Afhandeling reparatie Google Pixel XL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09 13:25
Beste mede-tweakers,

Graag jullie mening over het volgende: in december 2016 een Google Pixel XL bij Belsimpel gekocht en deze helaas laten vallen waardoor achterkant aan gruzelementen is. Toestel terug naar Belsimpel gestuurd, want op hun site communiceren ze over dat zij de Garantie & Reparatie van het toestel kunnen afhandelen.
Echter blijkt dat het toestel niet (in Nederland) gerepareerd kan worden. Nu zijn ze mijns inziens tegen reparatiekosten een vergelijkbaar toestel verschuldigd. Dit schijnt een officiele reparateur waar Google zijn toestellen in Amerika ook laat maken te zijn: https://www.ubreakifix.co...-back-housingcover-repair die over $150 reparatiekosten spreekt. Nu hebben ze me voor 668,- een iPhone 7 128 gb aangeboden. Wat in mijn ogen onacceptabel is.
Wat vinden jullie ben ik redelijk hierin of moet ik blij zijn met het aanbod? En waar heb ik recht op?

Beste antwoord (via vantslot op 03-03-2017 15:55)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Eigenlijk heeft ts wel een punt. Je koopt een toestel voor x euro, laat hem vallen en zou hem bij wijze van spreken voor 150 euro kunnen laten maken. Je hebt dan toestel plus de reparatie betaalt voor een toestel welke cosmetisch defect is en niet hardware matig. Nu bieden zij een telefoon aan die de TS geheel moet betalen. 700 euro is best wat geld (voor een iPhone 7 128gb niet) waarom zou je daar dan mee akkoord gaan. Telefoon terug vragen en contact zoeken met Google of iemand die het wel kan maken. Garantie heb je toch niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Mrjraider op 03-03-2017 14:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit aankoop betreft gooi ik het topic even van AND naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Waar haal jij vandaan dat ze voor Reparatie bedrag je een nieuw toestel moeten leveren?

Jij laat hem vallen dus zover ik weet hoeft Belsimpel helemaal niets te regelen. En alles wat ze doen is puur uit coulance.

Als ik even snel kijk krijg je ongeveer 100 euro korting.

Waarom vind jij het onacceptabel dat hun voor jou stommiteit moet opdraaien? Je hebt hem immers zelf laten vallen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Huh? Wacht even, jij laat zelf je toestel op de grond kapot vallen en jou zienswijze is nu dat de partij die de telefoon heeft verkocht aan je tegen reparatiekosten een nieuw toestel verschuldigd is ?? 8)7

Of Belsimpel zelf toestellen repareert of uitbesteed aan derden in binnen- of buitenland gaat jou helemaal niets aan en dat mogen zij zelf beslissen.

Belsimpel is jou helemaal niets verschuldigd en je hebt helemaal nergens recht op. Dat zij je korting aanbieden op een ander toestel is een genereus aanbod maar zijn ze niet verplicht.

[ Voor 22% gewijzigd door Breezers op 03-03-2017 11:30 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:34
Je laat je eigen telefoon vallen, dan moet je er niet raar van op kijken dat het geld kost.
Wat je kan doen is het proberen bij de inboedel verzekering op te geven, is mij ook ooit gelukt.
Als het niet lukt zijn er misschien ergens spare parts te koop en kun je je telefoon zelf fixen?

YouTube: Google Pixel Teardown - Screen Repair Battery Replacement Fix

Mocht dit allemaal niet van toepassing zijn, lekker opsturen en laten maken voor 150$?

[ Voor 26% gewijzigd door Clavis op 03-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
loki504 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:16:
Waar haal jij vandaan dat ze voor Reparatie bedrag je een nieuw toestel moeten leveren?

Jij laat hem vallen dus zover ik weet hoeft Belsimpel helemaal niets te regelen. En alles wat ze doen is puur uit coulance.

Als ik even snel kijk krijg je ongeveer 100 euro korting.

