Ik zoek een goedkope router met gastnetwerk.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroads
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-08 17:03
Hi.

Ik zoek voor een klant van mij een router waar ze een gastnetwerk op kan aanzetten, zodat haar klanten op de wifi kunnen zonder dat ze in het netwerk kunnen. Hij hoeft niet snel te zijn, zolang hij maar zo goedkoop mogelijk is.

Tweakers heeft helaas geen optie voor filteren op gastnetwerken - zou een leuke optie zijn voor een nieuw filter!

Heeft iemand een aanrader? O-)

Beste antwoord (via Roboroads op 03-03-2017 08:27)

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
TP-Link TL-WR841N. 20 euro, stabiel en makkelijke interface. Gastnetwerk opzetten kost je 20 seconden. (Ik heb m zelf al een half jaar in gebruik)

Ryzen 3600 - GTX1060

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazerB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 09:02
Ik heb een Tplink Archer C5 die dit kan.
Hoop als je hier wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroads
RazerB schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:00:
Ik heb een Tplink Archer C5 die dit kan.
Hoop als je hier wat mee kan.
Ik zet 'm op de lijst. Als het mogelijk is nog wat goedkoper dan dat, maar het is een oké optie. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Als het echt goedkoop moet, een tweede router geen optie?
Deze een WAN subnet van 255.255.255.254 (2 mogelijke ip adressen) geven en een ip adres direct naast het ip van de hoofd router (bijvoorbeeld normale gateway is 192.168.0.254, WAN word dan 192.168.0.253).

Is een goedkopere oplossing maar blijft wel een houtje touwtje oplossing. Kortom niet echt te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Welke router hebben ze nu ?

Misschien een optie om er OpenWRT of DD-Wrt er op te zetten. Dan kan je een gasten netwerk configureren en de portemonnee gesloten houden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroads
Luppie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:31:
Welke router hebben ze nu ?

Misschien een optie om er OpenWRT of DD-Wrt er op te zetten. Dan kan je een gasten netwerk configureren en de portemonnee gesloten houden.
Een simpel ISP modum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar hebben we https://tweakers.net/aanbod voor..

[ Voor 70% gewijzigd door Equator op 03-03-2017 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Wellicht zou het nog handig zijn als je erbij aangeeft wat het bereik van de router moet zijn. Betreft het slechts een ruimte of een groot gebouw? Heb zelf ervaring met Sitecom routers waarbij het zeer eenvoudig een guest netwerk op te zetten, echter er zijn meer routers en oplossingen zoals die van Luppie die mogelijk een uitkomst bieden.

edit.
over deze post heen gelezen

[ Voor 59% gewijzigd door Zeehond op 02-03-2017 22:24 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:04
Roboroads schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:58:
Hi.

Ik zoek voor een klant van mij een router waar ze een gastnetwerk op kan aanzetten, zodat haar klanten op de wifi kunnen zonder dat ze in het netwerk kunnen. Hij hoeft niet snel te zijn, zolang hij maar zo goedkoop mogelijk is.

Tweakers heeft helaas geen optie voor filteren op gastnetwerken - zou een leuke optie zijn voor een nieuw filter!

Heeft iemand een aanrader? O-)
Ubiquiti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroads
Zeehond schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:04:
Wellicht zou het nog handig zijn als je erbij aangeeft wat het bereik van de router moet zijn. Betreft het slechts een ruimte of een groot gebouw? Heb zelf ervaring met Sitecom routers waarbij het zeer eenvoudig een guest netwerk op te zetten, echter er zijn meer routers en oplossingen zoals die van Luppie die mogelijk een uitkomst bieden.
Het is 1 kamer - meer niet. een vierkante meter of 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Als het echt heel goedkoop moet kan je altijd nog een Xiaomi Mi WiFi router uit China bestellen. Er zijn verschillende modellen beschikbaar (vanaf ongeveer €15 euro). Ze hebben ook de mogelijkheid voor een gastnetwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Roboroads schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:13:
[...]

Het is 1 kamer - meer niet. een vierkante meter of 20.
Een Sitecom X3 N300 WLR-3100 v3 001 (€35) zou dan wellicht een geschikte router zijn bijv. Maar kijk uiteraard dus ook even naar wat andere als router voordragen.

Overigens over jouw post heen gelezen dat er nu alleen een modem staat, en dus OpenWRT geen oplossing is op een huidige router.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 02-03-2017 22:24 ]

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact wat mogelijk is hangt vrij sterk af van exact welk apparaat dat is en wat het kan. Geef dat eens aan... mogelijk kan het in bridge mode, mogelijk heeft het zelf als support voor een guest network, misschien heb je andere opties erop.

Bedenk dat als je een NAT router achter de modemrouter hangt, je gasten per default juist wel alle andere zaken achter de modemrouter kunnen benaderen, terwijl andere zaken op de modemrouter niet bij de gasten kunnen komen. Je zou het bijna beter kunnen omdraaien: router achter de modemrouter voor de eigen zaken van de klant van je, de gasten direct via modemrouter het internet op.

Sowieso, als een Archer C5 te duur is - wat voor zakelijke dienstverlening doe je? En welke verwachtingen zijn er op vlak van support? Bedenk dat goedkope zooi vaak weinig mogelijkheden heeft voor management op afstand en vaak duurkoop blijken als je tig keer die kant op moet om vastlopers op te lossen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroads
dion_b schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:52:
[...]

Exact wat mogelijk is hangt vrij sterk af van exact welk apparaat dat is en wat het kan. Geef dat eens aan... mogelijk kan het in bridge mode, mogelijk heeft het zelf als support voor een guest network, misschien heb je andere opties erop.

