printer Snelkoppeling met vbs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisdeReus
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-01 15:45
Mijn vraag
Beste forum gebruikers,

Ik wil een snelkoppeling maken van printers met vbs. Voorbeeld een HP printer of "Microsoft XPS Document Writer"

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

sLinkFile = ()
Set oLink = oWS.CreateShortcut(sLinkFile)
oLink.TargetPath = ""
oLink.Arguments = ""
oLink.Description = ""
'oLink.HotKey = ""
oLink.IconLocation = ""
'oLink.WindowStyle = ""
'oLink.WorkingDirectory = ""
oLink.Save

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mij is het al inmiddels gelukt om van het configuratiescherm "Apparaten en printers" met een snelkoppeling op het bureaublad te krijgen met behulp van dit script.

Beste antwoord (via DennisdeReus op 14-03-2017 14:39)

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 20:24
Bedoel je zoiets?
code:
1
rundll32.exe printui.dll,PrintUIEntry /o /n "Microsoft XPS Document Writer"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
@DennisdeReus, waar loop je tegenaan dan?

[ Voor 11% gewijzigd door TRON op 03-03-2017 13:01 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:29
Ik adviseer om geen vbscript meer te gebruiken voor zulke taken maar Powershell in te zetten.
VBScript voor sysadmin taken is ook deprecated voorzover ik dit terug kan vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 20:24
Bedoel je zoiets?
code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisdeReus
Sorry voor mijn late reactie ik heb het druk gehad de afgelopen week.
Dat het me niet lukt om een snelkoppeling te maken met vbs van een printer. het is wel gelukt om een snelkoppeling te maken van configuratie scherm en apparaten en printers maar van een printer zelf niet.
Killah_Priest schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:07:
Ik adviseer om geen vbscript meer te gebruiken voor zulke taken maar Powershell in te zetten.
VBScript voor sysadmin taken is ook deprecated voorzover ik dit terug kan vinden.
Als dit uiteindelijk de oplossing zou kunnen zijn zodat ik met behulp van een scirpt een printer snelkoppeling op het bureablad zou kunnen krijgen maar dan zou ik nog steeds niet weten hoe.
Ik heb op dit moment al een vbs script met veel snelkoppelingen.
jan-marten schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:21:
Bedoel je zoiets?
code:
1
Dit is niet helemaal wat ik bedoel dit is alleen afdruktaak beheer ik bedoel een snelkoppeling van de hele printer

bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:29
DennisdeReus schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:20:
Sorry voor mijn late reactie ik heb het druk gehad de afgelopen week.
[...]

Dat het me niet lukt om een snelkoppeling te maken met vbs van een printer. het is wel gelukt om een snelkoppeling te maken van configuratie scherm en apparaten en printers maar van een printer zelf niet.

[...]

Als dit uiteindelijk de oplossing zou kunnen zijn zodat ik met behulp van een scirpt een printer snelkoppeling op het bureablad zou kunnen krijgen maar dan zou ik nog steeds niet weten hoe.
Ik heb op dit moment al een vbs script met veel snelkoppelingen.

[...]

Dit is niet helemaal wat ik bedoel dit is alleen afdruktaak beheer ik bedoel een snelkoppeling van de hele printer

bedankt voor alle reacties.
Mijn grote vraag is vooral : waarom zou je shortcuts naar printers willen plaatsen? Met welk doel?
Mocht je een AD omgeving hebben : printers zijn ook toe te voegen door Group Policy Objects en Group Policy Preferences toe te voegen (naast bv het publiceren van de printers in AD).
De mogelijkheden zijn wat dat betreft eindeloos. Als wij weten wat jouw uiteindelijke doel is (en het waarom) dan is het makkelijker om een goed advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisdeReus
Killah_Priest schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Mijn grote vraag is vooral : waarom zou je shortcuts naar printers willen plaatsen? Met welk doel?
Mocht je een AD omgeving hebben : printers zijn ook toe te voegen door Group Policy Objects en Group Policy Preferences toe te voegen (naast bv het publiceren van de printers in AD).
De mogelijkheden zijn wat dat betreft eindeloos. Als wij weten wat jouw uiteindelijke doel is (en het waarom) dan is het makkelijker om een goed advies te geven.
Ik heb na aanleiding van je bericht toch nog even na gedacht waar ik het precies voor wilde gaan gebruiken. Dat was alleen voor afdruktaken weergeven. Ik ben de oplossing van jan-marten gaan gebruiken. _/-\o_
jan-marten schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:21:
Bedoel je zoiets?
code:
1
Bedankt dat jullie op mijn bericht gereageerd hebben. d:)b

Bij deze kan het toppic gesloten worden
Pagina: 1