt grote films op 90min cd, al willen die wel is flippen :( of wegflikkeren

Flickr | Lego collectie

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05
Voor Dude,where is my car? is een fix "verkrijgbaar" zodat ie op 80min past

Verder: * DJSmiley downt, en fikt ze op cd..
Vervolgens in een proggie (Movie Collector)

En als ik eens film wil kijken: proggie starten, uitzoeken welk genre of acteur ik wil zien, en lekker kijken :)

Best ruim keuze inmiddels, * DJSmiley prefereert z'n divx mappen boven de videotheek met z'n afgeragde vhs tapes :)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 20:55 schreef TAG_Speedy het volgende:
706 MB is wel te overburnen (althans die film staat hier op CD), crouching tiger heb ik op 2 cd's (700mb per file) echt grote films op 90min cd, al willen die wel is flippen :( of wegflikkeren
Verdeel je 1 divx over meerdere divx'-en ?

Hoe scheid je ze dan? Ik ken wel divfix maar nog geen divcut ofzo..

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:14
ik heb nu maar 10 divx`ies en die test ik eerst en als ik ze leuk vind dan fik ik ze... het gaat mij erom dat ze leuk zijn en dat ik ze eventueel nog eens kan zien.

Verwijderd

Gewoon blijven branden op cd en straks als de DVD branders een beetje door zijn gekomen in de markt dan archieveren op dvd.
Ik heb er nu 37 op cd en het bevalt me gewoon goed. Filmpie mee pikken is heel gemakkelijk.

• DJSmiley
Op dinsdag 03 juli 2001 20:59 schreef GdW het volgende:

[..]

Verdeel je 1 divx over meerdere divx'-en ?

Hoe scheid je ze dan? Ik ken wel divfix maar nog geen divcut ofzo..
1 woord: Virtualdub

zie oa www.doom9.net

Verwijderd

Thanks.. dat is 1 van de proggies die ik al had gedownload maar nog niet getest.

Rilekst :)

Verwijderd

Voor het cutten van films gebruik ik een file splitter (The File Splitter). Kan je de film wel niet van cd bekijken, maar dat boeit niet.
Anders zou je video moeten gaan bewerken, en daar heb je geen zin in.

• Victorio
Ik heb een mooie rip van The Big Lebowski, gave film, maar 745MB. Jammer, wissen die hap, want ik heb een HEKEL aan 2-delige films... :(

• DJSmiley
Op dinsdag 03 juli 2001 22:22 schreef Victorio het volgende:
Ik heb een mooie rip van The Big Lebowski, gave film, maar 745MB. Jammer, wissen die hap, want ik heb een HEKEL aan 2-delige films... :(
Wissen?? als die rip je bevalt, leef je ff uit met virtualdub.
OF splitsen op 2cd.. ondanks je hekel .:)

Of met virtualdub aftiteling eraf knippen. Scheelt ook zo een paar Mb. Eventueel overburnen, of 90min cd gebruiken.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50

Theeboon

theebonen bestaan!

Ik download alleen echt goede films die ik later nog een keer zal zien. Al is 't pas over 3 jaar ofzo.
Prullenbakfilms zoals Dude, Where's My Car (wel tof hoor, maar niet om 2x te zien) brand ik niet. Maar een Forrest Gump (ik noem maar wat) zal ik nog wel vaker willen zien!

Maargoed ik ben dan ook een filmfreak en dat gaat niet voor iedereen op.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 22:45 schreef Theeboon het volgende:
Prullenbakfilms zoals Dude, Where's My Car (wel tof hoor, maar niet om 2x te zien) brand ik niet. Maar een Forrest Gump (ik noem maar wat) zal ik nog wel vaker willen zien!
Ik vond Dude Wheres My Car toch echt veel beter dan Forrest Gump!