Waarom vind jij het onacceptabel dat hun voor jou stommiteit moet opdraaien? Je hebt hem immers zelf laten vallen.
Belsimpel heeft op haar website aangegeven dat het toestel gerepareerd kan worden en dat zij het voor je regelen. Inmiddels verkopen ze de Pixel telefoons niet meer, dus staat het ook niet op de website.
In de communicatie geven ze aan dat het toestel niet gerepareerd kan worden, echter is dat niet waar. Hij kan gerepareerd worden, maar niet in Nederland. De Google Pixel XL wordt niet officieel in Nederland verkocht, dus kan hij niet naar de fabrikant of een andere officieel ondersteunde reparateur.
Ondanks dat ik de schade zelf veroorzaakt heb, hebben zij de indruk gewekt dat het toestel door/bij Belsimpel kan worden gerepareerd. Zonder die zekerheid had ik nog wel even een paar keer nagedacht voordat ik een telefoon van meer dan €900 ging kopen. Vandaar dat ik vind dat er een andere oplossing moet worden aangeboden dan deze.
Clavis schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:35:
Je laat je eigen telefoon vallen, dan moet je er niet raar van op kijken dat het geld kost.
Wat je kan doen is het proberen bij de inboedel verzekering op te geven, is mij ook ooit gelukt.
Als het niet lukt zijn er misschien ergens spare parts te koop en kun je je telefoon zelf fixen?

YouTube: Google Pixel Teardown - Screen Repair Battery Replacement Fix

Mocht dit allemaal niet van toepassing zijn, lekker opsturen en laten maken voor 150$?
Dat snap ik ook. Maar zie hier boven voor mijn reactie.

[ Voor 22% gewijzigd door vantslot op 03-03-2017 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
Als je even aangeeft waar ze zeggen dat het toestel gerepareerd kan worden dan zou dat fijn zijn. Wat ik heb gevonden is het volgende : https://www.belsimpel.nl/...ie-reparatie#geengarantie. Ze zeggen dus: "Is je product kapot en heb je geen garantie meer? Dan kunnen we je nog steeds helpen. Vaak kun je jouw product gewoon laten repareren. Let er wel op dat hier kosten aan verbonden zijn.", ze zeggen dus dat ze vaak een product kunnen laten repareren. Ze zeggen dus niet: "Is jou toestel kapot wij repareren hem voor een lager bedrag dan de nieuw waarde. In mijn ogen wekken ze dus niet de indruk dat ze hoe dan ook altijd je toestel kunnen en/of zullen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
vantslot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Belsimpel heeft op haar website aangegeven dat het toestel gerepareerd kan worden en dat zij het voor je regelen. Inmiddels verkopen ze de Pixel telefoons niet meer, dus staat het ook niet op de website.
In de communicatie geven ze aan dat het toestel niet gerepareerd kan worden, echter is dat niet waar. Hij kan gerepareerd worden, maar niet in Nederland. De Google Pixel XL wordt niet officieel in Nederland verkocht, dus kan hij niet naar de fabrikant of een andere officieel ondersteunde reparateur.
Ondanks dat ik de schade zelf veroorzaakt heb, hebben zij de indruk gewekt dat het toestel door/bij Belsimpel kan worden gerepareerd. Zonder die zekerheid had ik nog wel even een paar keer nagedacht voordat ik een telefoon van meer dan €900 ging kopen. Vandaar dat ik vind dat er een andere oplossing moet aangeboden dan deze.
Maar geldt dat voor Garantie reparatie? Of elke vorm van reparatie? Daar zit nogal een verschil in. Ik kan mij niet voorstellen dat Belsimpel claimt alle reparaties op zich te nemen die niet binnen de garantie vallen.
Dit zie ik ook totaal niet terug op https://www.belsimpel.nl/...ie-reparatie#geengarantie Maar je kan 2 dingen doen. Zelf naar de VS sturen.(vraag even aan Belsimpel of je Garantie dan gewoon in takt blijft. Anders bij 1 van de reparatie punten in Nederland.
http://www.schermgebroken.nl/google-pixel-xl-reparatie bv.

Maar dat heb je altijd als je een product koopt wat niet officieel uitgebracht is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
De Pixel wordt toch ook in Duitsland officieel verkocht. Lijkt me een handigere route dan via de VS.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
CCJJVV schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:07:
Als je even aangeeft waar ze zeggen dat het toestel gerepareerd kan worden dan zou dat fijn zijn. Wat ik heb gevonden is het volgende : https://www.belsimpel.nl/...ie-reparatie#geengarantie. Ze zeggen dus: "Is je product kapot en heb je geen garantie meer? Dan kunnen we je nog steeds helpen. Vaak kun je jouw product gewoon laten repareren. Let er wel op dat hier kosten aan verbonden zijn.", ze zeggen dus dat ze vaak een product kunnen laten repareren. Ze zeggen dus niet: "Is jou toestel kapot wij repareren hem voor een lager bedrag dan de nieuw waarde. In mijn ogen wekken ze dus niet de indruk dat ze hoe dan ook altijd je toestel kunnen en/of zullen repareren.
Werk je bij Belsimpel ofzo? Wat een toontje zeg :+
Maar klopt, ik vrees dat ik je gelijk moet geven en beter had moeten lezen.
loki504 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:16:
[...]

