Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 10:39
Beste Tweakers,

Sinds een maand heb ik in de zitkamer een nieuwe OLED staan, fantastisch beeld! :9
Mijn meer dan tien jaar oude Samsung LCD tv doet het echter nog prima. Graag zou ik deze dan ook willen gebruiken om in de slaapkamer tv te kunnen kijken.
Hoe kan ik dit echter het beste inrichten?
Ik heb namelijk maar één tv-aansluiting in huis (in de zitkamer). Nu kan ik dit signaal splitten en een kabel aanleggen naar de slaapkamer, wat alleen niet mijn voorkeur heeft. Niet alleen ben ik bang dat het signaal daar slechter van wordt, ook is het een gedoe met kabels.
Nu is Ziggo mijn provider en kan ik daardoor gebruik maken van de Horizon-app (Volgens mij komt dit erop neer dat ik via internet tv kan kijken). Is het mogelijk mijn "domme" en oude tv smart te maken en, zonder tussenkomst van kabels of computers, via internet tv te kijken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude Samsung tv + abonnement bij Ziggo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb uiteraard zelf even gezocht naar mogelijkheden en ik kom uit bij een Google Chromecast. Ik vraag mij echter af in hoeverre dit precies is wat ik zoek. Als ik het goed begrijp stream je hiermee namelijk beeld van een computer naar je tv die aangesloten staat op je Chromecast. Dit vind ik eigenlijk maar een gedoe, want dan moet ik eerst een computer aanzetten. Is er een mogelijkheid dat je via de Chromecast direct het internet opgaat om via de Horizon-app tv te kijken?

Dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Meest eenvoudige oplossing is de Chromecast die je noemt. Via je smartphone of tablet geef je het ding de opdracht om een stream te starten. Veel makkelijker ga je het niet krijgen, denk ik.

Zelf heb ik voorheen een AppleTV gebruikt om met AirPlay naar de Horizon Go app te kijken via een iOS-device. Werkte in mijn geval niet heel soepel. Tegenwoordig heb ik er een simpele Intel NUC staan met Windows 10, Kodi en Horizon uit de Windows Store. Werkt perfect (maar waarschijnlijk "te veel gedoe" naar jou smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
S1NN3D schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:35:
Meest eenvoudige oplossing is de Chromecast die je noemt. Via je smartphone of tablet geef je het ding de opdracht om een stream te starten. Veel makkelijker ga je het niet krijgen, denk ik.

Zelf heb ik voorheen een AppleTV gebruikt om met AirPlay naar de Horizon Go app te kijken via een iOS-device. Werkte in mijn geval niet heel soepel. Tegenwoordig heb ik er een simpele Intel NUC staan met Windows 10, Kodi en Horizon uit de Windows Store. Werkt perfect (maar waarschijnlijk "te veel gedoe" naar jou smaak.
Dank voor je antwoord!
"Te veel gedoe" klinkt ook weer zo bot, maar op dit moment zie ik geen voordeel in het aanschaffen van een minicomputer specifiek voor "home entertainment". Deels ook omdat ik er niet bekend mee ben. Wat kost zoiets minimaal? Staat het altijd aan? Waar gebruik je het voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik weet niet of een slimme blu-ray-speler een app heeft voor Horizon Go? Als je Netflix hebt, kun je dat in elk geval wel kijken via een dergelijke speler.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik heb uiteraard zelf even gezocht naar mogelijkheden en ik kom uit bij een Google Chromecast. Ik vraag mij echter af in hoeverre dit precies is wat ik zoek. Als ik het goed begrijp stream je hiermee namelijk beeld van een computer naar je tv die aangesloten staat op je Chromecast. Dit vind ik eigenlijk maar een gedoe, want dan moet ik eerst een computer aanzetten. Is er een mogelijkheid dat je via de Chromecast direct het internet opgaat om via de Horizon-app tv te kijken?

Waarom zou je hiervoor een computer nodig hebben?

Smartphone met Horizon app, en streamen maar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Matizovic schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:12:
Wat kost zoiets minimaal? Staat het altijd aan? Waar gebruik je het voor?
Kun je zo duur maken als je wil natuurlijk. De goedkoopste NUC, een kleine SSD en wat RAM en je zit rond de € 200 denk ik. Misschien kun je een complete unit voor minder vinden in Vraag & Aanbod of Marktplaats.

Staat bij ons niet altijd aan. Alleen wanneer het gebruikt wordt. Start in pakweg 15 seconden op.

