Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb een redelijke pc staan waar ik eigenlijk alleen 1 mmo op speel. Verder maak ik daar 3D modellen op en renders etc. Game development dingen voor school. Dat soort zooi.9

Verder game ik eigenlijk nauwelijks nog op mijn pc.

Is het worth it om een PS4 erbij te kopen denken jullie? Ik wil namelijk heel graag 2 exclusives, horizon zero dawn en bloodborne spelen. Natuurlijk ga ik niet alleen die spellen erop spelen maar ook andere games. Ik weet alleen niet of het wel worth it is aangezien ik op mijn pc al zo weinig game op het moment.

Gamen is wel echt mijn passie (ook qua werk later) en ik ben nog steeds heel enthousiast over games dus daar ligt het niet aan. Maar ik merk gewoon dat ik op de pc toch vaak me dan "schuldig" voel om te gamen ipv mijn portfolio te maken.
Misschien dat een wat meer relaxte omgeving kan helpen dat los te laten? Lekker op de bank ipv in een stoel rechtop.

Zeker met de huidige actie van 188 euro zit ik het toch te overwegen...

Hoop dat jullie wat ervaringen voor me hebben zodat ik geen geld uitgeef aan iets wat ik niet of amper ga gebruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door Fierani op 02-03-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Al hadden we de ervaring. Is die ervaring alsnog alleen relevant voor de persoon zelf.
Maar ik merk gewoon dat ik op de pc toch vaak me dan "schuldig" voel om te gamen ipv mijn portfolio te maken.
Is een geval van discipline waarvoor je zelf verantwoordelijk bent. Kunnen wij niet over oordelen
zodat ik geen geld uitgeef aan iets wat ik niet of amper ga gebruiken...
Wij kunnen onmogelijk inschatten of je de ps4 veel of weinig gaat gebruiken. Als jouw zin gelezen kan worden als constatering ipv aanname geef je overigens zelf al antwoord op je vraag

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 11:52
Lastig voor ons om daar een inschatting van te kunnen maken natuurlijk. Ik weet van mezelf dat ik jaren op pc heb gegamed (niet per se high end) maar dat de speeltijd en het plezier terug liep. Kan niet zeggen waarom. 2 jaar terug een PS4 aangeschaft en vind het heerlijk. Lekker op de bank, doet het altijd en (naar mijn idee) zijn bepaalde exclusives het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:05
Switchie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:17:
Al hadden we de ervaring. Is die ervaring alsnog alleen relevant voor de persoon zelf.

[...]

Is een geval van discipline waarvoor je zelf verantwoordelijk bent. Kunnen wij niet over oordelen

[...]

Wij kunnen onmogelijk inschatten of je de ps4 veel of weinig gaat gebruiken. Als jouw zin gelezen kan worden als constatering ipv aanname geef je overigens zelf al antwoord op je vraag
In dat geval een planning maken hoeveel uur wil je minimaal gamen op eventueel Pc en nooit langer gaan dan x amount( Het klinkt kneuzig maar wel praktisch tot op zekere hoogte) Met multi games en vrienden is dat wat lastiger tenzij ze zelf ook nog zware studies hebben.

Soms heb je een vrije zondag dat je langer kan gamen lekker tijd voor jezelf en complete immersie.

Persoonlijk ervaring toen ik nog ICT studeerde en vooral met Stage, dat ik daar hele dag achter de PC zat/stond dat ik thuis kwam niet eens meer achter mijn eigen machine zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:18

Superkiwi

Hoi doei

Gamen is je passie zeg je, maar je speelt slechts één mmo op je pc en je speelt nauwelijks. Je voelt je schuldig als je iets doet wat je passie is (maar waar je wél je werk van wil maken)?
Daarnaast wil je een PS4 om twee exclusives te spelen, maar "ook nog andere games". Afsluitend met het statement dat je de PS4 uiteindelijk toch niet of niet zo veel gaat gebruiken.

Ik ben heel benieuwd wat je nu eigenlijk van ons wil horen.
Als gamen je passie is, waarom zou je dan niet voor 188 euro een PS4 slim aanschaffen zodat je de exclusives kunt spelen die je aangeeft? Die exclusives, en ook de PS4, zijn het zeker waard.
Maar nu ik dit zo tegen je zeg voel ik me ook schuldig omdat ik weet dat jij je schuldig voelt als je gamet.

Afsluitende vraag:
Wáárom denk je dat je de PS4 niet of nauwelijks gaat gebruiken? Vooral het woordje "niet" in je laatste zin verbaast me.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-09-2024
Even voor de opheldering ik doe een opleiding voor game artist en ben op stage/school de hele dag bezig met games maken. Op die manier is het mijn passie.

Ik voel me schuldig als ik ga gamen omdat ik die tijd ook kan steken in het maken van games. Ik vind het allebei erg leuk maar mis toch wel het zelf spelen ervan.

Door stage is de tijd voor eigen game projecten doen beperkter omdat die stage 40 uur is.

Ik denk dat het zaak is dat ik mijn tijd wat beter verdeel en wat minder tijd steek in 'game arten' en mezelf dus ook de lengte geef om ze te spelen.

Aan gebrek van intresse ligt het in elk geval niet. Misschien maar gewoon Bloodborne spelen als eerste... dat is nog nuttig ook ik wil mijn afstudeerproject beetje in die stijl doen, ben er ook inmiddels al aan begonnen :p

Denk dat ik gewoon een ps4 haal. Ik kan namelijk wel gewoon zonder schuldgevoel pokemon spelen voor uren... en een paar honderd uur in wat grote games op steam hebben. Maar ik zie de pc gewoon als werkplek ofzo...

[ Voor 24% gewijzigd door Fierani op 03-03-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Je bent nog jong en je moet niet denken dat al je vrije tijd in je portfolio stoppen je alles gaat brengen. Je moet ook ontspannen.

Daarbij denk ik dat gamen een essentieel onderdeel is van je ontwikkeling als game developer, je wil toch weten wat de grote studios maken. Daar kan je inspiratie uit op doen.

Een regisseur kijkt waarschijnlijk ook veel films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-09 23:32

cptbuttlick

Team green

Gister een ps4 naast mijn beest pc gekocht.
Toch erg leuk om op te spelen.
Meer mensen online dan op de pc
Pagina: 1