Om op het onderwerp terug te komen. Gewoon branden op cd. Kun je ook nog een beetje ruilen en 's-avonds een lekker filmje naar keus opzetten.
Als iemand een leuk databaseje gebouwd heeft om de collectie overzichtelijk te houden, houd ik mij aanbevolen

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 00:02 schreef Tazmaniandevil het volgende:

[..]

Als iemand een leuk databaseje gebouwd heeft om de collectie overzichtelijk te houden, houd ik mij aanbevolen
Gewoon op 50megs.com een accountje genomen en daar een HTML gemaakt met alles films erop.... nieuwe film ? Dan geeft een blinking "new" aan dat er weer een nieuwe is.. tellertje erbij en je weet precies hoeveel je er hebt..
Doe het samen met een vriend, vandaar

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 13:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

Branden! Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen zomaar een film van 600+ MB te deleten zonder het op cd te hebben gebrand. :'(

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Victorio
Op dinsdag 03 juli 2001 22:41 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Wissen?? als die rip je bevalt, leef je ff uit met virtualdub.
OF splitsen op 2cd.. ondanks je hekel .:)

Of met virtualdub aftiteling eraf knippen. Scheelt ook zo een paar Mb. Eventueel overburnen, of 90min cd gebruiken.
Weet ik, weet ik, weet ik, maar nog maals, waarom moeite doen om die film in stukken te knippen en op TWEE cd's te zetten (wat m'n geordende rij weer in de war brengt) als ik die film toch nooit meer bekijk. :?

• Victorio
Op dinsdag 03 juli 2001 22:45 schreef Theeboon het volgende:
Ik download alleen echt goede films die ik later nog een keer zal zien. Al is 't pas over 3 jaar ofzo.

Maargoed ik ben dan ook een filmfreak en dat gaat niet voor iedereen op.
Heb jij DVD rip van Forrest Gump? >:) :9

Maar idd, waar trek de je grens, Dude wahere's my car is een meetserlijke humor movie maar die zou ik id minder snel een 2e keer kijken dan Forrest Gump omdat je die grappen toch al kent en het bij FG meer om het verhaal en het acteren gaat. 8-)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:05

heuveltje

KoelkastFilosoof

in het begin ook alles gebrand
probleem was dat ik op een gegeven moment (na 2 of 3 maanden lannen en kabel) al zon 140 cd's met films had. waarvan ik driekwart nog niet eens gezien heb

nu heb ik een 40gb schijfje waar ik ze opsla
is die vol (en dat is ie :Y) ) en ik wil er een nieuwe film bijzitten, dan kukel ik er gewoon een andere film af. als ik die nog niet gezien heb zal ik hem waarschijnlijk ook wel nooit gaan kijken ook niet...

alleen de HELE goeie films wil ik nog wel eens branden...

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op een opslagmedia waar ik 'n Terabyte of zo op op kan slaan. En dan multisession alle DivXjes er op knallen.

• Speedy
Wie niet :)

Flickr | Lego collectie

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op woensdag 04 juli 2001 08:08 schreef Victorio het volgende:

[..]

Heb jij DVD rip van Forrest Gump? >:) :9
Ik wacht nog steeds op een propere SBC 2CD rip van een group.

Maar genoeg hierover voordat we het illegale gebied in duikelen :)

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik download ze kijk ze en verwijder ze :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 21:24
ik fik elke goeie film op cd (alleen dvdrip) en ik vind het wel handig want ik heb een 20gb shijf :( , en als je ff een kopietje moet maken voor iemand is het ook errug handig als je alles netjes op cd hebt..

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 21:24
Op woensdag 04 juli 2001 00:02 schreef Tazmaniandevil het volgende:

[..]

