Ik heb net een nieuwe auto van de zaak gekregen, een Kia Picanto. Spiksplinternieuw uit de fabriek.

Wat een bagger geluidssysteem heeft deze auto. Vreselijk. Alle bas ontbreekt en de speakers in de achterdeuren zijn niet eens aangesloten. Iemand moet die Koreanen eens een klap op het achterhoofd geven. Dit gaat echt nergens over.
Daar ga ik natuurlijk iets aan doen, ik erger me namelijk kapot elke dag. Ik heb hiervoor een budget van max ~€200,-. Het probleem is dat ik niks aan de auto mag wijzigen.
Ik zie nu twee opties:
1. Ik bouw een kistradio. Elektronica vind ik wel leuk, en ik heb nog twee Tannoy Wildcat Cougar speakers liggen. Daar zitten Tannoy 3859 drivers in. (Specs rechts in de tabel)

Wat een bagger geluidssysteem heeft deze auto. Vreselijk. Alle bas ontbreekt en de speakers in de achterdeuren zijn niet eens aangesloten. Iemand moet die Koreanen eens een klap op het achterhoofd geven. Dit gaat echt nergens over.
Daar ga ik natuurlijk iets aan doen, ik erger me namelijk kapot elke dag. Ik heb hiervoor een budget van max ~€200,-. Het probleem is dat ik niks aan de auto mag wijzigen.
Ik zie nu twee opties:
1. Ik bouw een kistradio. Elektronica vind ik wel leuk, en ik heb nog twee Tannoy Wildcat Cougar speakers liggen. Daar zitten Tannoy 3859 drivers in. (Specs rechts in de tabel)
2. Ik koop een kant-en-klare oplossing. Iets als een ION Block RockerVoordelen:
-goed geluid (boven de 100Hz althans)
Nadelen:
-niet multifunctioneel (draagbaar);
-waarschijnlijk weinig bas;
-waarschijnlijk veel werk.
Ik neig naar optie 1, die is het makkelijkst. Wat denken jullie? Zie ik opties over het hoofd?Voordelen:
-multifunctioneel;
-plug&play.
Nadelen:
-waarschijnlijk minder zuiver geluid dan optie 1;
-waarschijnlijk duurder dan optie 1.