Maar geldt dat voor Garantie reparatie? Of elke vorm van reparatie? Daar zit nogal een verschil in. Ik kan mij niet voorstellen dat Belsimpel claimt alle reparaties op zich te nemen die niet binnen de garantie vallen.
Dit zie ik ook totaal niet terug op https://www.belsimpel.nl/...ie-reparatie#geengarantie Maar je kan 2 dingen doen. Zelf naar de VS sturen.(vraag even aan Belsimpel of je Garantie dan gewoon in takt blijft. Anders bij 1 van de reparatie punten in Nederland.
http://www.schermgebroken.nl/google-pixel-xl-reparatie bv.

Maar dat heb je altijd als je een product koopt wat niet officieel uitgebracht is in Nederland.
Ik vrees dat Garantie ook niet goed geregeld is voor deze telefoon. Verder staat de aftersales van Belsimpel niet bekend als de meest coulante. Wat hun goed recht is natuurlijk en begrijpelijk aangezien de marges niet enorm zullen zijn.
TheFes schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:44:
De Pixel wordt toch ook in Duitsland officieel verkocht. Lijkt me een handigere route dan via de VS.
Ja, echter op de helppagina is er geen bedrijf te vinden die dit doet, alleen een telefoonnummer wacht CTDI. Hen ook maar benaderen dan: https://support.google.com/store/answer/7182296?hl=en Voor VS en UK is dit er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dat 1 man bij volle maan in Alaska een Pixel kan repareren betekent nog niet dat Belsimpel met hem een contract heeft ;) Geen contract = kan niet gerepareerd worden door Belsimpel.
Jij laat je telefoon vallen, hier is dan ook geen sprake van garantie. Dat Belsimpel jouw telefoon aanneemt voor reparatie (noem het reparatie/vervangen/...) is dan ook niets anders dan service, om er dan zo over te klagen dat ze dat doen is dan ook niet erg realistisch...
Je hebt 3 opties: nieuwe telefoon kopen, hopen op coulance van Belsimpel en via hun met korting een nieuwe telefoon kopen of zelf aanprutsen en hopen dat je de telefoon kan repareren, klagen op een winkel die je heel vriendelijk helpt (terwijl ze daar niets verplicht zijn) maakt je niet erg constructief ;)
Denk eigenlijk dat Belsimpel hier juist laat zien dat ondanks lage marges ze extreem behulpzaam zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door RGAT op 03-03-2017 13:05 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
RGAT schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:03:
Dat 1 man bij volle maan in Alaska een Pixel kan repareren betekent nog niet dat Belsimpel met hem een contract heeft ;) Geen contract = kan niet gerepareerd worden door Belsimpel.
Jij laat je telefoon vallen, hier is dan ook geen sprake van garantie. Dat Belsimpel jouw telefoon aanneemt voor reparatie (noem het reparatie/vervangen/...) is dan ook niets anders dan service, om er dan zo over te klagen dat ze dat doen is dan ook niet erg realistisch...
Je hebt 3 opties: nieuwe telefoon kopen, hopen op coulance van Belsimpel en via hun met korting een nieuwe telefoon kopen of zelf aanprutsen en hopen dat je de telefoon kan repareren, klagen op een winkel die je heel vriendelijk helpt (terwijl ze daar niets verplicht zijn) maakt je niet erg constructief ;)
Denk eigenlijk dat Belsimpel hier juist laat zien dat ondanks lage marges ze extreem behulpzaam zijn.
Nu doe je net alsof het onredelijk is om zelfs maar te verwachten dat een Pixel uberhaupt kan worden gerepareerd. Daarnaast is het volgens mij heel normaal dat je voor reparatie terecht kunt bij de winkel waar je iets koopt. Zeker in de telecom.

