map grootte groter dan grootte op schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illievanilli
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-02-2024
Hallo,

Ik kreeg een melding dat mijn schijf bijna vol was, dus ben ik de bestanden uit mijn downloads folder gaan verplaatsen naar mijn D station. (De C partitie is in gebruik voor voornamelijk het OS e.d.). Na zo'n 80GB aan bestanden te hebben overgeheveld is nu echter het probleem dat ik nog steeds de melding krijg dat er geen schijfruimte is. Nu heb ik de eigenschappen bekeken van de Downloads map, en nou staat er dat de Grootte 82,1GB is, maar de grootte op de schijf maar 9,6GB is. Hier zit hem dus waarschijnlijk de crux.

Ik heb mijn laptop al uit- en aangezet maar dit lost het probleem in elk geval niet op.
Heeft er iemand suggesties waar het aan kan liggen en hoe het op te lossen valt?

Alvast Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:08
Doe op de C: eens een schijfopruiming (Verkenner, C:, Eigenschappen). zoveel mogelijk aanvinken. Evt. ook systeembestanden-knop aanklikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prullenbak ook leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 12:49

Dograver

>> Insert Title Here <<

Je hebt het over een partitie en een laptop.
Zit er fysiek gezien maar 1 schijf in de laptop of het je de DVD drive opgegeven en daar een 2e aparte schijf in gezet?
Check dit even in schijfbeheer (deze computer > rechtermuisnknop > manage/beheren>schijfbeheer.
Een partitie is natuurlijk wat anders dan een fysieke harde schijf. Als je 80 Gigabyte hebt verplaatst dan verplaats je mogelijk ook het probleem. Of juist helemaal niet omdat C:\ en D:\ technisch gezien 1 en dezelfde schijf zijn en de data dus aanwezig blijft op 1 en dezelfde fysieke schijf.

Anders middels Treesize Free eens een scan laten draaien op de C:\ en of D:\.Daarmee kun je heel snel zien waar de ruimte in gaat zitten en wat er eventueel weg kan.
CCleaner eens een run laten draaien v.w.b. tijdelijke bestanden om wat extra ruimte te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dograver op 03-03-2017 11:39 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als het niet de prullenbak is, dan kan het ook NTFS compressie of hardlinks zijn die erin zitten.
Als er bijvoorbeeld veel disk images of scrubbed iso of van die dingen. Als je dat dan naar partitie kopieert die dat niet ondesteund zoals fat32, dan heb je de volle space nodig :p

In mijn wii tijd, waren de isos ook 4,7 gb groot maar slechts 400Mb op schijf :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
@Dograver Partities zijn en worden gezien als 2 verschillende schijven, je reserveert ruimte, this niet zo dat de andere partitie opeens verkleint (minder ruimte heeft)

@illievanilli De vraag is, heb je wel geknipt en geplakt? Of heb je alleen copy gedaan. Het kan ook zijn dat de schijf nog niet helemaal klaar was met opruimen van de verplaatste betanden, of idd het zit nog in de prullebak.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 12:49

Dograver

>> Insert Title Here <<

@mell33 100% mee eens, echter wordt er door de TS niet aangegeven vanaf welke schijf deze melding komt. Ik probeer te achterhalen van welke "partitie" deze melding komt. C:\ en/of D:\.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na zo'n 80GB aan bestanden te hebben overgeheveld is nu echter het probleem dat ik nog steeds de melding krijg dat er geen schijfruimte is
Zoals mensen hierboven al vermelden, ik vermoed dat het 1 fysieke schijf betreft waarbij er een C en D partitie zijn.
80 Gb verplaatsen van C naar D lost het probleem niet op dat je schijf vol zit.

De map Downloads geeft waarschijnlijk een overzicht van de totale downloads op zowel de C en D schijf (opgeteld 82+ Gb), de C map downloads zal maar 10 Gb zijn, vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Viper® schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:55:
[...]

80 Gb verplaatsen van C naar D lost het probleem niet op dat je schijf vol zit.
Als je c schijf vol zit en je verplaatst data naar de d schijf, dan lost dat wél je ruimte probleem op je c op.
Wat bedoel jij met 'niet oplossen' ?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:08
mell33 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Als je c schijf vol zit en je verplaatst data naar de d schijf, dan lost dat wél je ruimte probleem op je c op.
Tenzij de D: een virtuele (dynamische VHD) partitie betreft die fysiek op C:ligt. Dan wordt het verbruik op C: zelfs groter.

Normaal is de grootte op schijf altijd meer dan de bestandsgrootte. Een grootte op schijf die kleiner is dan de bestandsgrootte, kan volgens mij alleen als er een compressie op de Download map is ingesteld. Hoewel ik 9 van de 80 GB wel een erg sterke compressie vind.

De vraag is verder of TS de bestanden wel verplaatst heeft of enkel gekopieerd Zelfs als hij ze gewoon wist staan ze nog in de prullenbak en zelfs als de prullenbak wordt gewist staan er waarschijnlijk ook een aantal (bv exe's) in het opslaggebied voor systeemherstel (herstelpunten).

[ Voor 44% gewijzigd door TanteBeth op 03-03-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illievanilli
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-02-2024
Hoi allemaal!

Dank voor alle reacties, ik had niet eerder tijd te reageren. Ik ben er net achter gekomen wat het probleem was. Ik had de mappen wel geknipt en geplakt, maar er waren nog een aantal die bij uTorrent in gebruik waren van die 80GB grootte, en hoewel nog niet alles was binnengehaald stond die ruimte al 'gereserveerd'.

Ik had de instellingen in uTorrent wel al aangepast naar dat downloads binnen moesten worden gehaald op mijn D partitie, maar deze stonden nog ingesteld op C blijkbaar.

Bedankt voor de hulp in elk geval!
Pagina: 1