Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor video/foto editing

Pagina: 1
Acties:

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name video editing in Adobe Premier Pro en Adobe After Effects (CC). Doe ook een hoop in Adobe Lightroom/Photoshop CC. Eigenlijk dus alles van Adobe zo'n beetje. Verder uiteraard een hoop browsen, Microsoft Office etc. Gamen doe ik niet (meer).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een aantal onderdelen kan ik meenemen. Voor de nieuwe onderdelen had ik zo'n €1.500 incl. BTW in gedachte.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

- Corsair CX750M
- Fractal Design Define R5 Zwart
- Samsung 850 EVO 500GB
- Dell Ultrasharp U2515H Zilver (2x) + komt nog een derde aan
- Harman Kardon SoundSticks III
- Overig randapparatuur (SD/CF lezer, toetsenbord en muis, externe HD's etc. etc.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

- Asus DUAL-RX480-O8G - € 275
- AMD Ryzen 7 1700X WOF - € 440
- Dominator Platinum CMD32GX4M2A2666C15 - € 270
- Asus Prime X370-Pro - € 165
- Samsung 960 EVO 500GB - € 240
- Corsair Hydro Series H110i Extreme Performance Liquid CPU Cooler - € 140

Totaal: ongeveer € 1.550 incl. BTW

Nu las ik in de laatste review van Tweakers.net over Ryzen iets over geheugen. Maakt me wat bezorgd. Hoe weet ik of dit wel een goede "match" is?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet echt een krachtige computer worden die weer zeker 3-4 jaar mee kan (ja, 6K zit er weer aan te komen, ik weet het, maar voor dat enigszins standaard wordt zijn we weer 10 jaar verder). Ik draai ook geen grote producties.

Ga je overklokken?
Mogelijk lichtelijk ja, maar ben geen zware OC-dude. Toch wel een goede koeler gekocht: lekker stil denk ik, en de auto boost van de mobo/cpu kunnen dan lekker los gaan (denk ik). Bespaar liever 100 euro op de 1800X en steek die in goede koeling, dacht ik. Wat denken jullie?

Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik! Is het wel in balans? Zie ik iets over het hoofd? Comptabiliteit (met name het geheugen)? Heb je zo iets van: upgrade voor €150 naar dit, anders krijg je er echt spijt van? Budget mag ook omhoog, als het niet hoeft, hoeft het niet.

Wat gebruik je nu?
Heb momenteel een super simpele MSI Mobo voor de FX-8350 met 16 GB DDR3 geheugen en een Sapphire 7870. Klinkt op papier allemaal "best goed" (8-cores met hoge GHZ, 16 GB RAM etc.), maar merk wel dat dit soort onderdelen 5 jaar geleden al te koop waren... is gewoon niet sterk genoeg meer.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Tsolodimos schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:50:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name video editing in Adobe Premier Pro en Adobe After Effects (CC). Doe ook een hoop in Adobe Lightroom/Photoshop CC. Eigenlijk dus alles van Adobe zo'n beetje. Verder uiteraard een hoop browsen, Microsoft Office etc. Gamen doe ik niet (meer).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een aantal onderdelen kan ik meenemen. Voor de nieuwe onderdelen had ik zo'n €1.500 incl. BTW in gedachte.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

- Corsair CX750M
- Fractal Design Define R5 Zwart
- Samsung 850 EVO 500GB
- Dell Ultrasharp U2515H Zilver (2x) + komt nog een derde aan
- Harman Kardon SoundSticks III
- Overig randapparatuur (SD/CF lezer, toetsenbord en muis, externe HD's etc. etc.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

- Asus DUAL-RX480-O8G - € 275
- AMD Ryzen 7 1700X WOF - € 440
- Dominator Platinum CMD32GX4M2A2666C15 - € 270
- Asus Prime X370-Pro - € 165
- Samsung 960 EVO 500GB - € 240
- Corsair Hydro Series H110i Extreme Performance Liquid CPU Cooler - € 140

Totaal: ongeveer € 1.550 incl. BTW

Nu las ik in de laatste review van Tweakers.net over Ryzen iets over geheugen. Maakt me wat bezorgd. Hoe weet ik of dit wel een goede "match" is?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet echt een krachtige computer worden die weer zeker 3-4 jaar mee kan (ja, 6K zit er weer aan te komen, ik weet het, maar voor dat enigszins standaard wordt zijn we weer 10 jaar verder). Ik draai ook geen grote producties.