En waar klaag ik? Ik geef alleen aan dat ik het aangebodene onacceptabel vind en vraag me hard op af hoe ik in mijn recht sta. Zoals jullie hier allemaal aangeven kan ik zelf de telefoon ter reparatie naar de VS, UK of DE sturen. Dit had Belsimpel ook kunnen aanbieden? In het kader van: "Tot het uiterste voor jou"? Zij hebben immers een telefoon verkocht, die niet in Nederland had mogen worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets is niet altijd te repareren, als je bijvoorbeeld het scherm breekt kan vrijwel iedereen dat wel repareren. Vergelijk het met een auto, op een gegeven moment is de schade zo groot dat deze niet te repareren is, (of het financieel ongezond is dit te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

vantslot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Nu doe je net alsof het onredelijk is om zelfs maar te verwachten dat een Pixel uberhaupt kan worden gerepareerd. Daarnaast is het volgens mij heel normaal dat je voor reparatie terecht kunt bij de winkel waar je iets koopt. Zeker in de telecom.

En waar klaag ik? Ik geef alleen aan dat ik het aangebodene onacceptabel vind en vraag me hard op af hoe ik in mijn recht sta. Zoals jullie hier allemaal aangeven kan ik zelf de telefoon ter reparatie naar de VS, UK of DE sturen. Dit had Belsimpel ook kunnen aanbieden? In het kader van: "Tot het uiterste voor jou"? Zij hebben immers een telefoon verkocht, die niet in Nederland had mogen worden verkocht.
Als je zegt dat je iets onacceptabel vindt dan klaag je toch?

Simpel gezegd, heb je geen enkele rechten in deze zaak. Belsimpel zou het toestel voor je op kunnen sturen naar de VS maar als ze daar geen enkele relatie mee hebben dan snap ik dat ze dat niet doen. Recht op die (extra) service heb je sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf een telefoon reparateur en vind dit belachelijk.

Als je garantie aanbiedt moet je, je daar ook aan houden.

Heb je geen zekerheid over garantie? Geef dan ook geen garantie.

Je hebt recht op die reparatie en anders recht op een nieuwe Pixel.

Ik geef je groot gelijk en sta volledig achter je.

(Ik baseer mijn reactie op het geval dat je toestel verzekerd is bij Belsimpel)

(Indien je toestel niet bij Belsimpel verzekerd is, is het je eigen schuld en moet je niet bij Belsimpel aan gaan kloppen)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2017 14:41 . Reden: Moest nog wat bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
emnich schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Als je zegt dat je iets onacceptabel vindt dan klaag je toch?

Simpel gezegd, heb je geen enkele rechten in deze zaak. Belsimpel zou het toestel voor je op kunnen sturen naar de VS maar als ze daar geen enkele relatie mee hebben dan snap ik dat ze dat niet doen. Recht op die (extra) service heb je sowieso niet.
Ik geef aan dat ik het onacceptabel vind wat ze me aan bieden. Ik uit nergens mijn ontevredenheid over wat ze me bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Je hebt hem zelf laten stuiteren, geen garantie dus geen verplichting voor BS.
Wat let jou om contact te zoeken met Google om te vragen waar je terecht kunt voor reparatie?

Je staat niet in je recht om iets te claimen/verwachten van BS want ze zeggen zelf
Vaak kun je jouw product gewoon laten repareren
Ik heb de nadruk even op vaak gelegd. In dit geval hebben ze dus blijkbaar geen contact met een reparateur die de onderdelen kan inkopen in NL omdat het toestel niet officieel in NL is verkocht. Waarom denk je dan dat ze iets verplicht zouden zijn?
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:39:

Heb je de TS wel begrepen? Dit betreft GEEN garantie zaak.
edit: En je uitspraak Heb je geen zekerheid over garantie? Geef dan ook geen garantie. slaat nergens op natuurlijk. Garantie is wettelijk geregeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 03-03-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, niet gelezen. Bedankt voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online

Volledig mee eens dat een winkel die garantie aanbiedt die dan ook moet geven volgens de wet, gaat hier echter niet over garantie ;)
Belsimpel wil TS helpen een probleem van TS op te lossen, Belsimpel is verder nergens verplicht iets te doen omdat het hier over gebruikersschade gaat, niet over garantie. Als de telefoon ontploft was door een slechte accu had Belsimpel (kosteloos) een nieuwe of vervangend exemplaar (zonder bomaccu...) moeten aanbieden maar het gaat om schade die volledig ontstaan is door TS zelf waar Belsimpel dus niks mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, sorry voor mijn halve reactie. Ik dacht dat zijn toestel verzekerd was bij Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504

Dus ik laat mijn scherm repareren. Loop naar buiten. Gooi hem onder een auto. Krijg ik een nieuwe van je?

