CMOS batterijtje voor 486?

Pagina: 1
Acties:

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik verveelde me vandaag een beetje en ging weer eens aan de gang met mn oude 486dx2.
Bij het booten krijg ik nu na de memcheck twee meldingen.

CMOS battery state low
CMOS display type mismatch
Resume press f1

Als ik dan F1 druk en in het bios mn HD en FD invoer en dan kies voor 'write to cmos and exit' boot ie wel gewoon (win 3.1 :) ) en werkt alles prima, maar als ik de pc dan uitzet en weer boot, krijg ik die melding steeds weer.
Het lijkt me dus dat die batterij op is en dat een nieuwe het probleem kan verhelpen, maar waar vind ik zo'n batterijtje voor deze comp? Ik vind het gewoon weer leuk om dat ding goed aan de praat te krijgen, en misschien maak ik er nog wel eens een linux apparaatje van...

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-08 14:29
Knoopcelletje vervangen, dan is 't leed weer geleden...

edit:

Gewoon batterijtje eruit halen en ff meenemen naar de lokale batterijenboer. Hij/zij helpt je dan hopelijk zo aan een nieuwe

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

als het een ouder 486 bord is heeft hij een vaste oplaadbare batterij ,als hij niet verrot is kan je hem een dag aan laten staan dan laaitie weer op.
als je van knutselen houdt en het mag niets kosten kan je ook 2 penlightbats erop solderen 2x1,5 V (serie)
wel; ff kontroleren of oude bat 3 volt was.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

of ergens een oud bordje opsnorren.
Iets van een 286 of 386 ofzo.

And The Only One

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 00:29 schreef Diamon het volgende:
of ergens een oud bordje opsnorren.
Iets van een 286 of 386 ofzo.
Omdat je battertije misschien stuk is en misschien zelfs gewoon leeg???? WHOEHAHAHAHAHAHHAHA. He m'n scheerapperaat is leeg, waarom zou ik hem in de oplader stoppen ik koop wel een nieuwe :?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Op woensdag 04 juli 2001 00:32 schreef ketjap het volgende:

[..]

Omdat je battertije misschien stuk is en misschien zelfs gewoon leeg???? WHOEHAHAHAHAHAHHAHA. He m'n scheerapperaat is leeg, waarom zou ik hem in de oplader stoppen ik koop wel een nieuwe :?
Wat zijn we weer leuk.
Ben ik nu zo slim, of ben jij nu zo dom (Mmmmm, wie zei dat nog meer :) )

Hij heeft een 486, dan mag een slim potje ketjap toch wel door hebben wat ik bedoel met "of ergens een oud bordje opsnorren"

Die batterijen zijn het zelfde, dus effe de Weller erbij, de ene er afhalen en de ander er weer opzetten.

And The Only One

Pagina: 1