Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
Hoi, ik heb 2 AOC I2781FH monitoren gekocht om op te werken. Lekker grote en heldere beeldschermen. De schermen beschikken over VGA en HDMI aansluitingen. Om beide schermen aan te sluiten heb ik de eerste via HDMI aangesloten en de tweede via VGA op een videokaart die ik nog had liggen, namelijk de GeForce GT 720. Dit alles op een ASRock H81M-HDS met een i5 4440 processor. Ik wil graag het scherm uitbreiden.

Hardware samenvatting
- 2x AOC I2781FH
- GeForce GT 720
- ASRock H81M-HDS

Op zich werkt deze setup, alleen bij de op VGA aangesloten monitor zie ik steeds lijntjes (scanlines?) en dat stoort toch best wel. Ik heb ook al een andere VGA-kabel geprobeerd, mocht het daar aan liggen. Mijn idee was eerst om te proberen beide monitoren dan op HDMI aan te sluiten via 1 HDMI aansluiting op de videokaart en 1 op het moederbord. Dit bleek echter niet te pakken. Nu is mijn vraag aan jullie wat een mooie oplossing zou zijn voor die lijntjes. Het liefst zonder dure nieuwe videokaart aan te schaffen, aangezien ik geen ambitie heb om te gamen of aan beeldbewerking te doen.

Beste antwoord (via thomasmoors op 04-03-2017 13:38)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

via CPU graphics al getest ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ik denk niet dat er ook maar iets aan te doen valt
je VGA poort op de videokaart zal waarschijnlijk niet van super goede qualiteit zijn ( dat zijn ze zelden tegenwoordig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
HStyles schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:07:
Ik denk niet dat er ook maar iets aan te doen valt
je VGA poort op de videokaart zal waarschijnlijk niet van super goede qualiteit zijn ( dat zijn ze zelden tegenwoordig )
Maar weet je ook een goede oplossing misschien? Convertertje? Goedkope videokaart met displaypoorten? Bepaalde setting in nvidia tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
thomasmoors schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:57:
Mijn idee was eerst om te proberen beide monitoren dan op HDMI aan te sluiten via 1 HDMI aansluiting op de videokaart en 1 op het moederbord. Dit bleek echter niet te pakken.
Waarom niet?

pricewatch: MSI Radeon RX 460 2G OC met een DVI -> HDMI adapter / kabel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

via CPU graphics al getest ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
Waarschijnlijk dat het niet werkte omdat ik probeerde 2 verschillende kaarten tegelijk te gebruiken (onboard en losse videokaart). Daar is echter weinig info over te vinden. De kaart die je linkt is trouwens inderdaad prima, maar wel een vrij dure oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Alleen een DVI -> HDMI adapter / kabel dan? Het moederbord heeft ook een DVI poort.

Tweedehands of een pricewatch: Sapphire R5 230 1GB DDR3 (11233-01-20G) is een andere optie maar ik weet niet of je blij wordt van DDR3.

[ Voor 58% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-03-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:26:
Alleen een DVI -> HDMI adapter / kabel dan? Het moederbord heeft ook een DVI poort.

Tweedehands of een pricewatch: Sapphire R5 230 1GB DDR3 (11233-01-20G) is een andere optie maar ik weet niet of je blij wordt van DDR3.
Bedankt voor je antwoord, maar wat zou deze videokaart dan beter doen dan mijn huidige videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:46
thomasmoors schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:47:
[...]

Bedankt voor je antwoord, maar wat zou deze videokaart dan beter doen dan mijn huidige videokaart?
Zijn werk doen.
Je hebt bijna €500 uitgegeven aan monitoren, een videokaart met een flinke leeftijd matched dan niet echt. de 460 2g lijkt me een prima oplossing voor de prijs.

[ Voor 25% gewijzigd door untflanked op 03-03-2017 12:59 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
untflanked schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:58:
[...]

Zijn werk doen.
Je hebt bijna €500 uitgegeven aan monitoren, een videokaart met een flinke leeftijd matched dan niet echt. de 460 2g lijkt me een prima oplossing voor de prijs.
Ze waren in de aanbieding bij bol.com ;) En ik heb ze ook echt nodig om mijn thuiswerk prettig uit te kunnen voeren. Ik vroeg me alleen af waarom het zo stellig te zeggen valt dat een nieuwe videokaart met dezelfde aansluitmogelijkheden geen streepjes zou tonen over VGA en een wat oudere videokaart wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:46
thomasmoors schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Ze waren in de aanbieding bij bol.com ;) En ik heb ze ook echt nodig om mijn thuiswerk prettig uit te kunnen voeren. Ik vroeg me alleen af waarom het zo stellig te zeggen valt dat een nieuwe videokaart met dezelfde aansluitmogelijkheden geen streepjes zou tonen over VGA en een wat oudere videokaart wel.
Dat valt niet met zekerheid te zeggen. Maar de kans is wel het waarschijnlijkste. Heb je al eens proberen de aansluitingen te wisselen van monitor?

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
thomasmoors schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:47:
[...]

Niks. Ik ging er vanuit dat de huidige videokaart niet twee digitale aansluitingen had, maar zowel de videokaart als het moederbord hebben dat wel.. probeer de tweede monitor dus eens via DVI -> HDMI aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sowieso is het aan te raden om monitoren anno 2017 gewoon digitaal aan te sluiten. Dus zelfs als dat niet lukt met je huidige kaart, pak dan een kaart die het wel kan. Meer dan een paar tientjes hoeft dat overigens ook niet te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
De oplossing was uiteindelijk IGPU Multi-Monitor aan te zetten in de bios :)
Daarom het verzoek aan de mods dit topic te sluiten.

[ Voor 28% gewijzigd door thomasmoors op 03-03-2017 13:41 ]

Pagina: 1