Bel simpel zal zich ook wel echt hun wettelijke reparatie houden.(er zijn meerdere die een pixel XL kunnen repareren). Maar dat is nu niet van toepassing. Hij laat hem zelf vallen. Dan mag hij ook de problemen oplossen. Belsimpel kan(niet verplicht). Begeleiden bij de reparatie. Waar Belsimpel nu duidelijk vanaf ziet.

/edit je had et verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
Gadgeteer schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:40:
Je hebt hem zelf laten stuiteren, geen garantie dus geen verplichting voor BS.
Wat let jou om contact te zoeken met Google om te vragen waar je terecht kunt voor reparatie?

Je staat niet in je recht om iets te claimen/verwachten van BS want ze zeggen zelf
[...]

Ik heb de nadruk even op vaak gelegd. In dit geval hebben ze dus blijkbaar geen contact met een reparateur die de onderdelen kan inkopen in NL omdat het toestel niet officieel in NL is verkocht. Waarom denk je dan dat ze iets verplicht zouden zijn?

[...]

Heb je de TS wel begrepen? Dit betreft GEEN garantie zaak.
Jep, dat woordje vaak is waar ik over heen heb gelezen. AIs ik dat had gelezen dan had ik dit hele topic niet gestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die wettelijke garantie van Belsimpel geldt toch alleen voor fabricage fouten en dergelijken?

Ik dacht dat we het hadden over een garantie afgesloten bij je toestel bij Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

vantslot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Ik geef aan dat ik het onacceptabel vind wat ze me aan bieden. Ik uit nergens mijn ontevredenheid over wat ze me bieden.
Misschien viel ik over het woordje onacceptabel wat bij mij suggereert dat ze iets doen wat niet helemaal goed is. Dat gedrag vindt ik onacceptabel

Als je puur bedoelde dat je het voor jou geen goed voorstel vind dan snap ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar vantslot, waarom verwacht je van Belsimpel dat zij jouw toestel gratis maken als jij hem hebt laten vallen en geen garantieplan hebt afgesloten bij Belsimpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:49:
Maar vantslot, waarom verwacht je van Belsimpel dat zij jouw toestel gratis maken als jij hem hebt laten vallen en geen garantieplan hebt afgesloten bij Belsimpel?
Dat verwacht hij ook helemaal niet meer.
vantslot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Jep, dat woordje vaak is waar ik over heen heb gelezen. AIs ik dat had gelezen dan had ik dit hele topic niet gestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@Verwijderd Hij verwacht helemaal niet dat het gratis gebeurt, hij verwacht alleen dat ze er een rol in spelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Eigenlijk heeft ts wel een punt. Je koopt een toestel voor x euro, laat hem vallen en zou hem bij wijze van spreken voor 150 euro kunnen laten maken. Je hebt dan toestel plus de reparatie betaalt voor een toestel welke cosmetisch defect is en niet hardware matig. Nu bieden zij een telefoon aan die de TS geheel moet betalen. 700 euro is best wat geld (voor een iPhone 7 128gb niet) waarom zou je daar dan mee akkoord gaan. Telefoon terug vragen en contact zoeken met Google of iemand die het wel kan maken. Garantie heb je toch niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Mrjraider op 03-03-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh op die manier @emnich en @Ruud

Sorry ik zit echt midden in deze discussie zonder enige research van wat er al gezegd is.

Beetje dom van me.

Maar als ik het goed begrijp wordt Belsimpel hier als een tussenpersoon gebruikt voor het maken van jouw toestel.

Laten we zeggen dat de Pixel telefoons van Google niet echt heel goedkoop zijn. (Niet gebaseerd op de waarde van een iPhone ofzo).

