Iemand (oké ik) was niet zo heel voorzichtig met een mini-hdmi poort op z'n NUC met als gevolg een afgebroken connector en losgetrokken trace op het moederbord. Nou was ik niet in eerste instantie heel verdrietig aangezien er nog een werkende mini-displayport connector op zit, maar ik wou toch proberen er wat aan te doen.
Nieuwe connector bij mouser gevonden een erop gezet:

(foto maken was net zo moeilijk als 't ding solderen)
Connector lijkt goed vast te zitten, maar ik krijg geen goed beeld eruit:
YouTube: VID 20170302 WA0009
Ik zie bij het opstarten dus wel even het libreelec logo maar daarna enkel zwart beeld. Eerste vermoeden was dat ik storing had ingebracht door de kapotte trace te overbruggen met een nieuw draadje van de hdmi pin naar het ic'tje waar die naartoe ging. Omdat dit niet werkte heb ik het uiteinde van de overgebleven trace bloot gemaakt en vanaf daar naar een enkele strand van wat solder wick naar de hdmi pin gelegd. Afstand ongeveer 0.5mm dus dat was niet leuk aangezien m'n pincet punt nog dikker is dan dat. Dit maakte geen enkel verschil.
Vraag is nu, wat kan dit verschijnsel veroorzaken?
Eerstvolgende ingeving zijn de ic's achter te connector. Dit zijn 10-pin dingen met als erop gegraveerd '117YC' maar daar kan ik niks mee. Misschien zijn dit fuses, maar de probes van m'n meter zijn eigenlijk niet spits genoeg om deze mini pins aan te raken.
Toevallig iemand erg bekend met digitale videosignals en dergelijke symptonen?
Nieuwe connector bij mouser gevonden een erop gezet:

(foto maken was net zo moeilijk als 't ding solderen)
Connector lijkt goed vast te zitten, maar ik krijg geen goed beeld eruit:
YouTube: VID 20170302 WA0009
Ik zie bij het opstarten dus wel even het libreelec logo maar daarna enkel zwart beeld. Eerste vermoeden was dat ik storing had ingebracht door de kapotte trace te overbruggen met een nieuw draadje van de hdmi pin naar het ic'tje waar die naartoe ging. Omdat dit niet werkte heb ik het uiteinde van de overgebleven trace bloot gemaakt en vanaf daar naar een enkele strand van wat solder wick naar de hdmi pin gelegd. Afstand ongeveer 0.5mm dus dat was niet leuk aangezien m'n pincet punt nog dikker is dan dat. Dit maakte geen enkel verschil.
Vraag is nu, wat kan dit verschijnsel veroorzaken?
Eerstvolgende ingeving zijn de ic's achter te connector. Dit zijn 10-pin dingen met als erop gegraveerd '117YC' maar daar kan ik niks mee. Misschien zijn dit fuses, maar de probes van m'n meter zijn eigenlijk niet spits genoeg om deze mini pins aan te raken.
Toevallig iemand erg bekend met digitale videosignals en dergelijke symptonen?