Wij gebruiken het dus om Ziggo te kijken in de slaapkamer. En als Kodi-machine waarmee we daar ook alle films en series die op de NAS staan te kunnen kijken. Of dergelijk materiaal live te streamen met Kodi-plugins.
Dinmi schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:25:
Ik weet niet of een slimme blu-ray-speler een app heeft voor Horizon Go? Als je Netflix hebt, kun je dat in elk geval wel kijken via een dergelijke speler.
Blu-ray spelers met Netflix zijn er genoeg maar met de Horizon Go app heb ik ze nog nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Matizovic schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:17:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Dank alvast!
wat hij zegt:
Jeroenneman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:29:

Zit zelf niet bij Ziggo, maar voor zover ik zie heeft de ziggo app chromecast ondersteuning.
Ziggo app openenen, zender kiezen, en streamen naar chromecast.
Als het goed is, neemt de chromecast dan ook zelf de stream over, en is je smartphone in feite alleen de "afstandsbediening". Komt geen computer bij kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door M a r c o op 03-03-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
Jeroenneman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:29:

Dat het met een smartphone kan wist ik niet :+
Lijkt me wel handig!
S1NN3D schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:32:
[...]

Kun je zo duur maken als je wil natuurlijk. De goedkoopste NUC, een kleine SSD en wat RAM en je zit rond de € 200 denk ik. Misschien kun je een complete unit voor minder vinden in Vraag & Aanbod of Marktplaats.

Staat bij ons niet altijd aan. Alleen wanneer het gebruikt wordt. Start in pakweg 15 seconden op.

Wij gebruiken het dus om Ziggo te kijken in de slaapkamer. En als Kodi-machine waarmee we daar ook alle films en series die op de NAS staan te kunnen kijken. Of dergelijk materiaal live te streamen met Kodi-plugins.

[...]

Blu-ray spelers met Netflix zijn er genoeg maar met de Horizon Go app heb ik ze nog nooit gezien.
Als ik het zo bekijk is het vooral prettig wanneer je een NAS met films hebt staan, aangezien ik die niet heb klinkt een smartphone i.c.m. horizon en een chromecast mij vooralsnog het beste in de oren.
Een goedkope Raspberry Pi o.i.d. is niet voldoende om horizon op te zetten en af te spelen, vermoed ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
Eh, een kabel trekken lijkt mij echt nog steeds de makkelijkste oplossing, afhankelijke van of dat gemakkelijk gaat in je woning ;) Mits het je echt gaat om live tv te kijken.
Met analoge TV merkte ik daar zeker kwaliteitsverschil in, maar met digitale TV geen enkel probleem gehad. Bij mijn ouders ligt een coax kabel van de huiskamer naar 2 slaapkamers + de zolder.
Volgens mij is het wel zo dat Ziggo wat storingsgevoeliger (verschil tussen QAM-64 en QAM-256) dan de provider bij mijn ouders (Caiway).
Je kunt het basispakket kijken zonder smartcard, echter alleen NPO 1 r/m 3 zijn in HD.

[ Voor 6% gewijzigd door Myliobatis op 03-03-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Matizovic schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:38:
Dat het met een smartphone kan wist ik niet :+
Lijkt me wel handig!
Dat schreef ik ook al. ;)
Een goedkope Raspberry Pi o.i.d. is niet voldoende om horizon op te zetten en af te spelen, vermoed ik?
Een Pi is een leuk ding. Gebruikte ik hiervoor ook als Kodi-machine. Maar de Horizon Go app kun je er niet op zetten. Vandaar dat ik (na eerste een AppleTV geprobeerd te hebben) voor een NUC heb gekozen.
Corossi schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:39:
Eh, een kabel trekken lijkt mij echt nog steeds de makkelijkste oplossing, afhankelijke van of dat gemakkelijk gaat in je woning ;)
Dat blijft de beste optie. Maar dat ging in mijn situatie niet lukken en er ook nog een beetje fatsoenlijk uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
S1NN3D schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Dat schreef ik ook al. ;)
Ja klopt, maar toen las ik het dus voor het eerst en Jeroenneman reageerde volgens mij op mijn originele vraagstelling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik ook de Horizon Go app icm. Chromecast om op de bovenverdiepingen tv te kijken. Dit ook om de reden dat ik geen kabel door het hele huis wil trekken.

