Producten in verschillende kleuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 11:31
Het komt regelmatig voor dat ik een product zoek / vind in de pricewatch en dat er dan verschillende entries van zijn, elk voor een aparte kleur. Nu is het natuurlijk leuk om direct te kunnen zien of je favoriete kleur er tussen staat, maar gevolg is wel dat de prijzen, specificaties en reviews ook voor iedere kleur apart worden bijgehouden terwijl dit bijna altijd voor alle kleuren gelijk zal zijn (behalve de kleur dus).

Gevolg is dat prijslijsten en specificaties ondeling verschillen (dingen bij de een wel ingevuld, bij de ander niet) en reviews verspreid zijn.

Mijn vraag is of er over nagedacht kan worden om manieren om deze entries te combineren zodat alles weer netjes bij elkaar komt te staan. Mogelijke kleuren zijn uiteraard wel belangrijk, dus deze dan gewoon als producteigenschap toevoegen.

Voorbeeld (lekker overbodig):
Onkyo TX-8130 Zilver
Onkyo TX-8130 Zwart

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Peregrine schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:03:
Het komt regelmatig voor dat ik een product zoek / vind in de pricewatch en dat er dan verschillende entries van zijn, elk voor een aparte kleur. Nu is het natuurlijk leuk om direct te kunnen zien of je favoriete kleur er tussen staat, maar gevolg is wel dat de prijzen, specificaties en reviews ook voor iedere kleur apart worden bijgehouden terwijl dit bijna altijd voor alle kleuren gelijk zal zijn (behalve de kleur dus).

Gevolg is dat prijslijsten en specificaties ondeling verschillen (dingen bij de een wel ingevuld, bij de ander niet) en reviews verspreid zijn.

Mijn vraag is of er over nagedacht kan worden om manieren om deze entries te combineren zodat alles weer netjes bij elkaar komt te staan. Mogelijke kleuren zijn uiteraard wel belangrijk, dus deze dan gewoon als producteigenschap toevoegen.

Voorbeeld (lekker overbodig):
Onkyo TX-8130 Zilver
Onkyo TX-8130 Zwart
Precies dat doen wij al, voorbeeld: product: Onkyo TX-NR656, bij beiden staat 4 reviews, maar die zijn stiekem allemaal van de zwarte uitvoering: pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart. De zilveren heeft idd geen reviews, maar toont die van de zwarte: pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zilver, wat je kan zien aan de tekst hierboven: "Er zijn nog geen gebruikersreviews van deze uitvoering, bekijk hieronder de reviews van de andere uitvoeringen.". Ook bij Smartphones doen wij dit: pricewatch: Samsung Galaxy S7 32GB Zwart, daar zitten ook reviews van andere kleuren tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
OK, prima, mooi dat dit voor de reviews al goed is geregeld.
Geldt dit dan ook voor de technische specificaties? Prijzen zou ik ook vragen, hoewel dit heel misschien wel per kleur verschillend kan zijn... maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Peregrine schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:30:
OK, prima, mooi dat dit voor de reviews al goed is geregeld.
Geldt dit dan ook voor de technische specificaties? Prijzen zou ik ook vragen, hoewel dit heel misschien wel per kleur verschillend kan zijn... maar toch.
Ja en nee. Wij kunnen in principe voor elke uitvoering aparte specs invoeren, welke spec dan ook. Maar we kunnen vanuit het 'hoofdproduct' wel de specs doorpushen naar alle uitvoeringen, zodat deze dezelfde specs hebben. Iets wat ik zojuist heb gedaan bij de pricewatch: Onkyo TX-8130 Zilver, daar stonden nog verschillende audio-formaten ingesteld. Ook als wij een nieuwe uitvoering aanmaken die aan dit product hangt, pakt deze automatisch de specs over van de primaire uitvoering en hoeven wij alleen maar te wijzigen waar nodig.

Qua prijzen wordt het allemaal als apart product behandeld, met eigen SKU en EAN-codes, zoals het ook hoort. Er kunnen onderling soms flinke prijsverschillen zijn tussen kleuruitvoeringen, waarom dat zo is, moet je de shops vragen, wij krijgen alleen maar de prijzen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
OK, lekker irritant dan maar je hebt wel een punt.
Dan houd ik op met zeuren :P en zeg ik bedankt voor het antwoord.