Ik vond Dude Wheres My Car toch echt veel beter dan Forrest Gump!
TIP: ontwikkel smaak >:)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 13:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op woensdag 04 juli 2001 08:05 schreef Victorio het volgende:

[..]

waarom moeite doen om die film in stukken te knippen en op TWEE cd's te zetten (wat m'n geordende rij weer in de war brengt)
Daar zijn speciale jewelcases voor, kan je 2 cd's in kwijt en neemt toch maar de ruimte van 1 cd in. 8-)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• keesmo
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 12:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Daar zijn speciale jewelcases voor, kan je 2 cd's in kwijt en neemt toch maar de ruimte van 1 cd in. 8-)
* keesmo vindt het mooi om ze in dvd hoesjes te doen

keesmo.nl 100% snowboarden

• Victorio
Op woensdag 04 juli 2001 12:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee want ik heb van die dunne cases waar echt maar één CD in past. (0,5 cm dik)
Op alfabet neerzetten en je hebt een prachtig effect! :9

Verwijderd

Als ie wat groter is als 700Mb kan je een paar eenvoudig dingen doen om 'm iets te verkleinen.

Ten eerste de aftiteling eraf knippen en wat mij goed bevalt is het geluid omzetten naar 64kb Divx, WMA is dat volgens mij. Klinkt erg goed en scheelt ernorm veel ruimt.

Dit kan je allemaal eenvoudig doen met virtualdub !

• Gizz
  • Laatst online: 18:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

* Gizz heeft al 85 films met zijn 2x brandertje gebrand ;(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Ex-Amiga
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06

Ex-Amiga

Why can't i upload a pix

Nog een oplossing die ik volgens mij nog niet gezien heb hier: zet ze eens op een cd-rw en als de hele kennisen en vrienden kring ze dan geleend heeft kan je ze met een gerust hart wissen.
Dit doe ik ook met drivers en updates van programma's die om de haverklap verschijnen.

Asus A7V ,512mb el cheapo mem , Aopen1232a ,oldie Aopen dvd 6x ,40g maxtor & 45g IBM ,SB live 5.1 cheapo ver. Sony STR-DB 830 ,2x Infinity overture 1 & 2 x infinity Reference mkII & blaupunkt center 20 years+, Lenoxx dvd 9000

• marteltor
  • Laatst online: 16:14
Op dinsdag 03 juli 2001 22:22 schreef Victorio het volgende:
geloof het of niet, maar ik kwam laatst een divx tegen in zip: in zip was ie 30 mb kleiner. Dus dan gebruik je winace (of rar) en pak je hem in, wat overburnen en klaar. Op 1 cd......misschien ;)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Wel handig als je een collectie wilt opbouwen zoals ik (>250 films :P )
Da's weer handig voor het ruilen. Als je veel hebt kun je veel ruilen ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Victorio
Op woensdag 04 juli 2001 14:40 schreef marteltor het volgende:

[..]

geloof het of niet, maar ik kwam laatst een divx tegen in zip: in zip was ie 30 mb kleiner. Dus dan gebruik je winace (of rar) en pak je hem in, wat overburnen en klaar. Op 1 cd......misschien ;)
Moet je hem dan eerst unzippen voordat je hem kan kijken? ;( En als je het zonder te unzippen kan bekijken vreet dat wel veel van je CPU of niet? :?
Duurt namelijk 15min. voordat ik een Divx van CD naar m'n HD heb gecopieerd! :Z

• bruto
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Je mag als release group niet een film "dupen" door een ander formaat.
Een bestaande DivX mag nu niet gereleased worden onder de noemer SMB bijvoorbeeld.

The more you know, the more you know you don't know.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op woensdag 04 juli 2001 15:27 schreef BRuTo het volgende:
Een bestaande DivX mag nu niet gereleased worden onder de noemer SMB bijvoorbeeld.
SBC bedoel je?
Gebeurt wel en vaak maakt 't niks uit.
Ik heb liever een SBC rip van Braveheart dan een oude brakke rip.

• DJSmiley
Op woensdag 04 juli 2001 15:27 schreef BRuTo het volgende:
SMB? SBC bedoel je zeker?