In principe werkt het goed, mits je een stabiele internetverbinding hebt. Toch heb ik af en toe wel dat het wegvalt en dat je opnieuw de verbinding op moet zetten. Ook vind ik zappen met een ouderwetse zapper toch beter dan via zo'n app. Ik vind het nog wel een beetje een noodoplossing ipv. volwaardig alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Palomar schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:25:
Ik gebruik ook de Horizon Go app icm. Chromecast om op de bovenverdiepingen tv te kijken. Dit ook om de reden dat ik geen kabel door het hele huis wil trekken.

In principe werkt het goed, mits je een stabiele internetverbinding hebt. Toch heb ik af en toe wel dat het wegvalt en dat je opnieuw de verbinding op moet zetten. Ook vind ik zappen met een ouderwetse zapper toch beter dan via zo'n app. Ik vind het nog wel een beetje een noodoplossing ipv. volwaardig alternatief.
100% mee eens. Het gaat wel, maar het blijft behelpen. Voor op de lange termijn zou ik toch een kabel (laten?) trekken. Dat moet gewoon kunnen, lijkt me heel sterk dat dit niet mogelijk zou zijn. Of heb je boven ook geen stroom?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
Vulcan750 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:00:
[...]

100% mee eens. Het gaat wel, maar het blijft behelpen. Voor op de lange termijn zou ik toch een kabel (laten?) trekken. Dat moet gewoon kunnen, lijkt me heel sterk dat dit niet mogelijk zou zijn. Of heb je boven ook geen stroom?
Kabel trekken is in principe wel mogelijk, al zal ik wat moeten boren.
Ik dacht echter dat dit (zwaar) ten koste zou gaan van de beeldkwaliteit, maar is dat tegenwoordig niet meer zo met digitale tv?
Indien ik het op deze manier oplos zal ik namelijk gebruik moeten maken van een splitter, aangezien ik maar één aansluiting heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Je kan voor een paar euro boer maand een abonnement nemen op KPN Digitenne, misschien iets voor jou? Wij hebben het namelijk ook gedaan, het is heel basic maarja je kan er tv op kijken toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Matizovic schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:56:
[...]
Kabel trekken is in principe wel mogelijk, al zal ik wat moeten boren.
Ik dacht echter dat dit (zwaar) ten koste zou gaan van de beeldkwaliteit, maar is dat tegenwoordig niet meer zo met digitale tv?
Indien ik het op deze manier oplos zal ik namelijk gebruik moeten maken van een splitter, aangezien ik maar één aansluiting heb.
Het coax signaal verdelen naar twee TV's is meestal geen probleem, MITS er gebruik gemaakt wordt van goed materiaal (kabel/splitter/enz).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
meesjagerman schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:11:
Je kan voor een paar euro boer maand een abonnement nemen op KPN Digitenne, misschien iets voor jou? Wij hebben het namelijk ook gedaan, het is heel basic maarja je kan er tv op kijken toch
Als ik het goed zie kost dat €14.- per maand. Nu kost een extra mediabox of horizonbox bij Ziggo respectievelijk €4.- of €5.- per maand.
Op zich merk ik het verschil aan het einde van de maand inderdaad niet, toch klinkt het me relatief duur in de oren.
Ik zal het ook even overleggen met mijn vrouwelijke wederhelft, maar als ik zonder kwaliteitsverlies een kabelsplitter kan gebruiken neig ik daar op dit moment iets meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
hardware-lover schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:17:
[...]

Het coax signaal verdelen naar twee TV's is meestal geen probleem, MITS er gebruik gemaakt wordt van goed materiaal (kabel/splitter/enz).
Ok, dus puur een kwestie van goed materiaal gebruiken?
(Met een keurmerk o.i.d)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Matizovic schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:27:
[...]

(Met een keurmerk o.i.d)
Ik heb zelf door het hele huis Hirschmann KOKA799 kabel liggen met Hirschmann connectoren. Veel beter ga je niet krijgen. Ik heb er wel voor gekozen om ook een retourgeschikte versterker te kopen meteen (wederom Hirschmann) maar ik heb het signaal naar 5 kamers gesplitst. Elke kamer heeft haarscherp beeld :Y. Kost wat, maar ik hoef er nooit meer naar om te kijken :+

Let wel dat die KOKA kabel wat stug is om mee te werken. Wellicht dat je voor een wat dunnere, soepelere draad wil met idd het juiste keurmerk. Ik heb alleen de stugge variant genomen omdat ik het in WCD's door het huis ging verwerken bij een algehele renovatie.

Als je echt bij 1 split blijft, kan je gewoon een goede 2 weg splitter kopen (zonder versterken). Dat zou amper tot geen verlies moeten geven met de juiste kabels.