Het kopen van een duur toestel betekent ook VAAK dat reparaties duur zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2017 15:02 . Reden: Oncompleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
emnich schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:52:
@Verwijderd Hij verwacht helemaal niet dat het gratis gebeurt, hij verwacht alleen dat ze er een rol in spelen.
Exact.
Mrjraider schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:53:
Idd! Dank je :P
Dus dat is ook wat ik ga doen. De officiele reparateur in de UK zegt zelfs dat wanneer zij er inslagen het toestel te repareren: "the two year warranty is re-instated". Echter zal ik omdat het toestel niet officieel in Nederland wordt verkocht, wel helemaal geen garantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
Ts zijn punt is: "Nu zijn ze mijns inziens tegen reparatiekosten een vergelijkbaar toestel verschuldigd.". Waar we met zijn alle al over eens zijn dat dit hem niet wordt ;). De telefoon die TS wordt aangeboden kost normaal €837,- Dus krijgt hij uit coulance van Belsimpel €150,- korting op een nieuw toestel. Hij hoeft hier uiteraard niet akkoord mee te gaan en natuurlijk is de betere keuze die jij ook al benoemd zelf ergens de telefoon laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
TS heeft helemaal geen punt.

A. Hij kan helemaal geen nieuwe telefoon eisen voor reparatie kosten. Ook al hij is niet meer te maken.
B. Er staat zover ik weet ook niet in de wet dat wat je verkoopt ook buiten garantie reparatie moet bieden. Dit kan uiteraard wel als cousance.

Dus waar heeft de TS dan precies gelijk in?

En raperatie is door de andere tweakers ook aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:06:
[...]

TS heeft helemaal geen punt.

A. Hij kan helemaal geen nieuwe telefoon eisen voor reparatie kosten. Ook al hij is niet meer te maken.
B. Er staat zover ik weet ook niet in de wet dat wat je verkoopt ook buiten garantie reparatie moet bieden. Dit kan uiteraard wel als cousance.

Dus waar heeft de TS dan precies gelijk in?

En raperatie is door de andere tweakers ook aangeboden.
Hij heeft wel gelijk dat hij zegt, hier ga ik niet mee akkoord. Dat je een telefoon cosmetisch molt en dat voor een bedrag laat maken (of zelfs zou verkopen) staat niet evenredig aan het bedrag wat er bijbetaald dient te worden om een iphone te krijgen (of een andere telefoon). Dit lijkt mi eerder op een verkapte verkooppoging dan een coulance.
Garantie heeft de TS niet meer want dat ding is gevallen, maar een cosmetische reparatie van een glasplaat kost echt geen 900 euro :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Mrjraider schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:41:
[...]

Hij heeft wel gelijk dat hij zegt, hier ga ik niet mee akkoord. Dat je een telefoon cosmetisch molt en dat voor een bedrag laat maken (of zelfs zou verkopen) staat niet evenredig aan het bedrag wat er bijbetaald dient te worden om een iphone te krijgen (of een andere telefoon). Dit lijkt mi eerder op een verkapte verkooppoging dan een coulance.
Garantie heeft de TS niet meer want dat ding is gevallen, maar een cosmetische reparatie van een glasplaat kost echt geen 900 euro :>
Uiteraard. Wij hebben ook nergens aan gegevens dat hij verplicht is dat aanbod aan te nemen. Alleen dan hij naar zijn andere punten kan fluiten en biet reeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

vantslot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:09:
[...]
Echter zal ik omdat het toestel niet officieel in Nederland wordt verkocht, wel helemaal geen garantie hebben.
Je hebt dit toestel bij een Nederlands bedrijf gekocht, dus bij voorbaat zijn zij verplicht om jouw garantie aan te bieden. Indien hij officieel niet verkocht mag worden, dan hadden zij hem niet aan je moeten verkopen indien ze je geen garantie willen geven.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
LankHoar schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:26:
[...]

Je hebt dit toestel bij een Nederlands bedrijf gekocht, dus bij voorbaat zijn zij verplicht om jouw garantie aan te bieden. Indien hij officieel niet verkocht mag worden, dan hadden zij hem niet aan je moeten verkopen indien ze je geen garantie willen geven.
Lees het hele draadje nou even, dit doet er in dit geval niet toe, hij heeft het toestel zelf laten vallen, dus hij hééft geen garantie, want dit betreft gebruikersschade.

[ Voor 5% gewijzigd door Marly op 03-03-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Marly schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:29:
[...]

Lees het hele draadje nou even, dit doet er in dit geval niet toe, hij heeft het toestel zelf laten vallen, dus hij hééft geen garantie, want dit betreft gebruikersschade.
Lees mijn quote nou even. Ik reageer op zijn reactie over het weer garantie hebben na reparatie, niet voor deze reparatie ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Marly schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:29:
[...]

