Vraagje over IDE kabels bij KT7-Raid

Pagina: 1
Acties:

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 09:50
Wat is het verschil tussen deze twee, ze lijken bij verschillende fabrieken gemaakt

En bij de ene is er ongeveer op halve cm van de blauwe connector een draadje doorgeknipt

Hebben jullie dat ook en waarom bij de ene kabel wel en de andere niet, of moet ik gewoon een nieuwe kabel vragen

Help me out

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
?? doorgeknipt ?? lijkt me niet helemaal in orde. er zit geen verschil tussen een standaard udma-66/100 en een voor raid udma 66/100. het zijn allebeide 40polige connectors met een 80aderige flatkabel. (om en om signaal/aarde) lijkt mij een productiefout. nieuwe halen!

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Samael
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-03-2023
Volgens de handleiding van de Abit BP6 hoort er bij een UATA-66 kabel altijd een stukje draad te missen op de plaats waar -MAD- over spreekt.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy!!

• -MAD-
  • Laatst online: 04-09 09:50
maar waarom is dat dan??

en waarom bij de ene kabel wel en bij de andere kabel niet??

• Demo
  • Laatst online: 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij is de onderbreking in de ene kabel ivm master/slave. Maakt ook uit hoe je de schijven eraan hangt (zegt de manual). Waarom de ander het niet heeft weet ik niet, is het geen gewone IDE kabel?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:32
ws ontbreekt in de andere kabel gewoon de pen in de connector, of valt de onderbreking precies onder de connector, HELAAS heeft die idioot die die kabels verzonnen heeft ze geschikt gemaakt voor cable select (automatische master/slave selectie afhankelijk van de positie op de kabel)
, dat houd in dat je master device automatisch altijd op het einde van de kabel zit, maar vrijwel alle ata 66 kabels hebben de connectoren precies verkeerd aan de kabel zitten zodat je flink aan de kabel moet snokken om het ding passend te maken... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif
Pagina: 1