Enne.. nee, dupes zijn meestal niet echt geaccepteerd, maar een 2-CD "oude" divx naar een 1-CD SBC divx is geen punt, gebeurt ook regelmatig.
Ook de grote klappers worden wel geduped.

voorbeelden:
X-Men.PROPER.TRUE.ASPECT.VKI.MM4-VCDVaULT.avi
Matrix.DVDivX.VKI-MM4-VCDVaULT.avi

Terwijl The Matrix in het verleden (lees: mn 1e divxje, toen niemand 't nog kende) ook al gereleased is. (FM4)

Ook Blade is al gerereleased. (1e rip was van /me, onder DVL gereleased) (dit was begin 1999 ofzo geloof ik)
Later is er nog een rip van gekomen.

T verschil tussen een high-motion rip (uit de oude tijd) en een SBC/VKI-MM4 ripje van tegenwoordig is dermate groot dat er wel e.e.a geduped word.

Verwijderd

ik download en brand alles. downloaden doe ik snacht met mijn server dus die weerhoudt me niet van mijn slaap en een philps 80min cd kost iets van 1.75 dus daar hoef je ook niet voor te laten. Ik heb ook iets van 200 films

• bruto

bruto

Druktemaker.

Hey DjSmiley :)
bedoelde idd SBC :)

En sub: hoeveel heb je ervan gekeken?

Verwijderd

M'n beste films heb ik op cd en de andere die ik niet vaak kijk, heb ik op 20gb tapejes, scheelt een hoop cd's!

• DJSmiley
Op woensdag 04 juli 2001 16:33 schreef BRuTo het volgende:
Hey DjSmiley :)
bedoelde idd SBC :)

En sub: hoeveel heb je ervan gekeken?
ey BRuTo: de El Bruto die * DJSmiley laatst sprak op irc?

Goh, zo kom je eens bekenden tegen :) , enne nog tnx ;)

• Victorio
[Victorio fantasy mode]
Wanneer gaat Lay's 1GB DDR flippo's in de zakken ships gooien waar films opstaan? :9 :P
[/Victorio fantasy mode]

hmmm... |:(

[Victorio reality mode]
Okokok, alleen de 25MB trailer flippo's dan? :?
[/Victorio reality mode]

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op dinsdag 03 juli 2001 20:30 schreef kieskes het volgende:
ik heb hier ook een cd of 200 liggen met films, eigenlijk best zonde, nadat je een film 1 keer hebt gezien komt het zelden voor dat je (ik?) hem nog een keer ga kijken.

heb hier gewoon 200 cd's met films liggen waar ik zelf eigenlijk niks mee doe, anderen vinden het wel is leuk, maar om daar nou alles voor te branden :7
Als je er toch nix mee doet... stuur ze maar op, dan brand ik alles wat ik heb over en stuur ze daarna weer terug :)

Specs

• Victorio
Op woensdag 04 juli 2001 16:50 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Als je er toch nix mee doet... stuur ze maar op, dan brand ik alles wat ik heb over en stuur ze daarna weer terug :)
[Victorio fantasy mode]
Nee als jij ze hebt gebrand dan stuur je ze door naar mij, en als ik ze heb gebrand stuur ik ze weer door... tot dat elke movie-tweaker ze heeft gehad. Een soort ketting-divx-pakket. :9
Of, makkelijker, we kunnen een landelijke divx swap dag organiseren!? :P
[/Victorio fantasy mode]

[Oeps]
Nee, dit is geen warez request... |:(
[/Oeps]

Verwijderd

nog niet zo heel veel. Maar veel films ken ik al. The Thing bv al 5 x ofzo gezien maar ben hem nu aan het downloaden in divx formaat gewoon cool om te hebben vind ik.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op dinsdag 03 juli 2001 20:58 schreef DJSmiley het volgende:
* DJSmiley prefereert z'n divx mappen boven de videotheek met z'n afgeragde vhs tapes :)
VIDEOTHEEK HEEFT OOK DVD :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op woensdag 04 juli 2001 15:58 schreef Theeboon het volgende:

[..]