Klopt maar als je hem aanbied ter reparatie, bij het bedrijf waar je het gekocht heb dan hebben ze wel enige verplichting je te helpen met de reparatie. Hetzij onder garantie, hetzij tegen betaling. Dus, in principe moet belsimpel wel wat behulpzamer zijn dan nu. Vind net kolder dat een Nederlandse winkel een verkocht toestel niet in dit land kan laten fixen, dan werk je toch gezamenlijk naar een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:34:
[...]

Klopt maar als je hem aanbied ter reparatie, bij het bedrijf waar je het gekocht heb dan hebben ze wel enige verplichting je te helpen met de reparatie. Hetzij onder garantie, hetzij tegen betaling. Dus, in principe moet belsimpel wel wat behulpzamer zijn dan nu. Vind net kolder dat een Nederlandse winkel een verkocht toestel niet in dit land kan laten fixen, dan werk je toch gezamenlijk naar een oplossing?
Als je de telefoon aanbiedt onder garantie wel ja, als je de telefoon aanbiedt ter reparatie omdat je hem kapot gemaakt hebt (per ongeluk, dat wel) zijn ze je niks verplicht behalve wat klantvriendelijkheid misschien.
Grote kans dat Belsimpel de fabrikant heeft gevraagd hoe de reparatie in Nederland gaat via hun en dat de fabrikant dat geweigerd heeft omdat het geen garantie kwestie is, dan kan Belsimpel er weinig aan doen, tel daarbij op dat ze nog steeds 0 verplichtingen hebben hier en dan doen ze nog een hele vriendelijke aanbieding van 150,- korting, dat is het beste wat ze kunnen doen.

Beetje raar dat een winkel die het eens een keer goed doet dan wordt bestempelt alsof ze bijna crimineel een telefoon proberen aan te smeren ;) Wat had je dan verwacht als je je telefoon laat vallen...
Verder lees ik nergens dat het over cosmetische schade gaat, zat gevallen gezien waar valschade meer dan alleen het scherm sloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mrjraider Belsimpel kan er ook weinig aan doen dat ze het toestel niet in Nederland kunnen laten maken. Ze gaan altijd naar de beste reparateur die ze hebben / kunnen vinden. Niet bij een of andere random reparateur. Ze blijven zo lang ze kunnen bij dezelfde.

Opzich is dat ook wel begrijpelijk. "Never change a winning team"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
RGAT schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:41:
[...]

Als je de telefoon aanbiedt onder garantie wel ja, als je de telefoon aanbiedt ter reparatie omdat je hem kapot gemaakt hebt (per ongeluk, dat wel) zijn ze je niks verplicht behalve wat klantvriendelijkheid misschien.
Grote kans dat Belsimpel de fabrikant heeft gevraagd hoe de reparatie in Nederland gaat via hun en dat de fabrikant dat geweigerd heeft omdat het geen garantie kwestie is, dan kan Belsimpel er weinig aan doen, tel daarbij op dat ze nog steeds 0 verplichtingen hebben hier en dan doen ze nog een hele vriendelijke aanbieding van 150,- korting, dat is het beste wat ze kunnen doen.

Beetje raar dat een winkel die het eens een keer goed doet dan wordt bestempelt alsof ze bijna crimineel een telefoon proberen aan te smeren ;) Wat had je dan verwacht als je je telefoon laat vallen...
Verder lees ik nergens dat het over cosmetische schade gaat, zat gevallen gezien waar valschade meer dan alleen het scherm sloopt...
Heb hem nog een paar dagen zonder problemen op vakantie gebruikt, dus lijkt idd alleen cosmetische schade.
Het heeft verder twee weken geduurd voordat ze uitsluitsel konden geven. Ik snap dat dingen tijd kosten, maar in dit geval, kan het niet zolang hebben geduurd voordat ze wisten dat het toestel niet kon worden gerepareerd via fabrikant in Nederland. Dus dit zou weldegelijk kunnen worden uitgelegd als een verkooptactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Wat geeft belsimpel aan als je vraag om reparatie bij random reparatie bedrijf? En behoud van garantie(rapport van goedkeuring bv). Zodat je later nog wel gewoon recht heb op garantie.
Pagina: 1