Problemen met uitschakelen cakewalk in Win7 64

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik heb een cakewalk UA-25EX die ik gebruik als soundcard en om muziek op te nemen.
Nu heeft Windows sinds kort besloten dat dit apparaat uitgeschakeld moet worden ondanks dat de drivers in orde zijn en het apparaat goed werkt. Hoe kan ik hem weer terug inschakelen want ook bij het oefenen van nummers met Guitar Pro is het wel handig als ik op 1 oor de GuitarPro file kan zetten en op het andere oor mijn eigen basgitaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ik gebruik Win7 64 met de relevante updates en automatisch updaten is uitgeschakeld. De Advanced drivers van Cakewalk staan uit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb al lopen spitten in Windows, heb via systeembeheer het apparaat al uitgeschakeld en ingeschakeld, de drivers gewist en opnieuw geinstalleerd.

Graag wat hulp dus!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Beste antwoord (via TheCapK op 04-03-2017 11:01)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:51

SuBBaSS

-has Ryzen

TheCapK schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:37:
Hij geeft hem, indien aangesloten, wel aan als bron en geeft dan een rood kruisje dat hij is uitgeschakeld. Probleemoplossing heb ik al uitgeprobeerd maar ergens lijkt windows zichzelf voor de gek te houden of zo omdat hij aangeeft dat het apparaat correct werkt maar hem toch uitschakelt...
Ook bij de verborgen apparaten kom ik hem niet tegen...
Da's wazig!
En heb je eventueel een optie om hem op een ander systeem te proberen?

Edit: even via roland support meegezocht:
https://www.rolandus.com/support/knowledge_base/201979999
Staan veel stappen in die je al doorlopen hebt, maar wellicht staat er nog wat nuttigs voor je tussen..

Met die "advanced drivers" bedoel je die schakelaar aan de zijkant van de roland zelf?

Ding is blijkbaar wel kritisch over wijzigingen in sample-rate ed. Als hij daarvoor al fysiek losgekoppeld moet worden. :X

Dat aansluiten op een ander systeem is (natuurlijk) om uit te kunnen sluiten dat die kaart niet kaduuk is.
Op zich heb je dan nooit goed nieuws: of hij doet het en dan is de uitdaging om je systeem na te pluizen en evt. te herinstalleren. Als hij kapot is, tja, dan hoop ik dat je een redelijke vervanger hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door SuBBaSS op 03-03-2017 16:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Is die kaart niet "gewoon" kapot? Vreemd toch dat windows besluit om hem zonder aanleiding uit te schakelen en vervolgens niet meer volgens de normale procedure in te schakelen is?

Doet hij het op een ander systeem wel?
Andere usb poort geprobeerd?
Hij is nog zichtbaar in apparaatbeheer begrijp ik? Normaal gesproken is rechtsklik op de kaart en dan in-/uitschakelen voldoende.
Wat je evt. nog kunt proberen is de installatie ongedaan maken, reboot (zonder kaart aangesloten te hebben), weer naar apparaatbeheer en dan via "Beeld" "verborgen apparaten weergeven". Kijk of hij daar evt. nog tussen staat en verwijder hem alsnog. Evt. nog een reboot en dan de interface weer aansluiten.

Hopen dat het helpt maar eerlijk gezegd vrees ik voor de kaart zelf. Dit zou niet zomaar zonder aanleiding moeten gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Het is niet echt een kaart maar een extern device.
Het is dit apparaat:
https://www.google.nl/sea..._AUICSgC&biw=1536&bih=750
En op zich lijkt ie gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

TheCapK schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:23:
Het is niet echt een kaart maar een extern device.
Sorry, benoemde hem verkeerd idd. Had ook al even een plaatje opgezocht. Mooi ding, dat japanse merk met die rare naam maakt sowieso mooie dingen. O+

Hij lijkt, ondanks dat hij uitgeschakeld staat (~lijkt te staan) het wel te doen?
Als je in windows op het speaker-icoontje rechtsonderin gaat, die opent en met je muis boven het speakertje bovenaan gaat staan, geeft hij dan je roland wel als bron aan?
Zou natuurlijk helemaal vreemd zijn gezien je probleemomschrijving...