Bedenk dat als je een NAT router achter de modemrouter hangt, je gasten per default juist wel alle andere zaken achter de modemrouter kunnen benaderen, terwijl andere zaken op de modemrouter niet bij de gasten kunnen komen. Je zou het bijna beter kunnen omdraaien: router achter de modemrouter voor de eigen zaken van de klant van je, de gasten direct via modemrouter het internet op.

Sowieso, als een Archer C5 te duur is - wat voor zakelijke dienstverlening doe je? En welke verwachtingen zijn er op vlak van support? Bedenk dat goedkope zooi vaak weinig mogelijkheden heeft voor management op afstand en vaak duurkoop blijken als je tig keer die kant op moet om vastlopers op te lossen.
Hi, thanks voor je uitgebreide reactie. Ikzelf ben programmeur, maar in mijn vrije tijd help ik (oudere) mensen met de computer. In dit geval is het een eenmanszaak kapper, het enige wat ze heeft is een modum zonder wifi waar een pc en een pinapparaat aan hangt.

Het idee was, omdat ik dat thuis ook doe met de router, om een goedkoop routertje neer te zetten met een gastennetwerk, zodat de gasten niet bij elkaar of bij de pc/pin kunnen komen via het netwerk, en dat zijzelf met een evt nieuwe telefoon en laptop wel op haar eigen netwerk kan.

Zelf heb ik geen enorm verstand van routerconfiguratie, ik weet hoe ik een netwerk moet extenden met andere routers en hoe port forwarding werkt - meer eigenlijk niet. Daarom dacht ik aan deze makkelijke optie.

De rede dat het goedkoop moet zijn is omdat ze er niet zo veel aan wil uitgeven, omdat het een luxe is. Als het te duur word "dan hoeft het niet". Een echte rasnederlander!

Ik was benieuwd naar de opties, en dus vandaar de vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roboroads schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:03:
[...]

Ik was benieuwd naar de opties, en dus vandaar de vraag. :)
Daarom blijf ik ook benieuwd naar exact welke modemrouter daar nu van de ISP staat. Zoals gezegd beginnen je opties daar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Xiaomi Mi Wi-FI Router goedkoop en een goed bereik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
TP-Link TL-WR841N. 20 euro, stabiel en makkelijke interface. Gastnetwerk opzetten kost je 20 seconden. (Ik heb m zelf al een half jaar in gebruik)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 20:00
Uh, evel heel krom denkend - er is nu een werkend Wi-Fi netwerk vanuit het modem? Mooi, maak die publiek, gooi er een willekeurige el-cheapo router achter met nog een WiFi-netwerk voor 'prive' - hang alle 'prive' spullen achter die router en een kind kan de was doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:24

ComputerHoed

Electronica <3

Kan de OP geen gebruik maken van Google o.i.d.?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
@ufear
Roboroads schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:03:
[...]
In dit geval is het een eenmanszaak kapper, het enige wat ze heeft is een modum zonder wifi waar een pc en een pinapparaat aan hangt.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TS (OP?) post alleen maar dat 't voor "een KLANT" is.... Wat voor een 'klant' hebben we het over en moet er ook nog ooit enige support op geleverd worden door iemand anders dan "GOT"??

Dion_B vraagt niet voor niets zomaar iets ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 20:00
Ah my bad voor half lezen - ging er vanuit dat alle ISP's deze dagen wel iets met WiFi leverden - in dat geval een cheapo oplossing zoals de TP-link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:27:
TS (OP?) post alleen maar dat 't voor "een KLANT" is.... Wat voor een 'klant' hebben we het over en moet er ook nog ooit enige support op geleverd worden door iemand anders dan "GOT"??

Dion_B vraagt niet voor niets zomaar iets ;)
Beter lezen. Is voor een vrouw met een kapperszaak van ongeveer 20m^2.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daanieyel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:29:
[...]

Beter lezen. Is voor een vrouw met een kapperszaak van ongeveer 20m^2.
Ja, én.... Wat staat er dan voor een router op dit moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
Een modem zonder wifi. Is ook al gezegd.

Overigens staat de TP-Link TL-WR841N standaard zo ingesteld dat gebruikers van het gastnetwerk andere apparaten op het netwerk niet kunnen vinden.

[ Voor 65% gewijzigd door Daanieyel op 03-03-2017 00:35 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daanieyel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:30:
Een modem zonder wifi. Is ook al gezegd.
Het lijkt me niet zo te zijn dat er alléén een "modem" staat? Iets moet er op dit moment zorgen voor de (interne) routering. Sowieso zijn er volgens mij ook niet echt providers welke (particulier) een L3 device neer zetten en vervolgens alles aan de 'klant' over laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Normaliter zou ik m'n laatste post wijzigen zoals dat wenselijk is, maar: Voordat er hier dadelijk een "rel" gaat ontstaan waarbij "Router X" het onderspit moet gaan delven ten opzichte van "Router Y" of" Z".....

Er is hier al (door de Topic Starter) vermeldt dat er een PIN terminal aan het netwerk hangt. Zou 't dan überhaupt nog om een privé/niet zakelijk abonnement óf..... Is er sprake van een zakelijk abo bij een (ISDN misschien zelfs) ISP?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-03-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals hier te lezen is: Aankoopadvies topics naar CAA gaat dit topic naar Componenten Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroads
Hallo allen. Ik denk dat ik zo genoeg informatie heb. Thanks voor de input!
Pagina: 1