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 05-03-2017 19:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matizovic
Dank allemaal voor jullie antwoorden!
Wat ik er vooral van geleerd heb is dat het splitten van het signaal tegenwoordig geen kwaliteitsverlies meer oplevert. Daarom ga ik denk ik toch een kabel leggen (zelfs al is dat eigenlijk niet zo handig). Kijken via de horizon-app levert, waar ik al een beetje bang voor was, waarschijnlijk teveel 'gedoe' op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Matizovic schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:56:
Wat ik er vooral van geleerd heb is dat het splitten van het signaal tegenwoordig geen kwaliteitsverlies meer oplevert. Daarom ga ik denk ik toch een kabel leggen (zelfs al is dat eigenlijk niet zo handig). Kijken via de horizon-app levert, waar ik al een beetje bang voor was, waarschijnlijk teveel 'gedoe' op.
Goed spul van Hirschmann, Tratec of König heeft maximaal 4 db demping wat niet tot catastrofale kwaliteitsvermindering moet leiden. Zo dicht mogelijk bij de bron (dus je AOP) splitten en dan fatsoenlijke kabel nemen die goed afgeschermd is. Beetje afhankelijk van de totale lengte moet je dan meer of minder afgeschermde kabel nemen. Daarna goede connectoren erop zetten (nee, niet die witte plastic prulletjes van de bouwmarkt) en je kan prima TV kijken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 05-03-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
Werkt de horizon box via IP? Ik heb thuis XS4all en lus het tv-ip netwerk door via een powerline. Werkt goed tot 2 set top boxen.

[ Voor 41% gewijzigd door DaCoTa op 05-03-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DaCoTa schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:05:
Werkt de horizon box via IP? Ik heb thuis XS4all en lus het tv-ip netwerk door via een powerline. Werkt goed tot 2 set top boxen.
De extra box: Coax, WiFi of ethernet kabel; het kan alle 3 (maar als je opnames tussen boxen wilt delen moet je iig het verbinden via internet geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Matizovic schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:27:
[...]
(Met een keurmerk o.i.d)
Dat is eigenlijk altijd wel aan de orde. Wat voor type Samsung TV is het eigenlijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En vooral: wat voor aansluitingen heb je nu op de slaapkamer mogelijk al liggen? Leuk dat er dingen via internet geadviseerd wordt, maar als en coax noch UTP ligt schiet je er nog niet zo heel veel mee op. Op de eerste vedieping elders een AP met leuk bereik neerzetten op een GC en een app aan te kunnen sturen is ook niet gratis ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Matizovic schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:17:

Dank alvast!
Een computer of een telefoon of een tablet. Het lijkt me de simpelste oplossing. Draadloze systemen voor kabels zijn al snel duurder en echte kabels vind je waarschijnlijk maar een gedoe ;)

Als het met een afstandbediening moet dan kun je denken aan Kodi. Op een raspberry pi kost dat ook niet zo veel. Maar waarschijnlijk vind je dat ook maar een gedoe want je moet zelf het ding in elkaar zetten, software er op zetten, een remote zoeken en kopen etc.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Matizovic schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:56:
Inderdaad, gewoon in de meterkast een simpel splittertje zetten (merk maakt niet zoveel uit, techniek zit er namelijk niet in), en een fatsoenlijke coaxkabel naar boven trekken. Vaak zit er nog wel een loze pvcbuis waar je een kabel door kan trekken, of door een buis waar een telefoonkabel in zit. Vaak ka er nog wel een extra kabeltje bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 09:41

PinusRigida

I put the p in pool.

Chromecast is zeker goeie uitkomst maar ook bvb. een Raspberry Pi of soortgelijk compacte en goedkope pc met wifi die je naast of achter je tv zet/hangt, kan zelfs achterop het beeldscherm bevestigd worden. Daarop installeer je vervolgens je Ziggo-app, draadloos BT toetsenbordje om te gebruiken als afstandsbediening en klaar is kees...

Wel zorgen dat je wifi-bereik of UTP aansluiting hebt in de slaapkamer.

Ik gebruikte een soortgelijk systeempje (icm de Telenet Play app) in m'n vorige woning en dat werkte perfect en was goeie kwaliteit, zeker en vast voldoende voor slaapkamer-tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Vulcan750 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:10:
[...]