SBC bedoel je?
Gebeurt wel en vaak maakt 't niks uit.
Ik heb liever een SBC rip van Braveheart dan een oude brakke rip.
ALTIJD GEDACHT DAT HET NBC BBC1/2 CBS ENZO WAS MAAR JA... :Y)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

www.imdb.com voor de info en punten

Als je de film vet vind of hij lijkt je vet (imdb) dan branden.
Is het een 1 keer kijken film (hij lijkt je niet echt veel aan) of de kwaltiteit is echt bagger (screeners bijv) dan kijken en wegklikkeren.

Ik brand ook een voorraad die ik dan in de vakantie kan kijken (meer tijd).

IMDB is ook handig om te checken voordat je gaat downloaden. Als ik alles zou moeten dl wat ik tegen kwam dan is het einde zoek. Dat deed ik eerst wel maar dan kun je ze toch nooit kijken.

• bruto

bruto

Druktemaker.

ey BRuTo: de El Bruto die * DJSmiley laatst sprak op irc?

Goh, zo kom je eens bekenden tegen :) , enne nog tnx ;)
Hehehe, jah :)
Np :P

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Tja, de verzameling blijft maar groeien 170+ en met cd prijzen van <1,00 p/s (ok, brakke dingen, maar toch...) ga ik mijn hdd er niet mee bevlekken!

De rede ervoor is mede waarom ik mijn nick heb >:) Ik kan gewoon niks weggooien...

[off-topic]
ook goed te zien aan mijn directory structuur zoals:
D:\Oude Drives\D-Drive\Oude D-Drive\Laptop Drive [13-06-1999]\...
[/off-topic]

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Gewoon alle films op schijfje van postzegel-formaat natuurlijk :) , zo'n gekke wetenschapper had dat toch ontdekt, maar stierf en nam geheim mee in graf :? Waar had ik dat nou gelezen :? Got ofzo :?

• Victorio
Hey, hebben jullie ook trailers van al jullie films? Lijkt mij wel handig namelijk als je niet meer precies weet waar een film over ging en geen zin hebt om dat op internet uit te zoeken.
Ik ga dus van al m'n films de trailers zoeken en op een RW gooien tot dat ik er 60 heb ofzo... :9

• CTVirus
  • Laatst online: 24-04 22:08

CTVirus

Dexterslab FAN

ik zou alleen de nieuwste films ff op je hd laten de rest kan je ook wel weer (als het echt moet zien huren in de videotheek) en als je alles een maand bewaard kost het je maar 25 x 700 mb schijfruimte (sjeez das veel)

• The Collector
  • Laatst online: 23-03 12:59
Op vrijdag 06 juli 2001 13:12 schreef Victorio het volgende:
Hey, hebben jullie ook trailers van al jullie films? Lijkt mij wel handig namelijk als je niet meer precies weet waar een film over ging en geen zin hebt om dat op internet uit te zoeken.
Ik ga dus van al m'n films de trailers zoeken en op een RW gooien tot dat ik er 60 heb ofzo... :9
Ik had dus exact het zelfde idee en ben er pas mee begonnen. Nu moet ik nog zo'n 140 trailertjes >:) Zal nog wel ff duren voor het 'project' klaar is *D

Wat ik nu wel eens wil weten, iedereen die zo'n 100+ verzameling heeft. Bewaren jullie die cd's allemaal in doosjes? sleeves? of misschien mappen of zo? Ik ben pas namelijk overgestapt op ringband-mappen, werkt best relaxed, maar kost ook een aardige duit :r...

