Oyster Visitor card Londen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 14:39
Volgende week ga ik een paar dagen naar Londen en nu bedacht ik me ineens dat ik nog geen Oyster card (OV) heb besteld voor de metro aldaar. Gezien het feit dat ze op de website aangeven dat de levering 4-8 werkdagen in beslag kan nemen wil ik liever niet het risico nemen dat de kaart te laat in huis is.

Kan iemand van jullie me daarom vertellen of ik de kaart ook gewoon in Londen kan kopen? De berichten die ik lees zijn namelijk nogal tegenstrijdig.

Ik vlieg op Stansted en ga dan met de Stansted Express (hier heb ik wel al kaartjes voor ;)) door naar Tottenham Hale station waar ik een hotel in de buurt heb.
Vanaf daar tot aan (en in) het centrum zou ik graag gebruik willen maken van de metro. Bij voorkeur koop ik de Oyster card dus op Tottenham Hale als dat mogelijk is.

Andere tips voor vervoer en vertier in Londen zijn uiteraard ook van harte welkom!

Beste antwoord (via Mich007 op 02-03-2017 17:07)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Je kan een Oyster werkelijk op elk metrostation kopen en overigens ook gewoon op Stansted ;)

http://www.visitlondon.co...nsted#F963gAkMHesb301z.97

[ Voor 55% gewijzigd door kamstra op 02-03-2017 16:46 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Je kan een Oyster werkelijk op elk metrostation kopen en overigens ook gewoon op Stansted ;)

[ Voor 55% gewijzigd door kamstra op 02-03-2017 16:46 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
kamstra schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:45:

Dankjewel. Dan wordt het hoog tijd dat ze de Nederlandse brochure eens aan passen ;)

Of is er ook nog een verschil tussen een Oyster card en een Oyster VISITOR card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De verschillen daartussen zijn zo subtiel dat je ze kunt negeren. (Maar in de stations koop je een normale oyster card.)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 02-03-2017 16:51 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20
Wat ook heel goed te doen is, de fiets! Je kan voor 2 pond de hele dag een fiets 'huren', deze mag je dan maximaal 30 minuten achter elkaar gebruiken en dan moet je hem 'parkeren' en kan je eventueel gelijk of later op de dag een nieuwe fiets pakken. Werkt echter super goed en is spotgoedkoop, fietsen in het drukke Londen viel me ook helemaal niet tegen. Je hebt hier wel een creditcard voor nodig.

https://tfl.gov.uk/modes/cycling/santander-cycles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:54
Je kan overigens tegenwoordig ook met diverse contactloze betaalpassen en credit cards zo de metro in. Werkte met een Rabopas en een AMEX kaart prima.

Voor toeristen nog een goede extra service: ik was vergeten uit te checken (dan betaal je net als in NL het incheckbedrag en niet de werkelijke ritprijs, ik meen GBP 4 ipv de 1 die had gemoeten) en ik kreeg mijn geld teruggestort, automatisch, "coulance".

Mooiste grap was nog dat dat een paar dagen later gebeurde en ik door het koersverschil meer terug kreeg dan ik betaald had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je me voor vrijdag 12.00 een pb met je adres stuurt en belooft 3 euro over te maken via paypal (of de kaart terug sturen mag ook), zorg ik dat mijn kaart nog met de lediging van vrijdag mee gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37

-tom-562

Oliesjeik

Knielen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:07:
Wat ook heel goed te doen is, de fiets! Je kan voor 2 pond de hele dag een fiets 'huren', deze mag je dan maximaal 30 minuten achter elkaar gebruiken en dan moet je hem 'parkeren' en kan je eventueel gelijk of later op de dag een nieuwe fiets pakken. Werkt echter super goed en is spotgoedkoop, fietsen in het drukke Londen viel me ook helemaal niet tegen. Je hebt hier wel een creditcard voor nodig.

https://tfl.gov.uk/modes/cycling/santander-cycles
Hoe werkt dat met die 30 minuten? Ik ga over een maand weer eens naar Londen, wil het wel eens proberen :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 12:26
'Kleine' tip:
Soms is een Oyster Card niet de voordeligste optie.
Je kan ook een travelcard kopen (papieren kaartje), waarmee je onbeperkt voor een bepaalde tijd de metro, bussen e.d. kan nemen.