Inderdaad, gewoon in de meterkast een simpel splittertje zetten (merk maakt niet zoveel uit, techniek zit er namelijk niet in), en een fatsoenlijke coaxkabel naar boven trekken. Vaak zit er nog wel een loze pvcbuis waar je een kabel door kan trekken, of door een buis waar een telefoonkabel in zit. Vaak ka er nog wel een extra kabeltje bij. :)
Excuses? Zullen we eerst even aan de TS vragen of hij uberhaupt een aansluiting in de meterkast heeft haha? Of überhaupt de kabel daar wel binnenkomt? :P
Enige wat ik tot zover weet is dat het in de woonkamer is, over de meterkast is niks gezegd :P

Stel zijn kabel komt binnen in de meterkast en wordt vanaf daar door gekoppeld naar zijn woonkamer, dan kan het wel handig zijn om vanaf de meterkast een extra kabel naar boven te trekken.
Zit die kabel er niet zal hij in zijn woonkamer een splitter moeten plaatsen en dan de kabel naar boven moeten trekken.

Of heb ik ergens iets niet gelezen waaruit blijkt dat de kabel in de meterkast binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
Een kabel trekken is altijd de beste oplossing. Draadloos met een Chromecast werkt ook wel als je wifi sterk genoeg is en dat wil naar de 2e verdieping wel eens een probleem zijn. Met de nieuwste cromecast die je via utp-kabel kan aansluiten lukt het wel als je gebruik maakt van internet via het stopcontact modules. Die zijn er ook met wifi en dan gaat het ook met een gewone chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
LopendeVogel schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:23:
[...]
Excuses? Zullen we eerst even aan de TS vragen of hij uberhaupt een aansluiting in de meterkast heeft haha? Of überhaupt de kabel daar wel binnenkomt? :P
Enige wat ik tot zover weet is dat het in de woonkamer is, over de meterkast is niks gezegd :P

Stel zijn kabel komt binnen in de meterkast en wordt vanaf daar door gekoppeld naar zijn woonkamer, dan kan het wel handig zijn om vanaf de meterkast een extra kabel naar boven te trekken.
Zit die kabel er niet zal hij in zijn woonkamer een splitter moeten plaatsen en dan de kabel naar boven moeten trekken.

Of heb ik ergens iets niet gelezen waaruit blijkt dat de kabel in de meterkast binnenkomt?
Lees ik nou dat ik excuses zou moeten maken? 8)7
In verreweg de meeste gevallen zit het eerste aansluitpunt in de meterkast, dan is daar dé plek om een splitter te plaatsen. En mocht dit hier niet het geval zijn dan moet je inderdaad een andere plek vinden voor je kabel en splitter. Het lijkt me dat ts dit wel zal begrijpen. Ik probeer alleen maar mee te denken door ideeen aan te dragen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Vulcan750 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:42:
[...]

Lees ik nou dat ik excuses zou moeten maken? 8)7
In verreweg de meeste gevallen zit het eerste aansluitpunt in de meterkast, dan is daar dé plek om een splitter te plaatsen. En mocht dit hier niet het geval zijn dan moet je inderdaad een andere plek vinden voor je kabel. Het lijkt me dat ts dit wel zal begrijpen. Ik probeer alleen maar mee te denken door ideeen aan te dragen. :(
Haha neej neej niet jij, ik zeg excuses namens mij (vanwege het binnen vallen in het topic, en dat op jouw reactie xd.. Excuses moi, iets in die richting) :P Peace, peace haha

Nja ik zelf ging er niet vanuit dat de TS zodanig een leek is dat hij niet weet waar bij hem de kabels binnen komen.. En aangezien hij over zijn woonkamer sprak..
Ja vooral nieuwbouw heeft het veelal in de meterkast. Zelf 1x in een nieuwbouw gewoond, en alleen daar kwam het in de meterkast. De 10 andere woningen (vanaf mijn ouders tot mijn eigen) had geen 1 zo'n situatie.

Niet dat dadelijk de TS de volledige avond in de meterkast naar kabels zit te zoeken xd

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 06-03-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Oké, het leek me ook wat vreemd. No hard feelings hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
LopendeVogel schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:23:
[...]

Mijn kabelaansluiting zit inderdaad in de zitkamer. Er zit niets in de meterkast.

Edit: het is dan ook inderdaad geen nieuwbouw ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Matizovic op 06-03-2017 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Matizovic schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:05:
[...]
Mijn kabelaansluiting zit inderdaad in de zitkamer. Er zit niets in de meterkast.

Edit: het is dan ook inderdaad geen nieuwbouw ;)
Lastig! Dan zit er weinig anders op dan de boormachine te pakken... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
Matizovic schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:05:
[...]