Oh en trouwens: is er de laatste tijd iets veranderd wat dit heeft kunnen veroorzaken? Bijv. het in- of uitschakelen van een interne geluidskaart oid.?

[ Voor 10% gewijzigd door SuBBaSS op 03-03-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Hij geeft hem, indien aangesloten, wel aan als bron en geeft dan een rood kruisje dat hij is uitgeschakeld. Probleemoplossing heb ik al uitgeprobeerd maar ergens lijkt windows zichzelf voor de gek te houden of zo omdat hij aangeeft dat het apparaat correct werkt maar hem toch uitschakelt...

[ Voor 8% gewijzigd door TheCapK op 03-03-2017 16:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

TheCapK schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:37:
Da's wazig!
En heb je eventueel een optie om hem op een ander systeem te proberen?

Edit: even via roland support meegezocht:
https://www.rolandus.com/support/knowledge_base/201979999
Staan veel stappen in die je al doorlopen hebt, maar wellicht staat er nog wat nuttigs voor je tussen..

Met die "advanced drivers" bedoel je die schakelaar aan de zijkant van de roland zelf?

Ding is blijkbaar wel kritisch over wijzigingen in sample-rate ed. Als hij daarvoor al fysiek losgekoppeld moet worden. :X

Dat aansluiten op een ander systeem is (natuurlijk) om uit te kunnen sluiten dat die kaart niet kaduuk is.
Op zich heb je dan nooit goed nieuws: of hij doet het en dan is de uitdaging om je systeem na te pluizen en evt. te herinstalleren. Als hij kapot is, tja, dan hoop ik dat je een redelijke vervanger hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door SuBBaSS op 03-03-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Dat moet ik nu maar als volgende optie gaan doen. Nadeel is alleen dat de mensen die ik ken allemaal al op win10 zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

TheCapK schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:43:
Dat moet ik nu maar als volgende optie gaan doen. Nadeel is alleen dat de mensen die ik ken allemaal al op win10 zitten....
Had nog het een en ander aan mijn reactie hierboven toegevoegd.
Roland ondersteunt het ding blijkbaar wel onder windows 10, dat scheelt in ieder geval:
https://www.roland.com/us/products/ua-25ex/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ik ga er eens achteraan. Bedankt voor de hulp zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bedoel je dit:
Afbeeldingslocatie: http://mooibroek.dyndns.org/2017-03-03%20(1).png
Als je op properties drukt:
Afbeeldingslocatie: http://mooibroek.dyndns.org/2017-03-03%20(2).png

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
@Brahiewaahiewaa: nee. dat niet.

@SuBBaSS Ik heb hem gisteren op een win10 systeem geprobeerd en daar werkte hij gewoon naar behoren. Ik zal dan waarschijnlijk wel een setting hebben aangepast op het apparaat zelf en dat zal dan het probleem opleveren. Nu alleen nog zoeken welke setting...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

TheCapK schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:50:
@Brahiewaahiewaa: nee. dat niet.

@SuBBaSS Ik heb hem gisteren op een win10 systeem geprobeerd en daar werkte hij gewoon naar behoren. Ik zal dan waarschijnlijk wel een setting hebben aangepast op het apparaat zelf en dat zal dan het probleem opleveren. Nu alleen nog zoeken welke setting...
Ai, da's lastig dan (als je niet meer weet welke setting... been there).
Zou in dit geval het systeem zo goed mogelijk "schoon" proberen te krijgen en dan pas de re-install doen.
Dus overal waar je hem bijv. in apparaatbeheer vindt verwijderen (denk aan die "verborgen apparaten weergeven") en evt. een programma als ccleaner erover.

Wel goed om te weten dat je kaart verder in orde is! Da's het beste nieuws tot nog toe. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Laat nog wel weten als ie weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Heb uiteindelijk mijn Firefox en Thundrbird instellingen gekopieerd naar de SSD die ik in mijn computer heb gestopt en waar mijn OS ook op staat... Daar werkt ie wel.
Nu nog allerlei programma's opnieuw installeren...

Pagina: 1