[Paypal] Datalek?

Pagina: 1
Acties:

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:18
Aangezien ik behoorlijk zuinig ben op mijn "privacy", deel ik graag voor iedere dienst die ik gebruik een eigen mailadres uit.

Zo kan ik altijd herleiden waar een e-mail vandaan komt, en dus ook zien / vermoeden of mijn emailadres gelekt / doorverkocht is door de betreffende partij die ik mijn e-mailadres in vertrouwen overhandigd heb.

Nu krijg ik vanmorgen spam op het adres dat ik enkel voor Paypal gebruik, het probleem hieraan is dat Paypal het soms ook nodig vindt om dit adres te delen met derden, zodat ik niet 100% zeker kan weten of mijn adres bij paypal, of bij één van zijn klanten is buitgemaakt of verkocht.

In de afgelopen jaren heb ik dezelfde dingen gezien bij onder andere Dropbox en Linkedin.

Zijn er andere tweakers die hetzelfde zien? Of stel ik me gewoon aan?

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:41 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hoe zeker weet je dat het paypal geweest is? Ik heb verschillende domeinen en daar komt ook regelmatig spam binnen op paypal@domein.tld, linkedin@domein.tld etc...

Je weet pas "zeker" dat paypal lekt als je als adres pay3876pal@domein.tld ofzo zou gebruiken en daar spam op begint te ontvangen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is je emailadres je 'rekeningnummer', dus alle plaatsen waar je met paypal betaald hebt hebben ook dat emailadres.
Correct me if I'm wrong, trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 03-03-2017 09:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het emailadres wordt ook bekend bij de mensen aan wie of van wie jij betaald heb gekregen. Daar kan een database zijn gelekt, dan komt het 99% kan daar vandaan.

Ik heb bv een tweede emailadres voor m'n vader, die hij zelf niet eens weet (username), uitsluitend een handjevol mensen in hun telefoon hebben staan, toch komt daar spam binnen. Herleiden van de bron is vandaag de dag zo goed als onmogelijk geworden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.