SMP vraagje..

Pagina: 1
Acties:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb hier een dual cpu systeem, uitgerust met een p3 450 en een p3 600, nou zoek ik een tooltje waarmee ik een bepaalde batch taak op 1 cpu kan laten draaien... (dus als die 100% vraagt, dat ie alleen van 1 cpu dat kan doen)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
welk os draai je?

A wise man's life is based around fuck you

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:35

scorpionv

This space for rent

SMP Seesaw, dat biedt die mogelijkheid. Onder Win2K dan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• DukeBox
  • Niet online
2k dus.. ik ga ff opzoek, wil namelijk die 450 de systeem taken laten afhandelen en die 600 de sql query's

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:35

scorpionv

This space for rent

http://www.mlin.net/SMPSeesaw.shtml
Ff de URL opgezocht... :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• DukeBox
  • Niet online
bedankt, op een ander forum wisten ze niets, en hadden ze alleen te melden dat een 450/600 niet samen kunnen werken..

• Zwelgje
leuke tool, alleen zie ik dat je geen services kan isolaten op een bepaalde cpu, alleen user programma's helaas, want veel dingen (sql server/exchange) draaien als service... :(

Verwijderd

Is niet zo moeilijk onder w2k...... zit standaard in taskmanager ingebouwd.

Open de taskmanager en ga naar de tab Processen. Klik hier met de rechter muis op de thread die je op de andere cpu wil laten draaien, en selecteer dan affinity. Hier kan je instellen of beide cpu's of een enkele moet worden gebruikt... :)

succes!!

• Zwelgje
ja maar zelfs met de taskmanager kun je geen services veranderen.

Verwijderd

Hmmz.... ok heb je helemaal gelijk in......

Maar ik zie wel de thread Services.exe staan, is dit niet de thread die alle services bedient?????? dan zou je dus wel voor alle services in 1 keer kunnen zeggen dat ze op cpu2 moeten draaien.....

Of wil je perse per service kunnen instellen op welke cpu hij draait??

• Zwelgje
service per cpu instellen lijkt me wel gewenst,

overigens voor de liefhebbers, voor SMP systemen heeft MS een tooltje om per cpu aan te wijzen wel IRQ door welke cpu wordt afgehandeld..

• Zwelgje
maar eh vraag aan dukebox, sinds wanneer kun je met 2 verschillende CPU's (kwa snelheid althans) op een mainboard draaien? ik heb zelf een MSI mainboard (zie sig) die vereist perse 2 cpu's met dezelfde kloksnelheid, ze moeten zelfs van de zelfde stepping etc/etc zijn!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de service onder een useraccount te laten draaien ipv. het system-account? Je hebt namelijk via de gui(taskmgr) geen rechten om system processen te wijzigen(prio/affinity/end process).
Pagina: 1