Grote voordeel voor deze travelcards is dat er ook nog eens 2-for-1 acties zijn op populaire attracties, waardoor je meer geld uitspaart dan dat de travelcard kost ;)

Zelf heb ik een 7-daagse travelcard genomen tijdens onze citytrip, zeker een aanrader!

Meer info:
https://www.visitbritains...port-which-ticket-to-buy/
https://www.londontoolkit.com/briefing/travelcard.htm
http://www.toptiplondon.com/places-to-visit/2-for-1-offers
https://www.daysoutguide.co.uk/2for1-london

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
timag schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:11:
Je kan overigens tegenwoordig ook met diverse contactloze betaalpassen en credit cards zo de metro in. Werkte met een Rabopas en een AMEX kaart prima.

Voor toeristen nog een goede extra service: ik was vergeten uit te checken (dan betaal je net als in NL het incheckbedrag en niet de werkelijke ritprijs, ik meen GBP 4 ipv de 1 die had gemoeten) en ik kreeg mijn geld teruggestort, automatisch, "coulance".
Dit antwoord is eigenlijk het beste antwoord!

Overigens voor ons Nederlanders altijd goed om te bedenken dat je niet moet uitchecken in bussen, dan betaal je 2 keer, been there, done that way too many times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
TommyboyNL schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:21:
Als je me voor vrijdag 12.00 een pb met je adres stuurt en belooft 3 euro over te maken via paypal (of de kaart terug sturen mag ook), zorg ik dat mijn kaart nog met de lediging van vrijdag mee gaat :)
Dankjewel voor je vriendelijke aanbod, maar aangezien ik 4 kaarten nodig heb, ga ik ze maar in Londen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
timag schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:11:

Mooiste grap was nog dat dat een paar dagen later gebeurde en ik door het koersverschil meer terug kreeg dan ik betaald had :)
Dit is inderdaad nog een serieuze optie aangezien ik een contactloze kaart van de Rabo heb.
Wat ik me af vroeg is welk tarief je dan betaald? Is dit gelijk aan het tarief met een Oyster card of betaal je dan de 'losse rit' prijs want ik dacht gelezen te hebben dat bijna 50% scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:54
Prijs van contactless en Oyster is hetzelfde in ponden. Enige verschil is moment van wisselkoers, bij contactless is dat het moment van reizen, bij Oyster het moment van geld op je kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 21:40
Ook rekening houden met het feit dat je, net als met Oyster, per persoon een kaart nodig hebt ;) En hooguit even checken dat je bank niet een vaste toeslag rekent voor betalingen in vreemde valuta (bovenop wisselkoers). Dan kan 't fors duurder worden.

Maar in praktisch alle gevallen betaal je dus met de blauwe normale Oyster hetzelfde als met contactless. Nog een tip als je een Oyster uit een automaat trekt: bij diezelfde automaten kun je 'm weer deactiveren en daarmee aankoop + resterend saldo (met een max van £10 of 15 uit m'n hoofd) terugkrijgen.

Blijf inderdaad weg van de papieren losse ritten, die zijn bijna 50% duurder dan 'pay as you go'. Ook niet aan andere "travelcards" beginnen: zowel met Oyster als contactless profiteer je van zowel een daglimiet. (Voorbeeld: een "Day anytime" kaartje kost £12.30 voor zone 1-2, terwijl met Oyster en PAYG je daglimiet op £6.60 ligt.). De weeklimiet (geldt alleen met contactless op een periode ma-vrij) is echter wél even hoog als een "7 day" travelcard.
Pagina: 1