• Victorio
Voorlopig stop ik ze allemaal apart in die 5 mm doosjes en zet ze neer op alfabethische volgorde. Neemt niet zoveel ruimte in, kost geen tiet en ziet er wijs uit. >:)

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

aOk

Ik heb net 4 cd wallets gekocht voor 80 cd's per stuk.
Is ideaal en met moviecollector heb ik al de informatie die ik wil hebben bij elke film.

Verder heb ik een lijstje in elke wallet met wat erin zit gesorteerd op genre.

Die ik helemaal volstop zodat ik weet hoeveel films ik er nog mis bij een lan

Verwijderd

Brand alleen hele goede films de rest gooi ik weg na bekeken te hebben. Om het geld hoef je het toch niet meer te laten. Ik bewaar ze netjes in een cdboek.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
ik brand ze allemaal op cd...
komen er een paar knappe dames langs om een filmpje te kijken en dan kunnen ze kiezen :)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Ik heb hier al vaak zien staan 'dan download ik ff een film' , maar van waar downden jullie dat ???
ik zal dat ook graag willen doen.

alvast bedankt.

Verwijderd

Euuuh.........
heb ik nu de discusie dood gemaakt ?

edit:

typo

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:31

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:38 schreef Lord_T het volgende:
ik brand ze allemaal op cd...
komen er een paar knappe dames langs om een filmpje te kijken en dan kunnen ze kiezen :)
LoL.. gebeurt dat vaak dan? :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Ik brand ze op cd, scheelt harddisk ruimte, en ik kan ze kijken wanneer het me uitkomt :)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 10:31 schreef Jeuksel het volgende:
Euuuh.........
heb ik nu de discusie dood gemaakt ?

edit:

typo
meer dat je het gebied betreedt waar je niet gaan mag ;)
* Stoned-cow kijkt of de rip van fatsoenlijke kwaliteit is en of het een beetje leuke film is en beoordeelt dan of ie hem brandt..

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:15 schreef Jeuksel het volgende:
Ik heb hier al vaak zien staan 'dan download ik ff een film' , maar van waar downden jullie dat ???
ik zal dat ook graag willen doen.

alvast bedankt.
Ik denk niet dat ik mag zeggen waar ik de DivX'jes vandaan haal...laat ik het maar bij ergens op het internet houden :+

Meestal laat ik ze op mijn harddisk staan en als ze goed zijn bewaar ik ze. Veel films kijk ik echter in de bioscoop en echte toppers koop ik op DVD.

[info mode]
100e post :)
[/info mode]

Verwijderd

Ik heb gewoon een simpel Excel sheetje met titels, een paar acteurs per film, jaartal, aantal cd's en een link naar de IMDb voor de informatie en beoordeling. Excel sheetje is handig om zo even online te zetten, meer om te patsen dan dat je er ook werkelijk iets aan hebt. Ik ben wel een stuk selectiever geworden, was ik in het begin al blij dat er weer een nieuwe titel op DivX was, nu laat ik er toch een hoop lopen. Ik zit nu tegen de 500 titels en ik heb al zo'n enorme lijst met films die ik nog nooit heb gezien dat ik het al moeilijk vind om een film te kiezen wanneer ik er eentje wil kijken. Toch is het wel leuk om een archiefje te hebben wanneer het een regenachtige dag is of wanneer je een griepje hebt oid. Het printen van hoesjes ben ik wel mee gestopt want dat vond ik allemaal teveel werk worden, staat overigens wel heel mooi in je opbergmappen wanneer je door die hoesjes kunt bladeren ipv glimmende cd's.

kortom:
1 maak een excelsheet
2 verwijzing naar IMDb is handiger dan een archief van trailers denk ik
3 koop GROTE opbergmappen (CaseLogic mappen van 208 stuks heb ik zelf)
4 SELECTEER de films die je pakt, grootste deel zul je nooit kijken. Als je niet op de centjes hoeft te letten maakt het natuurlijk niet veel uit wat je op cd gooit.

dit is zoals ik het aanpak
Pagina: 1