Toon posts:

Externe Blu Ray Speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Hopelijk zit ik hier in het juiste forum. Ik heb een hopelijk simpele vraag om te beantwoorden. Ik ben op zoek naar een externe Blu Ray speler die werkt op USB 3.0. Ik heb al veel gezocht, ook op tweakers, azerty, bcc, media markt, 4launch, etc, echter nog niet heel veel kunnen vinden. De enige die hier echt iets van in het assortiment heeft zitten is conrad:

http://bit.ly/2lY6OR1

De reden hiervoor is dat ik ben overgegaan naar een laptop en ik graag mijn blue ray films zou willen kunnen blijven bekijken. De reden voor USB 3.0 is dat ik soms ook films digitaal op mijn computer wil zetten zodat ik ze ook zonder disc kan bekijken.

Ik ben gewoon op zoek naar een speler, geen brander, en kwa prijs vind ik ze bij conrad nogal duur. Kan dit kloppen of zijn deze gewoon aan de dure kant? Mocht er iemand tips hebben voor een externe usb 3.0 blu ray speler (brander) dan hoor ik dit graag.

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-03-2017 16:15)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Moet het per se USB 3.0 zijn? De snelheden van een Blu-ray lezer zijn niet dusdanig hoog dat een USB 2.0 connectie zo snel verzadigd wordt. Ter vergelijking, 1x speed voor Blu-ray is vastgesteld op 4,5 MB/sec oftewel 36 Mbit/sec. USB 2.0 gaat tot 480 Mbit/sec. Een simpel rekensommetje geeft aan dat een 12-speed Blu-ray speler dus nog genoeg zou moeten hebben aan een USB 2.0 verbinding. En uiteraard werkt een USB 2.0 apparaat ook gewoon op een USB 3.0 poort.

Als ik met die kennis op de Pricewatch zoek op externe Blu-ray lezers (geen branders), dan kom ik op de volgende optie uit:

pricewatch: Asus SBC-06D2X-U

Deze gaat weliswaar slechts tot 6-speed, maar dat is op zich al minstens 3x zo snel als dat een film normaliter afgespeeld wordt. Alle andere externe opties die ik kan vinden zijn Blu-ray branders:

categorie: Optische drives

Daar zitten ook een aantal 12- en 14-speed drives tussen, USB 3.0 zelfs, maar die zijn wel wat bulkier dan de hierboven genoemde, en ongeveer in dezelfde prijsklasse als de lijst van Conrad die je zelf al aangaf:

pricewatch: Asus BW-12D1S-U Zwart

pricewatch: LG BE14NU40 Zilver

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Devil N
Moet het per se USB 3.0 zijn? De snelheden van een Blu-ray lezer zijn niet dusdanig hoog dat een USB 2.0 connectie zo snel verzadigd wordt. Ter vergelijking, 1x speed voor Blu-ray is vastgesteld op 4,5 MB/sec oftewel 36 Mbit/sec. USB 2.0 gaat tot 480 Mbit/sec. Een simpel rekensommetje geeft aan dat een 12-speed Blu-ray speler dus nog genoeg zou moeten hebben aan een USB 2.0 verbinding. En uiteraard werkt een USB 2.0 apparaat ook gewoon op een USB 3.0 poort.

Als ik met die kennis op de Pricewatch zoek op externe Blu-ray lezers (geen branders), dan kom ik op de volgende optie uit:

pricewatch: Asus SBC-06D2X-U

Deze gaat weliswaar slechts tot 6-speed, maar dat is op zich al minstens 3x zo snel als dat een film normaliter afgespeeld wordt. Alle andere externe opties die ik kan vinden zijn Blu-ray branders:

categorie: Optische drives

Daar zitten ook een aantal 12- en 14-speed drives tussen, USB 3.0 zelfs, maar die zijn wel wat bulkier dan de hierboven genoemde, en ongeveer in dezelfde prijsklasse als de lijst van Conrad die je zelf al aangaf:

pricewatch: Asus BW-12D1S-U Zwart

pricewatch: LG BE14NU40 Zilver

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, dat wist ik nog niet, van die snelheden. Dan moet een 2.0 ook prima volstaan dus en hoeft het niet per se 3.0 te zijn. Mooi :)

Dan zal ik me daar nog eens iets verder in verdiepen en dan eens rondneuzen op de door jou aangegeven links. Dank!

• Devil N
You're welcome. :)