Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebeare
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mijn vraag

De mobiel van mijn vrouw springt spontaan op de simkaartvergrendeling. Dit gebeurt soms 6-8 keer per dag, soms maar 1 keer per dag. Ze kan geen reden ontdekken waarom en bij welke acties het gebeurt. Het kan spontaan tijdens het gebruik van Facebook, internet en gebruik van andere apps gebeuren. Het is nog niet tijdens het bellen gebeurt. Wat kan de oorzaak zijn en hoe is dit probleem op te lossen? Iemand een idee?

Relevante software en hardware:
Motorola G4, nooit geroot (android 6.0.1), gekocht in oktober 2016, sim only, Vodafone abbo.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Diverse google zoekpogingen gedaan maar niks kunnen vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:30
Zelf geen idee.

Eerste test is een andere simkaart gebruiken. Volgens mij kost het (haast) niets om een nieuw exemplaar aan te vragen bij de provider.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kun je niet gewoon de sim vergrendeling eraf gooien?
Uiteraard geen antwoord op je vraag maar wellicht wel de meest simpele oplossing.

Persoonlijk zie ik anno 2017 het nut hier niet meer echt van in.
Vroeger, toen contactpersonen en sms werden opgeslagen had het nog enig nut maar tegenwoordig staat dit op het toestel zelf opgeslagen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Bedoel je dat het toestel spontaan de pincode v/d SIM vraagt, alsof er net een SIM geplaatst is?

Ik heb dat in het verleden gehad met mijn Moto G4 en dat bleek aan de SIM-kaart te liggen. Hij maakte soms even slecht contact of verschoof een milimeter of zo in het slot waardoor de telefoon "denkt" dat de SIM net verwijderd en weer teruggezet is. Een nieuwe SIM loste het probleem op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebeare
  • Niet online
De simvergrendeling eraf gehaald, nu weet ik niet of dit de oorzaak was maar als ze gebeld werd of zelf belde kon ze ineens geen geluid meer horen, ook niet over de speaker. Simlock maar weer aan gezet. Na een herstart was het geluid weer in orde. Binnenkort maar eens een andere simkaart regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij zitten er twee simmen van twee verschillende providers in. Maar ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met gebruik. Laat ik mijn G4 thuis liggen en doe ik er thuis niets bijzonders mee dan gaat het goed. Maar tijdens werkdagen is een ander verhaal. In dat geval zit de G4 in een houdertje aan mijn riem. Regelmatig maak ik mee dat ik dan om de pin code word gevraagd (twee keer, voor iedere sim). Dat is irritant want totdat ik dat zie ben ik dus onbereikbaar.

Zou het kunnen dat door torderen er iets gebeurt waardoor het contact met de sims verloren gaat?

Ik heb het probleem wel aangemeld bij mijn leverancier maar omdat het random gebeurt is de kans groot dat het reparatiecentrum niets kan vinden. Misschien dat de update naar Nougat helpt?

[ Voor 6% gewijzigd door rud op 12-03-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Switchie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:46:
Kun je niet gewoon de sim vergrendeling eraf gooien?
Uiteraard geen antwoord op je vraag maar wellicht wel de meest simpele oplossing.

Persoonlijk zie ik anno 2017 het nut hier niet meer echt van in.
Vroeger, toen contactpersonen en sms werden opgeslagen had het nog enig nut maar tegenwoordig staat dit op het toestel zelf opgeslagen.
Je telefoon en simkaart kunnen nog steeds gejat worden en ik denk niet dat je blij wordt van iemand die met jouw sim allerlei betaalnummers gaat bellen of erger. Kwestie van de sim in een andere telefoon doen en ze kunnen je nummer overal voor misbruiken.

Overigens over het probleem van TS. Ik heb dit ook gehad en meestal is het een probleem van een slecht contact tussen telefoon en SIM (zoals al eerder gesuggereerd). Een tijdelijke fix kan zijn om een opgevouwen stukje papier tussen houder en SIM te doen zodat ie meer klemt en dus het contact niet verliest.

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 12-03-2017 21:53 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:37

Detmer

Professioneel prutser

Toevallig een geknipt simkaartje in de telefoon? Dat was bij mij de oorzaak van spontane reboots, wegvallen en simvergrendelingsproblemen. Wel met een ander type toestel :) .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Nope. Twee gloednieuwe simkaarten van twee verschillende providers. Niet geknipt, origineel.

Ook toen er maar een sim in zat had ik dit probleem. Met twee simkaarten moet ik altijd bij beide kaarten de pin weer invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebeare
  • Niet online
De telefoon is nu ter reparatie naar de mediamarkt. Er kwam helemaal geen geluid meer uit het apparaat. De simkaart geeft in de vervangende telefoon geen problemen, dus waarschijnlijk ligt het aan het toestel zelf.
Pagina: 1