Mijn kabelaansluiting zit inderdaad in de zitkamer. Voor zover ik weet zit er niets in de meterkast.
Heb je niet toevallig een oude kabel ergens liggen die lang genoeg is om naar je tv boven te trekken? Gewoon lomp over je trap heen..
Stel dat geeft je al goed beeld, dan hoef je niet veel geld uit te geven aan dure bekabeling (mocht je toch bekabelt te werk willen gaan).

Stel dat zou slecht beeld geven dan kan je contact opnemen met Ziggo en vragen of ze het signaal willen checken (kan direct). Stel het blijkt dat het signaal net-net is wat bij jou binnenkomt, dan zal elke euro aan een kabel (goedkoop of duur) zinloos zijn. Dan moet eerst je signaal verbeterd worden (door bijvoorbeeld een versterker te kopen).
Indien het signaal bij jou net-net is, dan is de kans aanwezig dat je met bijv 15meter aller duurste kabel (gemaakt door elfjes nog wel), alsnog problemen gaat krijgen boven :)
Signaal uitlezen gaat trouwens via/tot je modem, je moet hiervoor wel een modem (internet en/of telefonie) van ziggo hebben.

Bekabelt zou wel mijn voorkeur hebben, ik heb het wel gedaan.
Nu heb ik het voordeel met een relatief oude woning = verwarmingsbuizen zitten niet in de muur. Ik heb via de plint de kabel naar zo'n buis getrokken, en vanaf daar (achter de buis) naar boven. Aangezien wij gordijnen ervoor hebben zitten zie je er niks van.
Boren heb ik niet hoeven te doen, de ruimte langs de verwarmingsbuis was groot genoeg. Wel had ik het geluk dat ik de vloeren nog moest leggen dus daar heb ik boven wel rekening mee kunnen houden.

Al die draadloze meuk heeft totaal niet mijn voorkeur, dat zal 9 van de 10x op wat voor manier dan ook een achteruitgang zijn vergeleken dat wat je gewend bent in de woonkamer..

Of je moet al met minder genoegen nemen natuurlijk (zou ik niet doen voor die paar euro en 2 zweetdruppels).

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 06-03-2017 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matizovic
Een kabel trekken is op zich niet het grootste probleem, maar ik was in eerste instantie op zoek naar een elegante en eenvoudige oplossing zonder kabels. Nu de ervaringen daarmee op dit forum niet louter positief zijn en splitten niet nadelig blijkt te zijn, ben ik van gedachten veranderd en ga ik toch niet voor de Chromecast.
Ik zal echter niet al te veel moeite steken in het mooi wegwerken van de kabel, aangezien ik toch binnen anderhalf jaar verwacht te verhuizen.

Dank allen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou juist kiezen voor een chromecast oplossing (als je goed WiFi ontvangt hebt). Want als je een oude tv met coax aan gaat sluiten (en dus een kabel moet door trekken), ga je denk ik analoog tv kijken? Dat is echt geen mooi beeld wat je krijgt, of je moet alsnog een extra mediabox huren bij ziggo om digitaal te kunnen kijken (wat ook 4/5 euro per maand kost).

Ik heb zelf wel een extra standaard mediabox, omdat dat makkelijker zappen is enzo voor ouders. Maar als het aan mij lag, bespaar ik liever die 4/5 euro aan extra mediabox huur. Ik heb de ziggo go app al geprobeerd om te casten naar een oude tv hier en dat ziet er gewoon goed uit en werkt hier zonder problemen.

Als je toch liever een mediabox met een afstandbediening hebt, heeft ziggo dacht ik een extra horizon mediabox die je op 3 manieren kan aansluiten: via coax, utp of WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Optie die hier in huis redelijk goed werkte is een Android box + de Horizon app. Ik gebruik zelf de Nexbox A95X en die kost +/_ 25 euro op een website als Aliexpress of Bangood. Recentelijk geswitched van Ziggo naar KPN en het was even een kwestie van de KPN iTV app installeren en alles werkte weer als vanouds.

Bijkomend voordeel, Kodi e.d. kan ook gewoon geïnstalleerd worden op zo'n apparaat en werkt prima. Het hangt wat dat betreft dus een beetje tussen een Pi en een Chromecast in. Bediening is niet altijd even makkelijk met de bijgeleverde afstandsbediening maar daarvoor heb ik een extra Rapoo toetsenbordje op het nachtkastje voor liggen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1