Ga je overklokken?
Mogelijk lichtelijk ja, maar ben geen zware OC-dude. Toch wel een goede koeler gekocht: lekker stil denk ik, en de auto boost van de mobo/cpu kunnen dan lekker los gaan (denk ik). Bespaar liever 100 euro op de 1800X en steek die in goede koeling, dacht ik. Wat denken jullie?

Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik! Is het wel in balans? Zie ik iets over het hoofd? Comptabiliteit (met name het geheugen)? Heb je zo iets van: upgrade voor €150 naar dit, anders krijg je er echt spijt van? Budget mag ook omhoog, als het niet hoeft, hoeft het niet.

Wat gebruik je nu?
Heb momenteel een super simpele MSI Mobo voor de FX-8350 met 16 GB DDR3 geheugen en een Sapphire 7870. Klinkt op papier allemaal "best goed" (8-cores met hoge GHZ, 16 GB RAM etc.), maar merk wel dat dit soort onderdelen 5 jaar geleden al te koop waren... is gewoon niet sterk genoeg meer.
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G als je voor de GPU acceleration gaat.
Overigens, volgens after effects willen zij een multicore intel processor, maar neem aan dat dat sinds Ryzen niet geupdate is.

• Tsolodimos
UltiemePCNerd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:36:
[...]

pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G als je voor de GPU acceleration gaat.
Overigens, volgens after effects willen zij een multicore intel processor, maar neem aan dat dat sinds Ryzen niet geupdate is.
Bedankt voor je reactie!

Waarom die GPU? Is toch ongeveer dezelfde als de ASUS die ik had voorgesteld?

En over de CPU: idd, zal wel nog niet geüpdatet zijn. En al gaan ze het niet updaten: eerste benchmarks zien er goed uit.

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Tsolodimos schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:44:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Waarom die GPU? Is toch ongeveer dezelfde als de ASUS die ik had voorgesteld?

En over de CPU: idd, zal wel nog niet geüpdatet zijn. En al gaan ze het niet updaten: eerste benchmarks zien er goed uit.
Omdat de MSI RX480 gaming X een van de beste koelers heeft en goedkoper is.

• Tsolodimos
UltiemePCNerd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Omdat de MSI RX480 gaming X een van de beste koelers heeft en goedkoper is.
Haha, daar heb je vast een punt.

Ik wilde voor de ASUS gaan omdat die zo mooi matched met de mobo. Dacht dat het verder niet zo veel zou uitmaken.

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Tsolodimos schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Haha, daar heb je vast een punt.

Ik wilde voor de ASUS gaan omdat die zo mooi matched met de mobo. Dacht dat het verder niet zo veel zou uitmaken.
Dan kan je toch ook voor een wit rood build gaan? :P
Daar past dit setje dan bij: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-2800C15Q-32GVRB
Rood, sneller & lagere true latency:P
En ook nog 8 euro goedkoper!

Verwijderd

Tsolodimos schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:53:
Ik wilde voor de ASUS gaan omdat die zo mooi matched met de mobo.
UltiemePCNerd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:01:
Pff, lekker belangrijk in een dichte behuizing.

• Tsolodimos
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:04:
[...]

[...]

Pff, lekker belangrijk in een dichte behuizing.
Haha, klopt! Behuizing is dicht. Blijft ie ook, denk ik. Maar toch vind ik het leuk om te matchen.

• Tsolodimos
UltiemePCNerd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:01:
[...]

Daar past dit setje dan bij: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-2800C15Q-32GVRB
Rood, sneller & lagere true latency:P
En ook nog 8 euro goedkoper!
Wit/rood vind ik niet zo mooi.
Pagina: 1