Afstand BNC netwerkt met 5 tot 6 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

weet iemand misschien hoe lang een BNC netwerk mag zijn met 6 aansluitingen? Ik weet al dat het 180 m is met 2 aansluitingen. Wordt het hele netwerk ook langzamer als je de BNC kabel verlengt, of maakt het weinig uit als je bv iets van comp 1 naar comp 2 copieeerd? Wordt het internet delen er ook langzamer erop: ik bedoel, is de snelheid van het inet op comp1 ,2 en 3(die nu al aan het netwerk zitten) nog steeds even snel als wanneer er 3 pc's bijkomen(waardoor dus de kabel ook zo'n 75m langer wordt)?

Bij vootbaat dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Ik heb hier ruim 100 meter liggen (dankzij verbinding met achterburen met erg ruime tuin) met 10 aansluitingen

• wcduck
  • Niet online
Thanks, het is dus mogelijk om zo'n afstand te halen. Bij ons zal het wel iets meer zijn. Hoe is de snelheid van jullie netwerk?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Die 180m (of eigenlijk 200 yards), is de maximale segment-lengte. Hoewel theoretisch het aantal aansluitingen niet uitmaakt, is de praktische vuistregel (omdat die connectoren altijd verlies geven op de contact-vlakken) dat je elk T-stukje of barrel-connector (die gebruik je om 2 coax-kabels te koppelen zonder dat je een zij-spruit naar een NIC hebt), rekent als een meter kabel.

Omdat het een bus is moet je de band-breedte van 10 Mbps natuurlijk steeds delen met het toenemende aantal stations, maar daar heeft de kabel-lengte niets mee te maken. Als je dat wil vermijden moet je UTP-bekabeling nemen en een switch gebruiken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ik heb nooit echt serieus gemeten hoe snel het is (ik heb/weet er ook geen software voor). Maar snel zat iniedergeval om lekker te kunnen werken. We gebruiken het voor internet-delen en er hangen 2 Novell servers aan

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

dijkmane

biertje ?

de officiele max. lengte is 185m per segment en max. 30 nodes per segment. wil je meer aansluitingen dan meerdere segmenten maken en deze koppelen met hub/bridge/etc.

specs : wil je niet weten

• wcduck
  • Niet online
Bedankt allemaal!! Ik merk dus op dat het gehele netwerk niet langzamer wordt als de kabel langer wordt en hetzefde aantal computers gebruik maakt van het inet. Thanks!!

Pagina: 1