dion_b schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:52:
[...]
Exact wat mogelijk is hangt vrij sterk af van exact welk apparaat dat is en wat het kan. Geef dat eens aan... mogelijk kan het in bridge mode, mogelijk heeft het zelf als support voor een guest network, misschien heb je andere opties erop.
Bedenk dat als je een NAT router achter de modemrouter hangt, je gasten per default juist wel alle andere zaken achter de modemrouter kunnen benaderen, terwijl andere zaken op de modemrouter niet bij de gasten kunnen komen. Je zou het bijna beter kunnen omdraaien: router achter de modemrouter voor de eigen zaken van de klant van je, de gasten direct via modemrouter het internet op.
Sowieso, als een Archer C5 te duur is - wat voor zakelijke dienstverlening doe je? En welke verwachtingen zijn er op vlak van support? Bedenk dat goedkope zooi vaak weinig mogelijkheden heeft voor management op afstand en vaak duurkoop blijken als je tig keer die kant op moet om vastlopers op te lossen.
Hi, thanks voor je uitgebreide reactie. Ikzelf ben programmeur, maar in mijn vrije tijd help ik (oudere) mensen met de computer. In dit geval is het een eenmanszaak kapper, het enige wat ze heeft is een modum zonder wifi waar een pc en een pinapparaat aan hangt.
Het idee was, omdat ik dat thuis ook doe met de router, om een goedkoop routertje neer te zetten met een gastennetwerk, zodat de gasten niet bij elkaar of bij de pc/pin kunnen komen via het netwerk, en dat zijzelf met een evt nieuwe telefoon en laptop wel op haar eigen netwerk kan.
Zelf heb ik geen enorm verstand van routerconfiguratie, ik weet hoe ik een netwerk moet extenden met andere routers en hoe port forwarding werkt - meer eigenlijk niet. Daarom dacht ik aan deze makkelijke optie.
De rede dat het goedkoop moet zijn is omdat ze er niet zo veel aan wil uitgeven, omdat het een luxe is. Als het te duur word "dan hoeft het niet". Een echte rasnederlander!
Ik was benieuwd naar de opties, en dus vandaar de vraag.