RX 470 single fan niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stefantk
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-07-2025
Hallo,

Ik heb vandaag mijn rx470 binnen gekregen en deze in mijn pc gebouwd. Ik heb echter het volgende probleem: in apparaatbeheer wordt de kaart niet herkend, en radeon settings geeft dat de driver niet geïnstalleerd is. Dit heb ik echter al wel gedaan. ( En de oude verwijderd) Ook draait de fan niet, alleen heel even tijdens het opstarten. Waar kan dit aan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

AMD FX-8120
AsRock 970 extreme4
XFX RX 470 single fan triple-x
480w voeding.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de driver verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds niks.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Groet,
Stefan

Alle reacties

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-01 20:38

Nemesizz

Untouchable

De 6-pin PCI-e power connector wel aangesloten?
480w voeding
Welke voeding? (merk, want 480W zegt helaas bar weinig, er zit een wereld van verschil tussen een '480W' MSTech of een 480W Seasonic om maar wat te noemen).
Ook draait de fan niet, alleen heel even tijdens het opstarten. Waar kan dit aan liggen?
Dit doen heel veel moderne videokaarten, ventilator gaat pas draaien bij een bepaalde temperatuur (vaak boven de 60ºC) dit is dus normaal.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

BIOS ook up to date? Oudere borden en nieuwe kaarten mixen niet altijd.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Stefantk
De voeding is een Tagan tg480 u15, ik heb de bios al naar de laatste versie geüpdatet. 6pins pci-e is aangesloten.

Verwijderd

Hoe oud is de voeding?

• Stefantk
Ik schat een jaar of 7

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke driver heb je geïnstalleerd?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-01 10:47
Hoe heb je de drivers gedeinstalleerd / geinstalleerd? Zie je de kaart wel in je bios?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Stefantk
Ik heb met guru alle oude drivers verwijderd, en daarna de nieuwste drivers van de AMD site gedownload en geïnstalleerd. Hoe kan ik de kaart in de bios zien?
Pagina: 1