Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SFP power low warning

Pagina: 1
Acties:

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 23:05

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
Hi T.net

We zijn bezig in een pand om verschillende switches door middel van glas aan elkaar te koppelen.
Alleen met een Switching stack (C2960-X) in een van de patchkast lopen we tegen problemen aan. Deze geeft aan dat de receiving power te laag is. Dit heeft waarschijnlijk te maken met teveel glasvezel hops (We moeten door 4/5 pachtkasten de glasvezel doorlussen)

Ben vandaag al met een glasvezel clean kitje aan de slag gegaan op een van de vezels (zon duw ding). Alleen zie ik hier geen verbetering in. Heb even snel in paint een tekening gemaakt. De primaire vezels zijn 1/0/51-52 deze leggen ook de zelfde route af naar Patchkast1.

Alles in blauw is bestaande glasvezel in het gebouw, rood zijn glasvezelpatch kabels. (Is allemaal multimode fiber) Voor de "patchkabels' gebruiken we OM3 fiber (50/125).

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ggeSBF/glasvezel.png

Heeft iemand een idee hoe ik de demping op de vezels kan verminderen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor een afstanden ben je aan't afleggen middels die (oranje?) MultiMode kabels en bijbehorende SFP's ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
heb je de connectoren in de panelen ook schoongemaakt?

reinigen van glas kan je ook veel verkeerd aan doen, laat een proffessionele kabelaar reinigen en meten,

meten=weten

gang is alles

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Welk type connector heb je bij de door-lus panels ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
@wimmel_1 Denk dat het in totaal van Patchkast3 naar Patchkast1 een meter of 100/150 is. (OM3 zijn de blauwe kabels) Tussen de kasten zal het niet meer zijn dan 30/40 meter.

@DukeBox Voor de vezels van Patchkast3 naar Patchkast2 allemaal lc/lc en de laatste hop is lc/st en weer terug naar st/lc

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou met name de st's langs lopen of de interne bus helemaal recht is. Heb je de mogelijkheid per 'hop' de verzwakking te meten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
@Japidoff Yes, zowel de panelen als de sfp modules. Zal even kijken als het geen verbetering levert dan even kijken of er een glasvezelboer langs kan komen.

@DukeBox Ga ik morgen even testen, kan ik meteen zien welke hop voor de demping zorgt.

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Weet je ook van welk type de bestaande vezels zijn?

Het kan problematisch zijn wanneer je een signaal met een 50 µm transceiver (de huidige MM standaard) een kabel inschiet & dit signaal meerdere malen door verschillende 50 µm (OM3) & 62.5 µm (OM1) vezels gaat... je zult dan veel signaal verlies ervaren gedurende de transities van 62.5 naar 50 µm.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Idd kijken welk soort vezels de infra tussen de kasten is. Als dat OM1 is kun je leuk met OM3 patchkabels aankomen maar dat geeft ellende.

Een goede patch moet geen probleem zijn. Wat is de totale lengte van het traject? 1Gbit kan prima een meter of 300 overbruggen. 10G is lastiger, maar aangezien je nog 1Gbit gebruikt denk ik niet dat dat een issue is.
Zou ook kunnen dat een vezel ergens brak is of gebogen is. Een verkeerd type patchkabel heeft wel invloed, maar dan zou het signaal aan beide kanten (RX) wel ongeveer dezelfde demping moeten hebben. Ik zie nu 6dB verschil tussen 1/0/52 en 2/0/52.
Ervanuitgaand dat die 2 onderling horen, ga ik dus eerder denken aan een slechte/beschadigde vezel, vuil of als je nog ST gebruikt idd iets van fysieke beschadigingen.

Heb je een powermeter? Dan kun je per patch kijken hoeveel verlies je hebt en op die manier zien in welk stukje van je traject het probleem zit.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Precies, power meter aanschaffen (+/- €120) en hop voor hop checken, dan weet je exact waar het mis gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 03-03-2017 12:07 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:07:
Precies, power meter aanschaffen (+/- €120) en hop voor hop checken, dan weet je exact waar het mis gaat.
Desnoods een cheapo ding. Ik heb een 'China'ding en die werkt heel prima. Afwijking is minimaal tov een 'echte' Simac. Voor de prijs 'moet' je eigenlijk zo'n ding hebben liggen als je glas inpandig hebt. Dat ding kostte 40 euro ofzo. Inmiddels zie ik vergelijkbare dingen voor <20 euro.

Een powermeter en lichtpen zijn ideale dingen om te hebben.
Nu hoeft het niet een gecalibreerde OTDR te zijn, maar het feit DAT je kan meten en een redelijke indicatie hebt is in 95% van de gevallen al meer dan voldoende.
Voor echte metingen / opleverrapporten enz kun je altijd nog dure apparatuur gebruiken. Voor debuggen enz is een paar % afwijking geen enkel probleem, tenzij je met specifieke situaties werkt (lange afstand dwdm, high-power edfas enz)

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 03-03-2017 12:59 ]

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Topicstarter
Found the problem, er zit blijkbaar 1 stuk singlemode fiber tussen...
Krijg hier ook meteen 20dbm demping op,we gaan het vanaf een andere kast multimode afhalen.

Thanks voor de tips!
Pagina: 1