Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Privéaccount vicepresident VS

Pagina: 1
Acties:

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:47

Roozzz

Plus ultra

Topicstarter
In: nieuws: Privéaccount dat vicepresident VS gebruikte voor vertrouwelijke mail ...

Staat een woord te veel:
De Amerikaanse krant Indianapolis Star kreeg via een verzoek aan de huidige gouverneur een veel van de mails in handen, maar een aantal mails zouden geheime informatie bevatten en daarom niet vrijgegeven kunnen worden, meldt de krant. Pence is momenteel geen gouverneur meer, maar de vice-president onder Donald Trump.
Misschien mag er binnen tweakers ook eens gekeken worden naar het rijkelijk gebruik van bijzinnen en komma's. Af en toe een punt zou de leesbaarheid bevorderen :>

If you can see, look. If you can look, observe

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik ben van mening dat het bericht niet op Tweakers thuishoort. Heel jammer dat Tweakers steeds verder afzakt naar het niveau van nu.nl tech.

Het is een puur politiek bericht. Er schijnen ook politici te zijn met een smartphone. Dat is toch wel heel erg technisch?

De methode v/h hacken bespreken is echt tech, maar verboden.
De technische achtergrond, zoals bv de infrastructuur zou tech zijn. Maar ook dan is de naam van een politicus overbodig.

De reacties zijn, op misschien een enkele uitzondering na, puur politiek.
Tim Cook heeft een nieuwe onderbroek gekocht. Hij is CEO van Apple dus tech....?

• Jorunn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 18:16
"Een privéaccount waarmee de Amerikaanse vicepresident Mike Pence vertrouwelijke zakelijke e-mail verzond, is naar nu blijkt vorig jaar zomer gehackt."

Dit is zo'n foute zin :) Misschien hoort dit eerder thuis onder "spel en tik foutjes" maar ik zou het bijna onder de noemer "foute zinsconstructies en niet nagelezen" plaatsen.

"Is naar nu blijkt vorig jaar zomer gehackt" is het probleem hierin. "Is, naar nu blijkt, in de zomer van 2016 gehackt" lijkt me beter?

Geen idee of "naar nu blijkt" een goede constructie is. Ik ben een belg dus misschien is het in het noorder-nederlands misschien een correcte uitspraak/schrijfwijze :)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Misschien mag er binnen tweakers ook eens gekeken worden naar het rijkelijk gebruik van bijzinnen en komma's. Af en toe een punt zou de leesbaarheid bevorderen :>
Daar kijken we de hele tijd naar maar het is lastig want ik moet er echt om denken van mezelf schrijf ik natuurlijk nooit leestekens en waarom ook dat is nog nergens voor nodig want je kunt prima begrijpen wat ik bedoel zonder een punt of komma toch? :P

Maar serieus, goed punt - en ik ga er proberen op te letten :)
Ik ben van mening dat het bericht niet op Tweakers thuishoort. Heel jammer dat Tweakers steeds verder afzakt naar het niveau van nu.nl tech.

Het is een puur politiek bericht.
Nee hoor, als er belangrijke politici gehackt/gephisht zijn, dan is dat technieuws met een politiek tintje. Toen de Nederlandse minister Henk Kamp zoiets overkwam vorig jaar, hebben we daar ook uitvoerig over geschreven. Een Amerikaans congreslid zou minder interessant zijn, maar een vice-president is dan weer een belangrijke man. Als Trump overlijdt, uitgeschakeld raakt of afgezet wordt, dan is Pence een van de machtigste mensen ter wereld.

Dit is ook geen glijdende schaal: we brengen dit soort nieuws al minstens zo lang als ik nieuws schrijf voor Tweakers, inmiddels al meer dan 8,5 jaar. Het heeft altijd tot het palet gehoord, naast nieuws over processors, videokaarten, laptops, games, televisies, camera's, telefoons, netwerken en wat er allemaal al niet bij hoort.
Geen idee of "naar nu blijkt" een goede constructie is. Ik ben een belg dus misschien is het in het noorder-nederlands misschien een correcte uitspraak/schrijfwijze :)
Het voelde en voelt aan als correct Nederlands, maar als Vlamingen het niet herkennen of niet duidelijk vinden, is dat op deze site een probleem. De zin dus aangepast, dank je wel :)