Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:27
Ik, jongeman van 27 jaar, zit een beetje in het sleur van het leven. Altijd in de weer geweest in ICT, vooral als hobby. Van hardware naar web development. Toen ik een studiekeus moest maken koos ik voor webdesign MBO 4. Echter de school die ik koos was niet de juiste. Met als gevolg dat ik nu als account manager bij een groothandel werk zonder noemenswaardige diploma's.

Ik verdien een goed salaris maar ik mis vooral uitdaging in mijn werk. Laatste tijd heb ik het programmeren weer een beetje op gepakt om mijn geheugen op te frissen en ik merk dat ik hier meer mee zou willen doen en misschien wel mijn werk van zou willen maken. Maar goed waar begin ik?

Ik heb een huis, dus mijn inkomen kan niet wegvallen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kan ik tegenwoordig nog bij een bedrijf aankomen met bijv. een LOI opleiding? Zitten bedrijven überhaupt te wachten op mensen zoals ik?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Doe een flinke serie cursussen via Coursera etc, en solliciteer op een baan als webdeveloper. Je bent noig vrij jong, dus dat moet in de huidige markt wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Netwerk switch ken ik wel, maar.... :P

Is er een mogelijkheid om binnen het bedrijf waar je nu werkt een opleiding te volgen ?

niet dus, lees nu dat je bij een groothandel werkt

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 02-03-2017 11:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04

EMP

Krulloos!

Ik weet niet wat je inkomen(seis) is, maar overstappen naar een (hele) andere branche is erg lastig als je niet bereid bent om (redelijk) onderaan te beginnen.

Heb je alleen MBO4? Dan wordt het nog een stukje lastiger vrees ik. Met een HBO diploma (maakt bijna niet uit wat) zijn verschillende bedrijven bereid om een zij-instroom-traject met je aan te gaan. Zonder dat diploma wordt het nog een stuk lastiger.

Als je jezelf schoolt in het programmeren, en aantoonbaar wat ervaring opdoet bij verschillende (open source) projecten, dan zijn er ook wel bedrijven die je aan zouden willen nemen, maar dan moet je wel aan basis HBO startersalaris voor programmeurs denken. (zonder diploma wellicht 2000 bruto?). Tevens is dit geen cursusje van 6 weken... je zult moeten aantonen dat je op HBO niveau kunt programmeren.

Een ander alternatief is om bij een ander bedrijf te gaan werken als accountmanager, dat een stuk dichter tegen de techniek aan zit. Zo verken je alvast de markt waar je meer in zou willen zitten, en creeer je de kans dat interessante mogelijkheden langskomen zoals projectmanager worden voor een technisch project, of andere dingen in de techniek die je interesseert, met de kennis die je al hebt.

Dit topic zal echter bestaan uit generieke antwoorden, voor een beter antwoord zul je veel meer informatie moeten geven. Wat heb je, wat wil je, wat kun je al, hoeveel tijd en geld ben je bereid om in te leveren etc.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 09:02
Waarom heeft een groothandel geen baat bij een professionele web omgeving?

Je kan het voorstellen aan management als je bereid bent het serieus te doen & denkt volwaardig te kunnen doen.