Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Hallo,

zoals de titel al zegt, 2 ram sloten werken niet meer op mijn asus z170-deluxe moederbord..

Tijdens het veranderen van case, heb ik het ram er even uit gehaald om een nieuwe koeler erop te zetten, maar toen ik mijn pc aan deed, kreeg ik q-code 55 en soms 41. Ik heb veel verwisseld met mijn RAM (Dominator platinum ddr4 3000mhz) om te kijken of het aan de balkjes lag, maar dat is niet het geval, alle 4 de balkjes werken.

Op het moment werken alleen B1 en B2, als ik een balkje in A1 of A2 of beide doe, dan start de pc niet meer op(geen post, zwart scherm). Toen ik al het ram eruit had gehaald, en nog een keer op ging starten met 3 of 4 balkjes kreeg ik opeens een hele andere q-code. Namelijk: 3F, en er staat niks in de handleiding of op google wat dit betekend.. wat de pc dan doet ik alsnog het zelfde. Blijft aan staan, reboot niet, geen post, zwart scherm.

Ik had BIOS versie 2202, en alles werkte voordat ik alles ging overzetten. Omdat hij niet meer boote, heb ik de BIOS geupdate naar 3201, maar dit heeft niet geholpen. Zou er dan toch iets mis zijn gegaan tijdens het overzetten, of weten jullie nog iets wat ik kan proberen?

mvg,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43
Ramgeheugen is erg gevoelig voor statisch elektriciteit, maar jij geeft aan dat alle ram nog werkt en daadwerkelijk de slots niet werken? heb je alles al op de stock speed gezet?

Alles er uit en 1 in A1, dan 1 in A2 en dan 1 in A1 en A2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

rdejongjr

Gnome

PCB niet beschadigd met je nieuwe koeler? Rond de montagegaten zitten nogal wat sporen richting het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
hoi3344 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:58:
Ramgeheugen is erg gevoelig voor statisch elektriciteit, maar jij geeft aan dat alle ram nog werkt en daadwerkelijk de slots niet werken? heb je alles al op de stock speed gezet?

Ik zal dit zo even testen, volgensmij is dat het enige wat ik nog niet geprobeerd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
rdejongjr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:05:
PCB niet beschadigd met je nieuwe koeler? Rond de montagegaten zitten nogal wat sporen richting het geheugen.
Ehm weet ik niet zeker. Ik heb de shuriken rev. b , met die pushpins nu.. een pushpin moet zat wel strak tegen het pcb aan en moest ik een paar mm opschuiven.. geen idee of dit iets heeft beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
hoi3344 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:58:

Krijg andere errors.. 01 dan gaat ie super snel door heleboel andere cijfers en dan vast op 03, en dit in een loop
Edit: na een reboot geeft ie 55 aan

[ Voor 3% gewijzigd door iinsane op 02-03-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Heb je nog garantie op je mo-bo? ik zou hem anders terug sturen voor garantie. Lijkt er op wat je zelf al zegt; poorten kapot, hoe is de vraag, maar daar fix je jouw pc niet mee. Ik zou kijken naar een oplossing; garantie? -> terugsturen; Asus is over het algemeen erg snel met garantieafhandeling. (vertel ze niet te veel over wat er precies is gebeurd, gewoon A1 en A2 werken niet meer, anders houden ze jou nog aansprakelijk en geven ze geen garantie)

en anders toch op zoek naar een ander mobo?

edit: tweedehands staan er ook genoeg te koop categorie: Moederborden

[ Voor 22% gewijzigd door hoi3344 op 02-03-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
hoi3344 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:43:
Heb je nog garantie op je mo-bo? ik zou hem anders terug sturen voor garantie. Lijkt er op wat je zelf al zegt; poorten kapot, hoe is de vraag, maar daar fix je jouw pc niet mee. Ik zou kijken naar een oplossing; garantie? -> terugsturen; Asus is over het algemeen erg snel met garantieafhandeling. (vertel ze niet te veel over wat er precies is gebeurd, gewoon A1 en A2 werken niet meer, anders houden ze jou nog aansprakelijk en geven ze geen garantie)

en anders toch op zoek naar een ander mobo?

edit: tweedehands staan er ook genoeg te koop categorie: Moederborden
ik dit moederbord nog maar net 3 maanden ofzo haha, heb er nog garantie op, en coolblue regelt het, maar ik hoopte toch echt dat ik het nog kon fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Lijkt er op van niet. gezien de zaken die je hebt gedaan om DIMMS uit te sluiten. gewoon retour en volgende keer voorzichtiger zijn, hehe
Pagina: 1